Welke provider? Poll gewijzigd!

Gestart door Laserblue, 03-09-2007 12:05:41

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Zoals sommigen wel weten heb ik een nieuw (oud) huis.
hierbij komen ook de wel bekende dilemma's naar boven, zoals welke provider neem ik nu?
Ik wil graag internet en telefoon combineren en daarbij ook digitale televisie.

nou had Tele2 een mooie aanbieding maar die hebben nog geen dekking in ons gehucht.
UPC heeft ook een aardige aanbieding maar daar hoor ik regelmatig mindere verhalen over.
Het Net van KPN doet het volgens een vriend van me erg goed, maar die vind ik vrij prijzig.

wie heeft er tips danwel op- of aanmerkingen?

alvast bedankt ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sbv

Heb zelf Tiscali en ben er erg over te spreken.

Kijk eens op www.adsl.nl wat er bij jullie leverbaar is.
Heb zelf de versie met telefonie en loopt tot op heden zonder problemen

thuur

Zolang het werkt zijn ze allemaal prima, maar owee als je de helpdesk moet bellen.

Mijn keus zou XS4ALL zijn, zij het dat ik geen telefoonlijn heb/wil dus aangewezen ben op de kabel.

Gr ;)

-D©©©L-

xs4all, vanwege de betrouwbaarheid, de vele extra diensten en de vooruitstrevenheid.
daarnaast zeer goede ervaringen met de support op velerlei vlakken (weliswaar op de zakelijke aansluitingen, maar diepgaande kennis is zeker aanwezig èn beschikbaar voor klanten).

Voor digitale TV ben je kwalitatief en prijs/prestatie het beste af met een eigen schotel.

Simplicity

Heb het zelf niet maar naar het schijnt is het een goede provider--> www.dommel.com        75gig te downloaden

RonnieDuck

VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

reneetje

Ik ben ook zoekende , wil ook graag alles bij 1 onderbrengen (tv,internet,telefoon) , maar heb 3 telefoonlijnen nodig en dan kunnen ze je ineens niet meer van dienst zijn , behalve de kpn.

Toch ??
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Sbv

Heb zelf 2 lijnen. Van Tiscali heb ik een nummer gekregen en verder is mijn oude vaste nummer geporteerd.
Denk dat het Kpn dan wordt

DD

als je een alles in 1 bundel wilt hebben dan ben je volgens mij aangewezen op de lokale kabelaar (UPC in jou geval) of KPN

KPN heeft een goed telefoon verleden en ook de adsl leveranciers zijn niet verkeerd (ik ga zelf voor xs4all) echter het digitale tv (digitene) laat behoorlijk de wensen over. Voor iedere tv of harddisk recorder moet men een decoder aanschaffen (of een duo decoder nemen) en een abbo betalen. Er is een beperkt aantal zenders beschikbaar (radio reclame claimt 23) en het is niet draadloos zoals ze promoten. Er zit nog steeds een huis antene aan die in het raam moet staan met jawel een draad naar de ontvanger.

UPC klinkt altijd als vervelend hopeloos helpdesken etc, ik daar maar 1 tip voor ga naar een service winkel van hun en regel daar al je zaakjes, betaal voor de aansluitkosten ondanks dat je dat best zelf kan want als ze ergens in het systeem wat vergeten zijn kan de monteur direct inprikken bij de betreffende afdeling terwijl jij eerst via de nitwit helpdesk moet (45 min in de wacht).
De internet verbinding van UPC is goed, de telefonie heb ik wel eens wat problemen over gehoord maar dat was voornamelijk in de opstart fase en dat werkt nu ook perfect. Het grote voordeel blijft gewoon dat het analoge tv signaal over de kabel beschikbaar blijft en je dus niet het hele huis van decoders hoeft te voorzien.

Marc O.

Tiscali T8 (8Mbit) ADSL met telefonie. Voor telefonie betaal je een vast bedrag van een paar euro per maand en dan kun je gratis "onbeperkt" (fair use) bellen naar vaste nr's in NL. Ben er zeer tevreden over, eigenlijk nooit een serieuze storing gehad (hoogstens in 2 jaar tijd een keer of 4 het modem moeten resetten).
...The Nile isn't just a river in Africa...

robbie409

Ik heb UPC/Chello. Al sinds 1999 (eerst in Amsterdam nieuw-West en nu 2,5 jaar in Hilversum).

Als ik drie dagen storing heb gehad is het veel !!

Dus errug tevreden klant.

Ben net overgestapt naar een pakket voor 29,xx euro per maand. Dat is bellen + internet met een behoorlijke snelheid. (had hiervoor alleen Chello-light voor 34,xx, en dit is 3 x zo snel).

De helpdesk heb ik jaren geleden aan de lijn gehad toen ik een nieuwe PC + routerspul gekocht had. Die konden vanaf afstand meekijken en hielpen me prima (nieuwe hardware, dus nieuwe MAC-adressen).
Nu kun je na wisseling van apparaten via een internet pagina jezelf weer activeren (provisioning.upc.nl).

Marc O.

Citaat van: robbie409 op 03-09-2007 17:32:44
Ik heb UPC/Chello. Al sinds 1999 (eerst in Amsterdam nieuw-West en nu 2,5 jaar in Hilversum).

Ben net overgestapt naar een pakket voor 29,xx euro per maand. Dat is bellen + internet met een behoorlijke snelheid. (had hiervoor alleen Chello-light voor 34,xx, en dit is 3 x zo snel).

De helpdesk heb ik jaren geleden aan de lijn gehad toen ik een nieuwe PC + routerspul gekocht had. Die konden vanaf afstand meekijken en hielpen me prima (nieuwe hardware, dus nieuwe MAC-adressen).
Nu kun je na wisseling van apparaten via een internet pagina jezelf weer activeren (provisioning.upc.nl).

Volgens mij is UPC de enige die de boel nog op MAC adressen blokkeert. Heb dat ook meegemaakt bij mijn schoonouders, toen ik daar een nieuwe router plaatste. Beetje vreemde en wat mij betreft achterhaalde policy.
...The Nile isn't just a river in Africa...

robbie409

Ik heb er geen last van.

Eenmalig jezelf aanmelden en daarna gewoon on-line.

wat ik vervelende vind is dat de SMTP-server niet bereikbaar is als je niet via UPC on-line bent. Als ik dus met mijn laptop ergens anders on-line ga kan ik geen mail verzenden via Outlook...
Maar dat hebben de meeste providers zo ingesteld staan geloof ik.

Eugene

Citaat van: thuur op 03-09-2007 12:16:14
Zolang het werkt zijn ze allemaal prima, maar owee als je de helpdesk moet bellen.

Mijn keus zou XS4ALL zijn, zij het dat ik geen telefoonlijn heb/wil dus aangewezen ben op de kabel.

Gr ;)

mee eens

If it's not blown, it sucks...

KUKO (Rob)

Citaat van: robbie409 op 03-09-2007 17:32:44

Hier  idem sinds een maand bellen en internet voor 29,95 voldoet prima