Tunen

Gestart door HvD, 05-09-2007 18:04:44

Vorige topic - Volgende topic

de boekhouder

Of iets z'n geld waard is, is volledig subjectief (tenzij je het wilt terugverdienen, maar dat is hier niet van toepassing).
Verdeel de tuningskosten over de volledige gebruiksduur en de maandelijkse kosten vallen best mee. Misschien is het lekkerder rijden je de investering wel waard.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Gunnar

Een NA tunen met echt resultaat dan moet je de motor opengooien.

Dus op je vraag of dat te tunen is, JA.

Kost het veel geld? Nog MEER JA.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

M a r c

Citaat van: Dolf op 06-09-2007 18:46:44
Wat kun je tunen noemen hé. Enkel de turbodruk wat opschroeven is natuurlijk wel zeer makkelijk.

Da's inderdaad geen tunen maar prutsen... Een NA is motorisch natuurlijk ook te tunen, maar dan moet je wel even een grote zak geld meenemen om cilinderkop, drijfstangen, zuigers, krukas, in- en uitlaat te laten bewerken. Dan een stand-alone erop en dan valt er écht wel wat te winnen, al moet je dat wel in de hoge toeren gaan zoeken. Cilinderinhoud is namelijk bijna niet verder te vergroten. Kijk naar Johann zijn project "Mjolnir" en dan zie je dat er veel mogelijk is. Het is echter een weg die bijna niemand ingaat omdat de kosten bijna niet opwegen tegen de opbrengst, zoals velen zeggen is inruilen op een T5 goedkoper en geeft je veel meer pk's.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Enno

Mijn eerste beperking zit nu bij de LPi injectoren als ik richting 190PK wil gaan met de V70, want met huidige paarse kom ik niet verder dan 187PK....

5 nieuwe injectoren en je bent al 750 EUR kwijt....

Dave

Gooi die LPi eruit als je echt voor het vermogen wil gaan of maak gebruik van de goede eigenschap van lpi/lpg en schroef de compressie omhoog.

Enno

wordt vervolgd....