Denk aan je injectoren!

Gestart door Johann, 10-09-2007 00:15:35

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: thedoctor op 31-12-2007 18:40:57
Graag wil ik gewoon weten waarom de lambda lamp brandt ...

Citaat van: M a r c op 31-12-2007 18:54:05
Lambda brandt gewoon omdat de ecu de injectortiming niet gecorrigeerd krijgt met die grote injectors en hogere raildruk.

lees dan even de foutcodes uit.
weten we ook weer welke code dat oplevert.  :P

Lindert Bogers

Heb ik niet gedaan weet ook niet hoe dat precies werkt.

JCviggen

Lambda brandt gewoon omdat de ecu de injectortiming niet gecorrigeerd krijgt met die grote injectors en hogere raildruk.

Ik heb met allerhande ECUs (standaard, rica soft en mte soft) gereden die niet aangepast waren op die injectoren en allemaal liepen ze zonder problemen en lambda lampjes (buiten de rica ecu dan  :-X ) op de grote injectoren. Stationair en in deellast moet de motor gewoon goed lopen er op, vollast is een andere zaak.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Citaat van: JCviggen op 31-12-2007 20:46:59

Ik heb met allerhande ECUs (standaard, rica soft en mte soft) gereden die niet aangepast waren op die injectoren en allemaal liepen ze zonder problemen en lambda lampjes (buiten de rica ecu dan  :-X ) op de grote injectoren. Stationair en in deellast moet de motor gewoon goed lopen er op, vollast is een andere zaak.

Waarschijnlijk zal het geheel ook gewoon goed lopen (en dus geen lambda lampje branden) wanneer je de originele brandstofdruk aanhoud.

If it's not blown, it sucks...

animalT5R

Kan het fout hebben hoor,maar als je gechipped rondrijd betekend het dus dat je aanpassingen heb gedaan aan de ECU.Hieronder versta ik dus andere turbodruk,dus andere drukvulling in de cilinders,als je de turbodruk verhoogd moet de brandstofdruk[inspuiting] toch ook omhoog anders gaat  de auto toch arm lopen op hoog toeren bereik?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Turbo-Geek

Daarom zit de brandstof regelaar ook gekoppeld aan de inlaatmanifold, als de druk daar stijgt zal de brandstofdruk ook stijgen.
Of was dat met een rising rate fuel regulator ?

Lindert, ik vroeg voor de WBO2 waarde aangezien je de druk terug gezet had en ik dus nu benieuwd was of dat een verschil qua meting gaf.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

M a r c

Citaat van: animalT5R op 31-12-2007 21:33:22
Kan het fout hebben hoor,maar als je gechipped rondrijd betekend het dus dat je aanpassingen heb gedaan aan de ECU.Hieronder versta ik dus andere turbodruk,dus andere drukvulling in de cilinders,als je de turbodruk verhoogd moet de brandstofdruk[inspuiting] toch ook omhoog anders gaat  de auto toch arm lopen op hoog toeren bereik?

Brandstofdruk blijft normaal hetzelfde als origineel en de raildruk loopt inderdaad mee omhoog naarmate de vuldruk stijgt, in deellast en vollast, alleen de inspuittijd wordt aangepast, in deellast zal de ecu dit regelen aan de hand van de waardes die de LMS en lambdasonde geven en in vollast is er een vaste mapping die gerelateerd is aan de adaption in het middengebied. Daarom kun je best wel veel aan de hardware veranderen zonder dat ie in deellast vervelend gaat doen, maar de vollastmapping moet in principe altijd aangepast worden aan de juiste set-up (turbo, injectors e.d.). In Lindert zijn geval zitten er grotere injectors in én heeft ie de raildruk verhoogd, dus eigenlijk de capaciteit van de injectors ook nog getuned  ;)  Hoogstwaarschijnlijk krijgt de ecu de hoeveelheid brandstof niet genoeg teruggeschroeft omdat ie nu op al op de kortst regelbare inspuittijd staat. En dan gaat het lambdalampje aan... dus kan niet zoveel kwaad maar rijdt natuurlijk niet lekker. En als ie écht héél veel benzine inspuit heb je wel kans dat er benzine langs de zuigers bij de motorolie komt... en dat vindt je motor niet lekker omdat dit snel de smerende werking van de olie afbreekt (kweste van even aan de peilstok ruiken)  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 01-01-2008 13:55:40In Lindert zijn geval zitten er grotere injectors in én heeft ie de raildruk verhoogd, dus eigenlijk de capaciteit van de injectors ook nog getuned  ;) 

Hij had 't over 2 bar rail druk. Dat plus dat ie AFR 16 doet lijkt me dus dat de druk gewoon te laag is/was.

M a r c

Verrek, je hebt gelijk... ik dacht dat ie de druk omhoog had geschroeft....  :eusa_doh:

Lezen is ook een vak  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Boogie

Weet iemand van jullie waar je in de buurt van Helmond injectoren kunt laten reinigen?
Ik heb zelf wel wat adressen, maar misschien kent iemand van jullie een goedkoop adres.
Bedragen van 30 euro per injector vindt ik veel geld. Als ik niets anders vindt is het zo,
maar even zoeken/informeren kan geen kwaad leek mij zo.

gr Jan

Turbo-Geek

Idd erg aan de prijs ... Voor 30 per stuk koop je in de VS splinternieuwe performance injectoren.
  The things you own end up Owning you !

Lindert Bogers

Zoals ik al eerder zei had ik belooft niet meer te rijden  ;D

Heb dus de auto al meer als een week niet gezien(wintersport) nog aangeraakt, dus heb nog niet gedraaidt aan de drukregelaar.

Mocht ik het toch niet kunnen laten laat ik jullie meer weten anders wel naar de 25e  ;)

michiel

We hebben sindsdien al 2x de 25e gehad. Dusseehh, zeg 't maar.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Lindert Bogers

Hij rijdt  ;)

ik ben/was heel tevreden heb nu een storing ergens, op vol vermogen houd hij in (rotor en verdelerkap denk/ hoop ik ). heb er eigenlijk sinds dien niet meer mee gereden  :o

Het verschil is enorm  ;D

Joachim1