even voorstellen...

Gestart door Johan, 17-09-2007 13:32:29

Vorige topic - Volgende topic

Johan

Hoi medebestuurders,

Graag stel ik mij even voor, mijn naam is Johan en ik heb recent een Volvo 850 gekocht. Het betreft een 2.0 t5 station en de kleur is groen (of was het nou blauw?). Hij staat nog bij het autobedrijf voor een paar reparaties dus foto's moet ik jullie nog even schuldig blijven.

Na een paar testritjes in een t5 was ik er wel over uit welke auto het zou moeten worden. Hij gaat als een speer, klinkt als een klok, ligt als een huis, tevens kan ik ook nog eens wat meenemen.

Mooi dat we hier wat ervaringen kunnen uitwisselen, tot ziens in het forum.

Groet Johan.
Johan B. alias de Roffelaar

fbm

Welkom! en die foto's komen wel

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

BeRnd

welkom en geniet ervan!
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

animalT5R

Welkom naamgenoot,
Heb je misschien iets meer info,zoals km stand bv
Foto's komen tzt wel las ik  ;)

Veel fun met de auto.

Johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Johan

Citaat van: animalT5R op 17-09-2007 15:53:46
Welkom naamgenoot,
Heb je misschien iets meer info,zoals km stand bv
Foto's komen tzt wel las ik  ;)

Veel fun met de auto.

Johan

Het is er eentje met ervaring 8) maar volgens forumleden hoeft dat geen probleem te zijn met een 850, namelijk 347000km. Ik rij zelf +- 8000 km per jaar dus als ik ervan uitga dat een 850 ongeveer 500000 km kan halen kan ik er nog wel ehhh 19 jaar in rijden  ;D.

Er moesten zoals gezegd nog een aantal reparaties worden verricht, oa:
-airco werkte niet (bleek een niet goed aan en uit schakelende pomp te zijn,
-abs lichtje brand continu (moet nagekeken worden)
-achterklep zakte naar beneden (gasveer vervangen?)
-water in de auto (lekkage bij een raam?)

de laatste drie punten worden door mijn eigen garage nagekeken, bij de koop bedongen aangezien ik hem 'langs de weg' heb gekocht bij een handelaar. Wel een voordeel dat ik hem bij mijn eigen garage op de brug kon zetten voor een inspectie. De airco is gemaakt en daar krijg ik 3 maanden garantie op (dat wordt fris de komende winter in mijn auto :-\)
Verder een paar kleinigheden, al met al een auto waar wel wat aan moet gebeuren, maar de prijs was ernaar en zoals gezegd 4 belangrijkste punten bij de prijs inbegrepen. Het belangrijkste voor mij was dat de kleur en het interieur mij aanstonden (lichtbeige halfleder) en ik niet nog lange tijd naar een auto wilde zoeken. Tja het bloed kruipt waar het niet gaan kan he?

groet Johan
Johan B. alias de Roffelaar

thuur

Hallo en welkom op het forum.

Je kunt beter antwoord op je vragen in de betreffende rubrieken zoeken/plaatsen, dan krijg je zeker meer en passender antwoorden.

Om vast een voorzetje te geven:
- gebruik de airco toch maar vaak komende tijd. Vlak voor de 3 maanden om zijn kun je nog eens proberen of maximaal koud ook nog steeds erg koud is en of de pomp niet veel sneller in- en uitslaat dan nu. Dat zal nl. duiden op een lek.
- abs: indien de auto vanaf MY 1995 is zal de controller zijn beste tijd wel hebben gehad. Klein probleem dat met een soldeerbout zo is opgelost 8)
- gasveren zijn idd 'lui' na verloop van tijd, gewoon vervangen. Tip: neem wel originele, die zijn nl. dubbel uitgevoerd en zorgen voor een extra demping op het einde van de veerweg.
- water in de auto ??? Heb je een schuifdak? Verder alle rubbers goed inspecteren of evt. met een gieter wat wetenschappelijk verantwoorde experimenten uitvoeren 8)

Zo. En waar blijven die foto's? ;D

Gr ;)