verwijderen hoedenplank 850

Gestart door wuilus64, 14-03-2007 15:53:41

Vorige topic - Volgende topic

wuilus64

Hallo, ik wil een paar luidsprekers inbouwen op de hoedenplank van m'n 850, maar daarvoor moet 'ie er wel even uit want er moeten even een paar gaten gedecoupeerzaagd  :o  worden.
Via de zoekfunctie vond ik alleen een gelijksoortig topic over de S70, maar daar schijnt het anders in z'n werk te gaan .  iemand een idee?

Dank u, Erik

-D©©©L-

Citaat van: VADISVerwijder:
-Zitkussen van de achterbank. Trek de voorkant van de zitting omhoog.
-Zijkussens van de rugleuning. (Trek over het uiteinde naar buiten en til omhoog).
-Centreer de onderste bevestiging van de veiligheidsgordel (1 bout).

Klap de rugleuning naar voren.

Maak de voorzijde van de hoedenplank los van de 2 clips.
Maak de clips voorzichtig met een schroevendraaier los en til de hoedenplank omhoog.
Trek de hoedenplank naar buiten en haal de veiligheidsgordel door de opening in de hoedenplank. Verwijder de zijstukken van de veiligheidsgordel

suc6.

@®-

Vergeet niet het derde remlicht eraf te halen, anders blijf je aan die plank rukken (en ik spreek uit ervaring   :eusa_shhh: )

wuilus64

Oké, moet (kunnen) lukken!
Bedankt!

Erik

nico

als het goed is, zijn in de hoedenplank de gaten voor de speaker al voorgestanst
(92er glt in ieder geval wel)

met een scherp stanleymes bij mij de gaten erin kunnen maken zonder de hoedenplank te demonteren
(wel om je vingers denken)

kijk eerst maar eens even, succes

nico

wuilus64

Dank je, Nico!
Net even gekeken, maar bij mij is niks te zien of te voelen van uitsparingen in de hoedenplank, maar het is misschien ook een optie om vanuit de kofferbak naar boven te werken en zo van onderuit de gaten te maken.
Voordeel: je zit altijd gelijk met de uitsparingen in het onderliggend metaal waar de achterkanten van de speakers invallen.

Hoe kon je zien dat de gaten in de hoedenplank al  "voorbewerkt" waren? Was er al een zichtbare rand of zo?

Gr Erik

elianmars

Aan de onderkant van de "hoedenplank" zie je de gaten inderdaad al voorbewerkt. Kwestie van uitsnijden.

Enno

Is de bedrading dan ook al aanwezig...voor mij is een 850 sedan modeljaar 95 wat dat betreft een totaal nieuwe auto......Heb nog wel wat te leren. Ik mis alleen op dit moment het concertcaal effect van de V70.

Ludo

Citaat van: Enno op 12-09-2007 18:34:52
Is de bedrading dan ook al aanwezig...

volgens mij wel.
kijk eens langs de onderkant, het draadje zit als het goed is met een clipje op de rand van de opening.