aanschaf Notebook, tips ?

Gestart door dennis-d, 05-09-2007 19:45:34

Vorige topic - Volgende topic

hathü

Ik heb een Thinkpad R50e, bevalt prima, XP pro als besturing, gekocht om lekker onderuit op de bank draadloos te surfen, heb hem nu 2,5 jaar, is net zo degelijk als een Volvo, zit een stevige kast omheen en het binnenwerk is ook oke.

Marc O.

Heb zelf een HP Pavilion DV8000 laptop, die zeer goed bevalt (alhoewel meer een desktop vervanger dan laptop). Zeker het 17" scherm en fullsize toetsenbord (incl. apart numeriek blok) zijn aanraders als je er veel gebruik van zult maken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

fearless

Wat zijn de meningen over deze laptop.... Acer Aspire 5720G-102G Collega van mij heeft hem ook besteld. Zelf twijfel ik nog een beetje.  :eusa_think:  :)

Jeff

Citaat van: Misha op 06-09-2007 12:20:00
Citaat van: Vulk op 06-09-2007 12:09:29
Als je hem niet zou gebruiken om spelletjes te spelen zou ik zeker ook eens gaan kijken naar een Mac.

Maar alleen kijken dan he, niet kopen..

Als je veel grafische dingen gaat doen Mac kopen anders lekker windows houden ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

OMD

Om ook maar even te reageren.

Ikzelf werk bij de Dixons zoals sommige weten en hebben wij ook een flink arsenaal aan laptops in onze vitrines staan.
Wat is goed en wat niet, tja, dat is en blijft een moeilijke vraag.

Ikzelf gebruik een notebook die ikzelf toevallig gister een beetje heb gepersonaliseerd. Als je puur werkprogramma's wil gaan gebruiken die ook nog is geheugen vreten vergeten de meeste mensen meestal 1 zeer belangrijk artikel.

Al gooi je 4gb geheugen in een laptop, een harde schijf van 5400rpm houdt dan alles tegen.

Daarvoor heb ik voor 89 euro een 7200rpm schijf gekocht, scheelt ongeveer zo een 25 tot 35% in performance.

Je zou dus eventueel een goedkopere notebook kunnen kopen met 1GB ( 35 euro per 1gb module op dit moment bij de meeste winkels ) en daarna kunnen upgraden met een 7200rpm schijf.

Processor maakt gewoon geen bal uit voor jouw gebruik. Een Mobility Intel Pentium 4 van 1.3 ghz van 3 jaar geleden draait ook Internet Explorer (Firefox), Office 2007 etc. etc.

Aangeraden wordt alleen om geen Sempron of Celeron processor te kopen, de rest maakt niet zoveel uit.

Wat is je budget? (misschien overheen gelezen) misschien dat ik er een aantal kan uitkiezen van Dixons uit.

Ik hoor het wel.

p.s waar ik nu mee werk, en doe veel zware geheugenverwerkingstoepassingen simultaan ( Newsleecher, Quickpar, Grabit, Winrar, Firefox (geheugenvreter), Windows Media Player, VLC media player etc.

- Intel Core Duo T2250 ( 1.73ghz )
- 2 GB geheugen
- 80GB Seagate 7200.2 7200rpm schijf
- ATI X1300 128mb allocated
- Windows XP

Is btw een Acer, we hebben 3 acer's thuis (notebooks alleen) en naar alle tevredenheid.

draait als een windmolen met windkracht 12

Misha

OMD heeft absoluut gelijk: grootste bottleneck bij met name laptops is de harde schijfsnelheid.
Dus absoluut 7200 Rpm, met wat cache erop.

Beter nog eens standaard laptopje kopen voor niet al te veel centen, en dan een goeie losse hardisk selecteren, kopen en inbouwen, dat doet veel meer dan 2 Gb erbij of een paar MHz'en meer.

@OMD: Zie je wel, we kunnen het best eens zijn ! ;D

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

OMD

hahaha, ja idd :-p

Maar tis inderdaad het meest vergeten puntje bij notebooks, de harde schijf.
Zeker bij de hele goedkope notebooks wil nog wel eens een 4200rpm schijf inzitten.

Dan kan je net zo goed een typemachine gebruiken...

