Depo Koplampen

Gestart door llinssen, 06-09-2007 13:50:19

Vorige topic - Volgende topic

Tamarzilla

Bestaan er dan originele heldere koplampen van Volvo?

Ik ben tot nu toe alleen maar andere merken heldere koplampen tegengekomen, en die waren nog behoorlijk aan de prijs.
:eusa_shifty:
T5, rica getuned

llinssen

Het verhaal gaat verder....

De importeur vond het maar niets dat voor de tweede keer "zijn" koplampen werden afgekeurd en dacht dat de dealer een beetje te streng was (laat ik het maar aardig zeggen). Of ik niet naar een ander keurstation wilde.
Tja, ik kan naar een keurstation gaan waar alles wordt goedgekeurd, maar daar voel ik niet echt voor. Wil het niet op mijn geweten hebben dat ik een fietser schep omdat ik de berm niet goed kon zien.

Dus met de leverancier de optie besproken om de RDW een herkeuring te laten uitvoeren.

Daar was de dealer minder voor te vinden, dat scheelt ze een hoop tijd: auto moet op de brug blijven totdat rdw er is. Gezien alle tijd die de dealer al in mijn auto heeft gestoken een redelijk bezwaar.

Dealer stelt nu voor om nog even te kijken of ze met vulringen (dank HanV70 voor de tip) niet kunnen bereiken dat het goed gaat, zonder dat de koplamp raar scheef in de auto komt te zitten. Als dat niet werkt, of ze vinden het om andere redenen een beetje raar worden, dan nodigen ze de importeur uit om zelf te kijken waarom zij niet goedkeuren. De importeur zit niet bijzonder ver van de delaer af (nou ja, enkele reis 30 minuten), dus dat zou wel eens een oplossing kunnen zijn.

Als ik nu de auto dagelijks nodig had, zou Marc achteraf toch gelijk krijgen. Stop er direct orgineel en, dan had je al dit gelazer niet gehad. Gelukkig heb ik de wagen niet elke dag nodig....

Ik hou jullie op de hoogte...
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

llinssen

En het verhaal kent een happy end. Nou ja, redelijk happy en niet voor Depo.

Na twee Depo lampen die niet voldoende naar rechts te stellen waren, leek het gebruik van vulringen een mogelijke oplossing.
De dealer vond het toch niet zo'n plan om met vulringen te gaan werken. Dat is een noodoplossing en niet iets dat je met nieuwe onderdelen moet doen. Aldus de dealert.

De importeur trok wat van de verdachtmakingen in, en wilde nog wel een setje koplampen sturen. Omdat ik de dealer niet nog een keer wilde vragen weer te gaan stellen etc, leek me dat geen goed plan.
De leverancier was bereid beide koplampen terug te nemen en is op zoek gegeaan naar een Hella setje voor een redelijke prijs.

Uiteindelijk wist hij een Hella set te vinden voor 170 euro per lamp. Die heb ik er weer zelf ingezet en vanochtend ben ik bij de dealer langs gereden om voor de laatste keer naar de lampen te laten kijken.

En ja hoor, in 1 keer goed.

Nu moet men bij de volvo dealer nog even overleggen hoeveel ze mij in rekening gaan brengen voor het 2x extra moeten bekijken van de lampen.  ik hoop op weinig  ;D

Een pluim trouwens voor Car-parts in Utrecht. De manier waarop ze makkelijk omruilen etc, echt een stuk boven verwachting!   :eusa_boohoo:   

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.