wat zijn de beste Volvo's??

Gestart door Antonio, 12-09-2007 18:58:02

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

ed

Toch is mijn S60 veel betrouwbaarder dan de 850 en V70R die ik hiervoor heb gehad. Met die twee was altijd wel iets, en de S60 heb ik nog niets aan verspijkerd wat niet op regulier onderhoud lijkt. En dat dus ook voor een fractie van de kosten van die andere twee. KM stand van de S60 zit een beetje tussen de twee in. Alsje het aan mij vraagt zit de S60 dus weldegelijk beter in elkaar dan de voorgaande modellen. Maargoed, het is niet echt een betrouwbaar beeld wat je krijgt door de vraag op een 850 forum te stellen ;D
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ricardo

Die met rechte drijfstangen!

Joris_Scholte

Heb altijd goede ervaringen met de B10M- en de B10MG-chassis' gehad. Wel met een ZF-bak natuurlijk, en niet met een Voith....

Eugene

Citaat van: Ricardo op 12-09-2007 23:10:05
Die met rechte drijfstangen!

Die met aftermarket drijfstangen :P

If it's not blown, it sucks...

V70R-obert

Des te meer electronica aan boord, des te storingsgevoeliger een auto is natuurlijk. Dat oudere Volvo's degelijker zouden zijn moet je dan ook lezen als minder storingsgevoelig. Een 240 heeft een stoel, stuur en wielen, daar valt weinig aan te vernielen.

Ik behandel onze R wel een beetje als een mietje. Bij elk geluid lig ik er onder om uit te vissen wat het is. Dat ik met angst en beven de aandrijflijn in de gaten hou omdat deze graag stuk gaan is vreemd en misschien wel belachelijk. Dat ding moet het gewoon doen.

Bij mijn ouders staat een Suzuki X90 awd. Dat ding heb ik waanzinnig misbruikt door de jaren heen (1995). Bos in bos uit, heuvel op, heuvel af. Daar is nog nooit iets aan vervangen op olie na.

Ik vraag me wel eens af waar ''we'' in rijden over pakweg 15 jaar als de 850/V70 echt oud zijn en misschien niet meer van die tijd.

Volvo for life?

thuur

Technisch: 240/740/940, waarvan de 240 ook nog een eigen smoel heeft 8)

Ontwerp (hoewel subjectief): 850/x70, behoorlijk betrouwbaar, echter wel veel "gepruts" als brekende interieurdelen, lekkende keerringen, jankende koppelingen, ...

Gewoon een 240 kopen dus, stage nullen en onderhouden. Rijd je over 20 jaar nog mee ;D

Gr ;)

Enno

Citaat van: thuur op 13-09-2007 00:13:07
Ontwerp (hoewel subjectief): 850/x70, behoorlijk betrouwbaar, echter wel veel "gepruts" als brekende interieurdelen, lekkende keerringen, jankende koppelingen, ...

Gewoon een 240 kopen dus, stage nullen en onderhouden. Rijd je over 20 jaar nog mee ;D

Waarom zou een 850  / classic 70 niet goed te stage nullen zijn. Ik denk dat een 850 bij goed onderhoud en voldoende aandacht voor verduurzamen (preventief vervangen / repareren) = stage 0 tuning ook lang mee gaat.

Het is heel normaal dat een motortje het bij een half miljoen of 6 ton gaat begeven. Maar daar is wat aan te doen. IK wil in ieder geval 10 jaar door met beide volvo's (de 854 en de 875)....de een zal dan 21 jaar zijn de ander 23 jaar. Gezien de carroserie en de degelijkheid van de roffels houd ik het niet voor onmogelijk.

thuur

Thuurlijk gaat een 850/870 waanzinnig lang mee als je m goed bijhoudt. Wat is bedoel is juist het gepruts van dingen die toch kapot gaan (dashboardklepjes, asbakken, etc.) wat je bij een 240 helemaal niet hebt. Ook als je gaat sleutelen heb je voor een 240 veel serieuzer en zwaarder gereedschap nodig (doppen die evenveel wegen als een ratelset, ringsleutels van een halve meter, beitels, mokers, etc.). Het onderblok van een 240 gaat zo 8 a 9 ton mee, dat moet ik een 5 cilinder nog zien halen.. Daarbij is er domweg minder aanwezig wat stuk kan: sensors en andere elektronica, homokineten, ...

Daarentegen hebben ze vroeg of laat altijd wel wat roestplekken die je zeker niet mag verwaarlozen. Dat is een sterker punt van de 850/870).

Gr ;)

The Saint

Ik zou zeggen de Amazon. Worden nog zo vaak gebruikt als dagelijks vervoer. Zegt misschien niet alles, maar wel iets..
No shirt no shoes, no pinball

Laserblue

Citaat van: thuur op 13-09-2007 01:11:53
Daarbij is er domweg minder aanwezig wat stuk kan: sensors en andere elektronica, homokineten, ...

Hiermee sla je wat mij betreft de spijker op z'n kop. ;)
Hoe minder er in zit hoe minder er stuk kan.

M'n Kever of Eend hadden nooit wat.
Die kun je ook niet vergelijken met nieuwe Golfjes of Citroen C2's
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Brambo67

In ieder geval niet de AWD's. Zelfs de huidige V70 AWD schijnen problemen te hebben met de haakse overbrengingen. Dat dit beter kan bewijst Audi met haar Quattro aandrijflijn. De aandrijflijn van onze V70 AWD's is in ieder geval te kwetsbaar.

In het algemeen gaaat het natuurlijk niet alleen om de bouwkwaliteit maar denk ik ook om zaken als actieve en passieve veiligheid en uitstraling. Nog afgelopen week reed ik met de LBP de parkeerplaats van de Volvodealer op. Een 'nieuwe' R AWD (zwart) reed net weg. Weet je wat alle monteurs en verkopers zeiden; wat een schitterende auto. Inderdaad, de LBP en niet de 'nieuwe'. Wat dat betreft scoren de 850'en Classic's denk ik heel goed.

Mijn auto is van juli '99, heeft ABS, electronische remkrachtverdeling, WHIPS, SIPS met de grotere zij-airbags en ondanks de relatief torsie-slappe carrosserie toch een hele goede kooi. Dus ook op het gebied van veiligheid scoren de 850 en de X70 goed, zelfs naar hedendaagse standaarden. Al met al zou ik dan ook zeggen dat de X70 relatief gezien de beste is. Ik heb overigens twee V70N's gehad dus heb wel degelijk een referentiekader ;D

Tot slot wil ik wel zeggen dat je ook veel pech kunt hebben met een V70 en dan met name met een R AWD. Standaard gaat de haakse overbrenging, de cardan-as en de airco binnen 150 dkm naar z'n grootje en dan heb je een nog meer dan gemiddelde kans dat de AT en het visco-dif een keer aan de beurt komen. Afkloppen dus maar weer en voorlopig genieten ;)
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

haRtV70R

Citaat van: Brambo67 op 13-09-2007 11:24:13

Tot slot wil ik wel zeggen dat je ook veel pech kunt hebben met een V70 en dan met name met een R AWD. Standaard gaat de haakse overbrenging, de cardan-as en de airco binnen 150 dkm naar z'n grootje en dan heb je een nog meer dan gemiddelde kans dat de AT en het visco-dif een keer aan de beurt komen. Afkloppen dus maar weer en voorlopig genieten ;)

Die van mij zitten er nu 150k in, nix aan de hand! Alles nog perfect en geruisloos.
Maar hij heeft dan ook altijd alle onderhoud en zorg gehad. Scheelt veel denk ik.
[move][/move]

Laserblue

Citaat van: haRtV70R op 13-09-2007 11:32:33
Citaat van: Brambo67 op 13-09-2007 11:24:13

Die van mij zitten er nu 150k in, nix aan de hand! Alles nog perfect en geruisloos.
Maar hij heeft dan ook altijd alle onderhoud en zorg gehad. Scheelt veel denk ik.

bij mij met 143.000 ook nog geen probleem

KLOP KLOP KLOP
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*