Jur

Citaat van: OMD op 26-09-2007 15:02:49
hahaha, ja idd :-p

Maar tis inderdaad het meest vergeten puntje bij notebooks, de harde schijf.
Zeker bij de hele goedkope notebooks wil nog wel eens een 4200rpm schijf inzitten.

Dan kan je net zo goed een typemachine gebruiken...

Een 2.5 inch 15k SAS disk zou ook leuk zijn... :eusa_think:

AntonioMontana

Citaat van: Jeff op 26-09-2007 00:20:42
Als je veel grafische dingen gaat doen Mac kopen anders lekker windows houden ;D

Dan mag je wel een grafisch designer zijn en dusdanig veel moeten werken met kneiterzware grafische programmas als dat de reden van de keuze voor een apple is.
De huidige windows bakken kunnen voor de grafische thuiswerker prima mee met de huidige hard- en software is mijn ervaring.

Ik zelf vind het uiterlijk van de apples super, maar als OS gebruik ik toch nog steeds het liefst XP. Ik heb een tijd een apple gehad maar heb wegens incompatible blabla toch weer een Sony Vaio. Deze Vaio's zijn ook fraai uitziende laptops trouwens. :)

OMD

Apple levert niet voor niets Windows bakken... ze hebben de strijd verloren hehehe...
Maakt nou niet echt meer uit, of je PC koopt of MAC, je kan allebei op een X86 platform met Windows XP/Vista

Misha

Citaat van: OMD op 26-09-2007 16:20:48
Apple levert niet voor niets Windows bakken... ze hebben de strijd verloren hehehe...
Maakt nou niet echt meer uit, of je PC koopt of MAC, je kan allebei op een X86 platform met Windows XP/Vista

Volgens mij werkt het ook al jaren op dezelfde grafische chips van ATI... dus of daar nu nog zo'n enorme winst te halen is in de MM-gereedheid van het OS...
Gaat toch ook al jaren door geoptimaliseerde API's..
:eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeff

Citaat van: AntonioMontana op 26-09-2007 16:19:13
Citaat van: Jeff op 26-09-2007 00:20:42

Dan mag je wel een grafisch designer zijn en dusdanig veel moeten werken met kneiterzware grafische programmas als dat de reden van de keuze voor een apple is.
De huidige windows bakken kunnen voor de grafische thuiswerker prima mee met de huidige hard- en software is mijn ervaring.

Ik zelf vind het uiterlijk van de apples super, maar als OS gebruik ik toch nog steeds het liefst XP. Ik heb een tijd een apple gehad maar heb wegens incompatible blabla toch weer een Sony Vaio. Deze Vaio's zijn ook fraai uitziende laptops trouwens. :)

Ik heb ook een Sony Vaio FE31M ken je die serie toevalig? en daarnaast gebruik ik voor het grafische werk een apple powerbook G4, werkt perfect 8)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

RRRRR_Ramon

Ik heb een Dell Inspiron 9100, met 3,2 Ghz P4, 2048 Mb als desktopvervanger. Groot nadeel van deze machine is het hoge stroomverbruik en de koeling die snel vervuilt en veel lawaai maakt. Volgende wordt een IBM Lenovo Thinkpad, iets in de trent van een T61 of zo'n 3000 N200.  8)

Gea werkt hier ook met een IBM en de service van IBM is echt top. Je kan ook alle onderdelen los betellen voor niet te veel geld en vaak de volgende dag al in huis.  Zonder vooruitbetalen en gewoon achteraf betalen met een factuur. Ik heb voor een vriend eens de hele behuizing (ding was gevallen) en nog wat andere onderdelen vervangen omdat het toch los was. Het koste, met een batterij erbij en die zijn vaak duur, 220 euro. Bij een Acer kan je na zo'n actie het ding weggooien want dat ie niet meer te krijgen als particulier aan huis.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

OMD

ik gebruik dit daarvoor. Omdat mijn notebook niet helemaal meer standaard is maakt ie nog meer warmte, opgelost door een notebook cooler.

http://www.zalman.co.kr/usa/product/view.asp?idx=224&code=030

fearless

Net weer tijdje aan het rondkijken geweest voor een laptop.

Dit ziet er ook nog wel leuk uit... http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=19388

Ik weet ff niet meer wat ik moet kopen.  :eusa_think: