Principe schema airco Volvo 850?

Gestart door gelebanaan, 09-06-2003 21:49:52

Vorige topic - Volgende topic

gelebanaan

Hallo mensen,

Ik sta op het punt mijn airco met "leak stop" te behandelen en bij te vullen. Ik zie onder de motorkap maar één aansluiting..... is er iemand die een schema heeft van het airco systeem van de 850? Ik zou graag willen weten welke componenten er in het systeem zitten, wat de hogedruk kant is, lage drukaansluiting, principe werking enz. Een beetje meer achtergrondinfo voordat ik ga experimenteren  :D

Ik laat zondermeer m'n bevindingen horen vwb het busje "leak stop", zal mij benieuwen  ;D

gelebanaan

Ludo, bedankt voor de info, daar kan ik inderdaad iets mee. Ik bedoel inderdaad dat vuldopje. Volgens mij is er ook geen andere? Dat zal dan ook de lage druk moeten zijn?

Christiaan

Tom,

De vulnippel zit inderdaad in de zuigleiding.
Past dit flesje niet op die nippel?

Groetjes Christiaan

Marc 0101.001

Citaat van: Christiaan op 10-06-2003 16:35:51
Tom,

De vulnippel zit inderdaad in de zuigleiding.
Past dit flesje niet op die nippel?

Groetjes Christiaan

De verloopslang met snelkoppeling past hier wel op. Betekend dit dan automatisch dat dit dan de goede aansluiting (lage druk) is?

KIM

Yellow banana, heb je de beschikking over een vulstation?

Marc 0101.001

Neen. Heb je voor dit spul ook niet nodig. Je moet eerst zorgen dat het systeem weer afgevuld en gevacumeerd is en dan laat je de Leak-stop middels de adaptor in de lagedrukaansluiting lopen. Het systeem moet dan op maximaal koelen staan.

Christiaan

Tom,

De nippels van hogedruk en lagedruk zijn altijd afwijkend van diameter. Als  het slangetje past kun je er 100% zeker van zijn dat je de juiste (zuig-) leiding te pakken hebt! Zorg wel dat het slangetje geen lucht of vocht bevat, dit zal n.l. de werking van de airco niet bevorderen.

Suk7,

Christiaan

gelebanaan

Bedankt voor de reacties, ga er eind van de week mee aan de slag. Laat mijn bevindingen nog wel weten.