derde remlicht!

Gestart door 850 MASTER, 11-08-2003 21:32:49

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

850Master:

Ik kan niet meer bij de draadjes komen, de bekleding van de kofferbak (kunststof panelen) krijg ik niet zonder terminale schade los. Ik heb niet zo'n lepeltje bij de hand om die dingen netjes los te halen. (schandalig he)

Maar ik weet wel dat het de draden afgetakt zijn van remlichtkabeltjes achterin. Dus niks geen geknoei bij het rempedaal en kabels naar achteren trekken. Ik heb geen melding van een kapotte lamp.

Freakybaby

Bij mijn 854 is er wel voorbedraad voor het derde remlicht (origineel) wat er nu in zit maar het werkt nog niet. De stekker achterin zit wel goed.

Weet iemand of er ergens anders nog een stekker of bijvoorbeeld een zekering ingestoken moet worden?  Anders ga ik alsnog aftakken van een remlicht, maar wil de kabelboom als het even kan zo origineel mogelijk houden.

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

JaapT-5

Zoow, goed gezocht!
Het verschil is (waarschijnlijk) te vinden in een (in mijn auto: zwart) kastje dat -van achter gezien- links in de kofferbak, in de buurt van het achterlicht&onder de bekleding zit. Dit kastje is een soort van 'subcentrale' die de achterlichten bestuurt en het 'Lamp kapot'lampje in het dashboard kan aanzetten, indien nodig uiteraard... :)
Maar goed, dit (zwarte) kastje moet een uitgang hebben voor het 3e remlicht. Waarschijnlijk heeft jouw auto een kastje zonder die uitgang. Kijk op de sloop naar een andere of ga naar een dealert.
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

-D©©©L-

Citaat van: Freakybaby op 10-09-2007 18:28:43
Bij mijn 854 is er wel voorbedraad voor het derde remlicht (origineel) wat er nu in zit maar het werkt nog niet. De stekker achterin zit wel goed.

Weet iemand of er ergens anders nog een stekker of bijvoorbeeld een zekering ingestoken moet worden?  Anders ga ik alsnog aftakken van een remlicht, maar wil de kabelboom als het even kan zo origineel mogelijk houden.

Om af te takken hoef je niet te knippen in de kabelboom; een AMP stekkertje op het linker achterlicht is een stuk simpeler. Die aansluitingen zitten er niet voor niets.  ;)

Freakybaby

Wat bedoel je met een AMP stekkertje?

Met aftakken bedoel ik het signaal pakken door een draadje op het remlichtdraadje aan te sluiten en dat rechtstreeks naar het derde remlicht te leiden.. Dat betekent dat ik de draden die nu naar het stekkertje van het derde remlicht gaan zou afknippen en daarvoor gebruiken.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

-D©©©L-

Citaat van: Freakybaby op 13-09-2007 17:24:33
Wat bedoel je met een AMP stekkertje?

Met aftakken bedoel ik het signaal pakken door een draadje op het remlichtdraadje aan te sluiten en dat rechtstreeks naar het derde remlicht te leiden.. Dat betekent dat ik de draden die nu naar het stekkertje van het derde remlicht gaan zou afknippen en daarvoor gebruiken.

kijk maar eens aan de achterkant van de linker achterlicht, daar zitten contacten die je zo kan gebruiken. Als je geluk hebt zijn de draden naar het derde remlicht lang genoeg.

Freakybaby

Ik heb idd wel 2 losse stekkers liggen, maar die waren het volgens Wepster niet. (ik was op het pedaal aan het trappen terwijl hij aan het meten was.

De draden van de stekker op de hoedenplank gaan langs de voorzijde van de achterwielkast links weg, dus ik vermoed niet dat die daar uitkomen?

Tamarzilla

Is het lampje zelf nog wel heel, :eusa_whistle: ,anders wordt het een hele lange zoektocht.

Groet,

Frank
T5, rica getuned

Freakybaby

Citaat van: Tamarzilla op 13-09-2007 22:59:32
Is het lampje zelf nog wel heel, :eusa_whistle: ,anders wordt het een hele lange zoektocht.

Groet,

Frank

Dat was het eerste wat ik geprobeerd heb  :P

Geert-Jan

Citaat van: Freakybaby op 13-09-2007 18:39:15
Ik heb idd wel 2 losse stekkers liggen, maar die waren het volgens Wepster niet. (ik was op het pedaal aan het trappen terwijl hij aan het meten was.

De draden van de stekker op de hoedenplank gaan langs de voorzijde van de achterwielkast links weg, dus ik vermoed niet dat die daar uitkomen?
Ik zelf had laatst iets aangesloten op wat ik dacht dat de massa was en heb 3 dagen zonder remlichten rond gereden (zekering gesprongen).
Hier kwam ik achter toen de cruise control niet van het gas ging als in de rem gebruikte. :eusa_wall:

Stom, natuurlijk, ik had een massa contact aangesloten op de geschakelde plus.  :eusa_naughty:
Ik heb het verhaaltje dus iets aangepast. :eusa_whistle:

Toch vreemd dat er zoveel verschillen zijn.
Ik kon het derde remlicht zo op de bedrading aansluiten die er al zat.

Volvo850Club lidnr.0504409

Freakybaby

Ik heb de plus verbonden met de plus van het linker remlicht. En het werkt allemaal prima!