Rare foutcode (OBD-I)

Gestart door hanszelf, 27-08-2007 22:57:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanszelf

Hallo,

Vanmorgen ging mijn lambdalampje bij het starten branden en het ging niet vanzelf uit. Daarom maar ff de codes (A2) uitgelezen. Dat gaf 2 resultaten: 1-1-2 en 3-4-3.

1-1-2 kon ik in de lijst wel vinden, bovendien lag dat voor de hand: "storing in motorregeleenheid". De andere code staat echter niet in de lijst  ???
Na resetten is 1-1-2 verdwenen (en lambdalampje uit), maar 3-4-3 is meteen weer terug.
Iemand enig idee wat die code betekent? De motor draait goed, al vind ik het stationair toerental wat aan de lage kant.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Vertigo

Citaat van: Domaso op 27-08-2007 23:10:12
Hier kun je allerlei storingscodes vinden: http://volvospeed.com/maintenance.shtml

3-4-3 op A2 "Fuel Pump Relais Faulty" oftewel: Relais 103 ;)

rody

weet niet hoe en waar je lpg installatie geschakeld is, maar als ie goed start en rijd geen zorgen maken. eventueel dat je startonderbreker deze foutcode geeft...

dus eerst startonderbreker uitschakelen alvorens opnieuw codes uitlezen en te resetten.

thuur

Citaat van: Vertigo op 27-08-2007 23:47:53
Citaat van: Domaso op 27-08-2007 23:10:12
Hier kun je allerlei storingscodes vinden: http://volvospeed.com/maintenance.shtml

3-4-3 op A2 "Fuel Pump Relais Faulty" oftewel: Relais 103 ;)

Is daar een foutcode voor ???

Na zoveel defecte relais voorbij zien komen nog nooit deze foutmelding gezien :o


Gr ;D

Ludo

de foutmelding staat toch gewoon in Vadis:

Informatie over storingscode 3–4–3
Toestand
Het brandstofpomprelais wordt gedurende 0,5–1 seconde geactiveerd, wanneer het contact wordt aangezet. De regeleenheid merkt via zijn stuursignaal of het relais is geactiveerd. Indien dit niet het geval is, wordt de foutcode 3–4–3 geregistreerd.

Vervangende waarde
Mogelijke oorzaak
-Signaaldraad of spanningdraad kortgesloten aan massa.
-Breuk in signaaldraad, massadraad, massapunt of spanningdraad.
-Draad naar de pomp kortgesloten aan massa.
-Defect pomprelais.

Storingsbeeld
De motor slaat niet aan.

thuur

Citaat van: Ludo op 28-08-2007 00:32:40
de foutmelding staat toch gewoon in Vadis:

Informatie over storingscode 3–4–3
Toestand
Het brandstofpomprelais wordt gedurende 0,5–1 seconde geactiveerd, wanneer het contact wordt aangezet. De regeleenheid merkt via zijn stuursignaal of het relais is geactiveerd. Indien dit niet het geval is, wordt de foutcode 3–4–3 geregistreerd.

Vervangende waarde
Mogelijke oorzaak
-Signaaldraad of spanningdraad kortgesloten aan massa.
-Breuk in signaaldraad, massadraad, massapunt of spanningdraad.
-Draad naar de pomp kortgesloten aan massa.
-Defect pomprelais.

Storingsbeeld
De motor slaat niet aan.


En zoals altijd staat de meest voorkomende oorzaak achteraan in Vadis ::)

Bedankt voor de aanvulling!


Gr ;)

hanszelf

Goed, dat kan wel kloppen want ik heb al een paar maanden geen relais 103 meer; vervangen door een draadje omdat-ie soms weigerde  :eusa_whistle:
Ik werd ff op het verkeerde been gezet omdat de code niet in de lijst in het OBD-I-draadje stond.

Die 1-1-2 zal ik me maar niet teveel zorgen over maken dan? Had het nog niet eerder gezien, maar een half jaar geleden had ik ook een fout in de AT en die is nadien ook nooit meer teruggekomen.

Overigens bedankt voor de snelle reacties  :eusa_clap:

Hans

Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon