iPhone of iPod?

Gestart door Barry_C70, 07-09-2007 01:47:56

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Trouwens, FWIW - ik heb al 1 ipod "kapot gedraait"

Heb 'n tijd geleden in USA een G4 gekocht met 40 Gb - toendertijd begon net de "iPod Photo" te bestaan, maar daar had ik toen ook al geen interesse in. 3 jaar lang met plezier naar dat ding geluisterd (jammer alleen dat mijn mp3 collectie een stuk groter is dan 40 gb) tot deze vakantie: de HDD is gestorven.

Het duurde steeds langer voordat een liedje begon te spelen (je kan wel de HDD constant horen opstarten) en een aantal dingen geprobeerd zoals formatteren maar nix helpt meer. Heb nu een mooie, niet meer zo glimmende, prèsse papier.

Zit zo langzamer hand wel te kijken wat ik voor een vervanging ga kopen - weer een iPod of gewoon een slap aftreksel wat stiekum toch hetzelfde doet voor minder geld. Het gaat mij alleen om HDD grootte. 160 Gb heb ik echter nog niet gezien waardoor me die 160 Gb classic echt interessant lijkt.

Duell

Citaat van: viking_in_shorts op 07-09-2007 14:58:21langzamer hand wel te kijken wat ik voor een vervanging ga kopen - weer een iPod of gewoon een slap aftreksel wat stiekum toch hetzelfde doet voor minder geld. Het gaat mij alleen om HDD grootte. 160 Gb heb ik echter nog niet gezien waardoor me die 160 Gb classic echt interessant lijkt.

Mijn Ipod shuffle is recent kapot gegaan, ja die eerste versie, met 512mb.
Ondanks dat er weinig op kan was hij wel handig. Je moet gewoon zo nu en dan andere nummers opzetten.
Zo'n grote Ipod heb ik nooit echt begrepen, het ding is toch veel te groot om even in je zakje van je overhemd te hangen.

En een scherm ?  ja het is grappig maar kom op ik weet zelf wel welke nummers erop staan, als je 512mb hebt  :P

Dus om terug te komen op de vraag van de topic starter, mischien een nieuwe shuffle maar zeker geen groot geval. 

Barry_C70

Citaat van: Duell op 07-09-2007 16:09:49
Citaat van: viking_in_shorts op 07-09-2007 14:58:21langzamer hand wel te kijken wat ik voor een vervanging ga kopen - weer een iPod of gewoon een slap aftreksel wat stiekum toch hetzelfde doet voor minder geld. Het gaat mij alleen om HDD grootte. 160 Gb heb ik echter nog niet gezien waardoor me die 160 Gb classic echt interessant lijkt.

Mijn Ipod shuffle is recent kapot gegaan, ja die eerste versie, met 512mb.
Ondanks dat er weinig op kan was hij wel handig. Je moet gewoon zo nu en dan andere nummers opzetten.
Zo'n grote Ipod heb ik nooit echt begrepen, het ding is toch veel te groot om even in je zakje van je overhemd te hangen.

En een scherm ?  ja het is grappig maar kom op ik weet zelf wel welke nummers erop staan, als je 512mb hebt  :P

Dus om terug te komen op de vraag van de topic starter, mischien een nieuwe shuffle maar zeker geen groot geval. 

You obviously don't have over 40gb of music and 300gb of video media ;)

Duell

Citaat van: Barry_C70 op 07-09-2007 16:26:57
You obviously don't have over 40gb of music and 300gb of video media ;)

Nou jah, 300gig aan video bestanden dat haal ik niet.
Wel 70gig mp3's.  Maar je hoeft toch niet altijd al je muziek bij je te hebben.
Het is wel zo dat je dus voor de gelegenheid je muziek moet aanpassen aan je behoefte.
Want mijn muzieksmaak wisselt wat tussen Jazz, Pop, Rock, en Hardrock  :eusa_boohoo: 

Barry_C70

I have about 6 play lists with music I listen to a lot divided into fav's, easy, mellow, etc, etc, but every now and then I just go into songs and play random stuff, usually songs play that I've never heard before because I downloaded an entire album of which I only liked a few tracks.

I don't know if I could ever "downgrade" to less than 30gb

viking_in_shorts

Citaat van: Barry_C70 op 07-09-2007 17:13:06
I have about 6 play lists with music I listen to a lot divided into fav's, easy, mellow, etc, etc, but every now and then I just go into songs and play random stuff, usually songs play that I've never heard before because I downloaded an entire album of which I only liked a few tracks.

I don't know if I could ever "downgrade" to less than 30gb

My point exactly.

Ik heb geen zin om van te voren "elke keer" te moeten nadenken waar ik naar wil luisteren...

Mijn iPod heb ik het meeste in de auto gebruikt - 2 of 3 playlists waren wel mijn favorieten. Maar als je dan opeens met nederlanders in de auto zit en je wilt naar Doe Maar luisteren wil ik die ook bij de hand hebben. Idem dito met Abba, Ella Fitzgerald en alle anderen.. Voor mij is anders het nut van een iPod weg -> dan kan ik net zo goed mijn cd'tjes mee gaan nemen.

Idd - zo'n ding doe je niet in je overhemd-borst-zak, maar daar gebruik ik 'm dus niet voor. Als ik me al niet kan (laten) vermaken door m'n omgeving, heb ik een krantje, boekje of tijdschrift bij de hand.

michiel

Ennehh, ik zal wel ter plekke voor ouderwetse (**censuur**) uitgemaakt worden, maar vroegah kon je alleen maar bellen met een telefoon en er was helemaal niemand die er over klaagde. Wat mij betreft nog altijd een uitstekend principe.

Ondertussen heb ik ook al een tig aantal gig aan muziek, maar dan wel op MP3-CD's.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Rudy-M

Ondanks dat ik een Apple fan ben, zou ik toch tegen de iPhone stemmen. Het scherm, Safari, die foto-app enzo is wel mooi gedaan, maar er zijn gewoon veel betere alternatieven van bv. Nokia en Sony Ericsson op de markt. Zoals de Nokia N95 8GB, om even iets te noemen :P
Ik heb zelf de iPod 80GB en een SE K800i. Betere combi kan ik me niet voorstellen, zeker met behulp van iSync. (ja, misschien dat de K850i of de N95/8 de K800i gaat vervangen ;D).
Hoewel de iPod touch wel mijn aandacht heeft :eusa_shifty:

Meer ruimte nodig? Dan ligt die 160GB classic het meest voor de hand.

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 07-09-2007 14:58:21
Trouwens, FWIW - ik heb al 1 ipod "kapot gedraait"

Hee, wat leuk. Ik heb ook een I-kapod :D

Om te bellen gebruik ik een telefoon en om te fotograferen een camera. Ik vind de huidige producten niet volwassen (vastlopers, etc.), maar er moeten nathuurlijk wel mensen zijn die die spullen kopen, anders wordt het nooit wat ;D

Gr ;)

HeZz

Ik zou w88 tot die touch met minimaal 30 gig of meer komt.
Die i-phone is ook erg strak maar te weinig geheugen imo, komt nog wel.
Looking 4 a V70N

viking_in_shorts

Even een opgraving gedaan -> heb zojuist de classic 160 gekocht. Blij blij blij ...

Rudy-M

Ik ga morgen de iPod touch bekijken, terwijl een vriend een 20" iMac gaat aanschaffen. En ik laat mijn pinpas en cc thuis :eusa_whistle:
Maar ben nog steeds erg blij met de 80Gb iPod.

Barry, al besloten wat je gaat doen? (haha, wat een luxe-problemen hebben wij toch eigenlijk)

Barry_C70

)()()sT

Cool hè,

Rob (Simmz) heeft dat ding al een tijdje... geweldig ding  :eusa_dance:

Barry_C70

bummer for him cuz this one's gonna be cheaper and cooler :)

anyone know official iPhones bought in Holland will have visual voicemail?