850 T5 probleem met lock-up

Gestart door cokat, 09-10-2007 19:30:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cokat

Ik heb lopen zoeken op het forum maar kom het antwoord maar niet tegen.

Ik rijd sinds april in een T5. Heb de auto gekocht en wat achterstallig onderhoud moeten plegen maar nu rijd ik al een paar maanden rond met een glimlach. Na aanschaf heb ik rondom schijven/blokken vervangen (zijn overigens weer krom van voren!!), PNP-switch vervangen, nieuwe accu, nieuwe turboslang en een paar kleine zaken. Verder niets dan lof, trekt elke caravan in tweeën, fantastische ECC, leer, standkachel, 3e bank (tot vreugde van de kinderen) volvo audio systeem enz enz. Alleen dat verbruik.......pffff. Ik dacht dat m'n TR6 PI erg was.

Nu heb ik een vraag over de automaat: bij 90 gaat de lock-up erop en blijft er netjes op maar als ik het gas loslaat, springt de lock-up er ook af, maakt niet uit welke snelheid je hebt. Is erg irritant omdat, wanneer je weer gas geeft, hij eerst de lock-up er weer op moeten zetten. Of je nou 100 of 160 rijdt, euvel doet zich altijd voor.

Tevens ziet mijn olie er prima uit, ruikt goed maar schakelen van 2 naar 3 blijft gaan met een schok. Lijkt net of het vermogen er niet wordt afgehaald zoals hij bij de andere gangwissels wel doet.

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande normaal is of niet en of eea te verhelpen is.

daytonawim

Welkom,

Zo te zien heb je al het een en ander aan de auto gedaan :-)

Hoezo is het verbruik zo hoog ?, wat is het verbruik dan ??

De pnp switch heb je die zelf vervangen of heb je dat laten doen ?

thuur

Zoals in de aankooptips te lezen is mag je de bak enkel bij 1 naar 2 voelen. Is de PNP switch wel echt goed afgesteld (je zult de eerste niet zijn...). Olie spoelen wil ook wel eens helpen.


Wat is het verbruik dan? Voor zo'n grote slee is het verbruik alleszins redelijk in mijn ogen.


Gr ;)

cokat

Verbruik is op gemiddeld rond de 1 op 7. M'n BMW 530i V8 touring reed zelfs 1 op 8,5. Ben wel benieuwd naar het aceton-verhaal, ga dat eens proberen.

Ik heb alles zelf gedaan op het spuiten na dan. De PNP-switch heb ik afgesteld zoals de vorige stond en gecontroleerd op achterlichten e.d.
De auto schakelt boterzacht van 1 naar 2 en van 3 naar 4 maar van 2 naar 3 gaat ruw.
Volgens mij, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, had ik het probleem met de lock-up in het begin niet maar is dat drie maanden na verwisseling van de PNP-switch er in gekomen. Het viel me ineens op op de snelweg, erg irritant.

Met het oog op het spoelen: is er niet binnenkort weer eens een sleuteldag?

ed

Ik zou de PNP afstellen met het daarvoor bestemde tooltje. Er zijn al meerderen die het op het oog hadden gedaan, en een slecht schakelende bak over hielden. Nadat het nogmaals was gedaan met het tooltje was het probleem over.

Vwb de TR6: PI er af halen en carburateurs gebruiken. Loop is veel mooier en veel zuiniger. De mijne loopt 1:12!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Alleen zou ik dat niet doen met het tooltje van Hooftman, dan wordt het niks ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: ed op 12-10-2007 15:16:30
Ik zou de PNP afstellen met het daarvoor bestemde tooltje. Er zijn al meerderen die het op het oog hadden gedaan, en een slecht schakelende bak over hielden. Nadat het nogmaals was gedaan met het tooltje was het probleem over.

ja inderdaad, heb ik ook lang naar gezocht en dacht ook dat ie goed stond afgesteld (3x gecontroleerd).  ::)

ed

Citaat van: mehn op 12-10-2007 15:21:50
Alleen zou ik dat niet doen met het tooltje van Hooftman, dan wordt het niks ;)
Wat is dat dan?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ludo

Citaat van: ed op 12-10-2007 18:19:34
Citaat van: mehn op 12-10-2007 15:21:50
Alleen zou ik dat niet doen met het tooltje van Hooftman, dan wordt het niks ;)
Wat is dat dan?

ik geloof dat dat ding een beetje krom was.  :evil:

mehn

Citaat van: ed op 12-10-2007 18:19:34
Citaat van: mehn op 12-10-2007 15:21:50
Alleen zou ik dat niet doen met het tooltje van Hooftman, dan wordt het niks ;)
Wat is dat dan?

Die heeft zijn beste tijd gehad. Als je die er op schuift zodat ie net past kan het nog net goed komen. Zo gauw je m aandraait trekt ie een graad of 5 krom naar links ;D

Ik heb geprobeerd mijn PNP af te stellen op de laatste sleuteldag in Woerden. Men is voor mij speciaal dat tooltje gaan halen in Waddinxveen, maar dat bleek voor niets te zijn geweest.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cokat

Er worden geen carbs op mijn PI gezet, tsss. Heb bewust een PI gekocht, loopt mooier, meer kracht en reageert mooier op het gaspedaal en... is veel zeldzamer als een CF of CC.

Over het tooltje: is er binnenkort een sleuteldag of kan ik dit tooltje ergens aanschaffen.

Zou dit ook het probleem met de lock-up veroorzaken?

Hoor graag van jullie.