help, niet voorbedraad?

Gestart door Jack850, 13-09-2007 21:23:18

Vorige topic - Volgende topic

Jack850

Vandaag ben ik begonnen om mijn voorramen electrisch te gaan bedienen. Op het forum al verschillende keren gelezen dat de voorramen voorbedraad zou zijn, de achterzijde niet. Nu heb ik alles in huis, raambediening, schakelaarpaneel. Schakelaarpaneel er ingezet en stekker aangesloten. Relais hoor je schakelen.
Heb de deur bekleding eraf gehaald maar vindt geen lose stekker die op de motor kan. Lijkt mij dus dat het niet voorbedraad is.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit werkend kan maken?
Gaat om en 850 2.5 v20 van sept. 1994

Alvast bedankt.

thuur

Yep, hetzelfde is mij ook overkomen. Met een stuk zwarte installatiedraad kun je 2 extra pinnen creeren in de ronde multistekker tussen deur en auto. Verder een fatsoenlijk stuk kabel pakken voor de rest.

Gr 8)

Jack850

Hallo Thuur,

Betekend dit dat een kant van de ronde stekker in de A stijl wel is voorbedraad? Weet jij dan ook welke pin nummers dit zijn? Of heb je ook een draad getrokken naar de middenconsole?

thuur

Welke pinnen origineel zijn weet ik niet en maakt ook niet uit. Als de stroom maar bij het motortje komt.. Ik meen dat er wel reserve tegen-pinnen zaten in de stekker (female).

Ik heb idd ook draden naar de middenconsole moeten trekken ja :-\

Gr 8)

Jack850

Thuur, bedankt voor je snelle antwoorden.
Ik ga morgen dus maar draden trekken.

thuur

Citaat van: Jack850 op 13-09-2007 23:41:27
Thuur, bedankt voor je snelle antwoorden.
Ik ga morgen dus maar draden trekken.

Kijk eerst even goed naar die rond multistekker. Daarvoor hoef je alleen de plaat onder het dash weg te halen en 1 klein Torxje los te maken. De stekker kun je dan uit elkaar peuteren ;)

Gr 8)

Jack850

vandaag nog even bij Estate service geweest en daar de draadboom van de deur uit de auto gehaald, komt de rest van de raambediening  ook uit. Het blijkt dat tot de stekker in de A-stijl voorbedraad is . Oude draadboom eruit en de nieuwe erin, plaat met de raambediening met motortjes gemonteerd en alles functioneert. Nu alleen nog afdekkapjes zien te krijgen om de gaten van de slingers dicht te maken. Enig iedee waar die te halen zijn?
Verder heb ik ook het hemeltje vervangen, ziet er ook weer mooi uit.

thuur

Mooi man :D

Er is niet iets 'standaards' te krijgen wat de gaten afdekt. Auto's met el. bed. ramen hebben andere deurpanelen (je weet wel, zonder gaten ;D). Ik heb wel eens een Volvo logo (uit de gril) op die plek gezien. Viel helemaal niet op.

Gr 8)