bouwplan voor een rvs einddemper gezocht

Gestart door ex_beamerman, 09-06-2003 23:13:47

Vorige topic - Volgende topic

Pretorian

Het ziet er prima uit! 8)
If you want the job done right, hire a professional!          Volvo 850 Club lidnummer 0703300

Danny

Het is staal met aan de binnen en buitenkant een aluminium laag.
Ik heb gekozen voor de orginele eindpijpen.
De sierrandjes hebben we los gekocht bij de dealer, daarna gespoten, gat gezaagd en gemonteerd.
We hadden een paar dingen graag anders gezien, maar er is goed materiaal gebruikt,
de uitlaatpijpen functioneren beide, en het ziet er goed uit en daar ging het ons in
eerste instantie om, optische tuning!

Entuscan

zie ik nu slecht of zit er totaal geen demper meer tussen??
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Danny

Bij de 'niet' awd is dat niet nodig want daar hangt de demper meer naar het midden,
dat vind ik optisch wel een voordeel, want dan hangen de 'einddempers' niet in het zicht

mehn

Citaat van: Danny op 09-05-2004 11:29:14
Bij de 'niet' awd is dat niet nodig want daar hangt de demper meer naar het midden,
dat vind ik optisch wel een voordeel, want dan hangen de 'einddempers' niet in het zicht

Dat vind ik idd ook vrij storend bij een AWD. Eigenlijk is dat dan ook het enige  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Pruttel

Dit is toch geen AWD  ???  De uitlaat hangt nu vlak voor de kunststof benzinetank.... lekker veilig zo. Heb je zo'n uitlaat als eens gevoeld na een potje stevig bloazen? Wordt dus echt gloeiend heet!  :-\

Danny

Er staat ook 'niet' AWD  ???
En inderdaad had de uitlaat nog wel iets verder van de tank mogen hangen,
maar gelukkig zit er nog een 'hitte'schild tussen en daar hangt ie nog 'n 6cm vanaf.
Overigens heb ik de uitlaat nog niet zien gloeien :-\

hunter2

aan gezien ik ook niet een simons of id wou kopen heeft een vriend van mij een compleet uitlaat systeem gebouwd voor mij vanaf turbo zonder kat met 3" rvs buis.
zit nu 1 demper onder en het geluid is mooi zwaar en laag .en de turbo druk komt nu ook hoger 1,35 bar is gechipt.en prijs technisch scheelt het bijna de helft volgens mij.
dus dit was zeker de moeite waard.
HUNTER PARTS

Zippo

Citaat van: hunter2 op 21-07-2004 23:17:40
aan gezien ik ook niet een simons of id wou kopen heeft een vriend van mij een compleet uitlaat systeem gebouwd voor mij vanaf turbo zonder kat met 3" rvs buis.
zit nu 1 demper onder en het geluid is mooi zwaar en laag .en de turbo druk komt nu ook hoger 1,35 bar is gechipt.en prijs technisch scheelt het bijna de helft volgens mij.

Welke turbo heb jij eraan dan??

Filmpjeuh!!! :D

Zippo

BartT5R

Citaat van: hunter2 op 21-07-2004 23:17:40
In serieproductie nemen die handel, en voor de helft min 20% aan de forum(club)leden verkopen. ;)
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

hunter2

ik heb een t5r van 95 ,met standaard turbo
met losse flens .
voor grotere aantallen moet hij een mal van mijn uitlaat maken.
voor andere "grotere" turbo`s moet het op maat op de auto worden gemaakt .
Op maat kun je natuurlijk ook zelf beslissen hoe je het hebben wilt ,geluid aantal dempers etc.
ik heb nu 1 demper er onder en geluid is geweldig.
mijn uitlaat moet nog electrolitisch polijst worden,dan is het net of het verchroomd is.
HUNTER PARTS

BartT5R

Nou Huntertje, ik heb ook een T5r uit 95, wat kostte de jouwe?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Zippo

Citaat van: hunter2 op 22-07-2004 10:46:27
ik heb een t5r van 95 ,met standaard turbo
met losse flens .
voor grotere aantallen moet hij een mal van mijn uitlaat maken.
voor andere "grotere" turbo`s moet het op maat op de auto worden gemaakt .
Op maat kun je natuurlijk ook zelf beslissen hoe je het hebben wilt ,geluid aantal dempers etc.
ik heb nu 1 demper er onder en geluid is geweldig.
mijn uitlaat moet nog electrolitisch polijst worden,dan is het net of het verchroomd is.

Dan zal die 1,35 bar wel een piekdruk zijn!
Of blijft deze bij elk toerental op de 1,35 bar hangen??

Zippo

hunter2

deze prijs was vrienden prijs maar als hij het voor iemand anders zou maken is het maar net wat je wensen zijn maar is altijd veel goedkoper dan anderen.
kun je het beste mij een mail sturen ,dan geef ik jou zijn gegevens .

en ja 1.35 was piekdruk ,maar zonder deze uitlaat was de druk lager
HUNTER PARTS

M a r c

Welke kwaliteit rvs heeft hij gebruikt? Flexibel tussenstuk gebruikt in de downpipe?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl