Over V70, rugklachten op de A50 en een audiovraagje

Gestart door COENV70TDI, 23-09-2007 09:59:13

Vorige topic - Volgende topic

COENV70TDI

Goedemorgen,

Ben net het nieuwe baasje van een V70TDI uit 98. Vond het vooral een economische en praktische keuze, omdat ik mijn vrije tijd vul met klussen, kamperen met een grote tent (caravan: no way) en "roadie"spelen bij de drumband van mijn zoontje van 10. :D :D :D
De enige muziek die ik maak, staat op CD of MP3. Heb afgelopen week een nieuwe headunit van JVC gehaald, schappelijk prijsje, ik weet niet hoeveel RMS per kanaal, pre-out, afstandbediening en vooral een Memorystick ingang.
Reuze handig, dat ze een junkenactie uithalen om een radiootje te scoren om daarmee hun dagelijkse behoefte te financieren is al redelijk vervelend, maar het is veel vervelender als ze dan ook nog voor het gemak een stuk of 10 (favoriete) CD's meenemen. (Als ze niet te lui zijn om ze te dragen) ;D

Ik rij zo'n 50k per jaar, en in mijn vorige auto (Xsara break TD) kreeg ik last van mijn rug. Ik loste dit op door onderweg op de A50 (let wel: niet in woonwijken) mijn rug te laten masseren door een superlage BASS, veroorzaakt door een simpel "bazookaatje"van de Halfords, 400 W (staat erop, maar ik geloof er nix van), met ingebouwde versterker, die je zo op de pre-out kan aansluiten. Beetje stevige plus-en massa, en een stuurkabeltje samen met een tulpkabeltje in een bundeltje naar achteren leggen, connectertje ertussen en voor nog geen 100 Euri en een middag knutselen ben je koopman.
De standaard papieren fabrieksrommel heb ik de kliko gekanteld, en vervangen door 2+2 Pioneers van resp 16 en 13 cm voor/achter in de portieren. Aan het monteren van tweeters in/op het dashboard ben ik niet meer toegekomen omdat ik op Marktplaats voornoemde V70 vond en meteen verkering wou. De oude eigenaar had al een fancy S80 gekocht, en de deal was snel rond. Huwelijk gesloten... :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:

En toen de echtscheiding van mijn Xsara. Aangeboden op Marktplaats inclusief voornoemde stereomeuk, dakdragers en winterbanden maar geen reactie de eerste week.   ??? ??? ???

En weer een vrije zaterdag opgeofferd ten behoeve van het uitbouwen van voornoemde speakers, bekabeling, carkit etc etc. De kliko was al leeggemaakt door de afvalverwijderaar, dus uit mijn verzameling maa even een gare Pioneer Radio-cassette en een paar dingetjes die lawaai maken geplukt en dat er ingeponst voor de gelukkige volgende eigenaar. Prijs omlaag, en nou rijdt mama er zolang in rond. Is allang blij dat ze een radio met voorkeuze heeft, en nooit hoeft te tanken.
Marktplaatskopers kijken echt alleen maar naar de prijs, en niet wat ze ervoor krijgen.  :eusa_wall: :eusa_wall:

Omdat ik niet zo veel tijd heb, wegens voornoemde hobby's en werken om dat alles te financieren, puit mijn kelder ondertussen uit van allerlei Stereo-Car-HiFi troep die ik in de loop der jaren verzameld heb.  :angel: :angel:

Tot slot van dit slaapverwekkende verhaal mijn vraag: ondanks dat mijn V70 al aardig voorzien is van 8 speakers en dat al best strak klinkt, mis ik no wat KICK en SUB. Het is een praktische auto, en dat moet vooral zo blijven, of handig te regelen middels connectors.
Wat is jouw advies?
Ben in bezit van een paar mooie 6*9" JBL's en een 4-kanaals Sherwood met 4*60 watt RMS aan boord. Daarnaast ook nog voornoemde Pioneers en het Halfords-buisje.
En weinig tijd, want ik moet ook nog af en toe mijn BMW K100 uit de garage halen om te genieten van het natuurschoon Nederland, Belgie en Duitsland ons te bieden heeft. Onderweg op terrasjes in de zon zitten OH-en met vrienden kost ook tijd.

Alles is te koop voor geld, maar tijd en vrienden niet :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ben benieuwd naar de reacties.

MVG

CVG

Je blijft toch wel lachen om die sukkels in lease-370, golfjes en astra's. Lekker Dieselen en kliometers declareren. Geen gezeik met bijtelling enzo... KLAAAAAR

thuur

Hallo Coen en welkom op het forum!

Mijn advies: scoor een Dynaudio set (Premium Sound System) met nette HU, lekkere amp en evt. de subwoofer. Tis niet breed gezaaid, maar ow wat klinkt het lekker 8)

Gr ;)

Sbv

Bij rugklachten, monteer dan een op maat gemaakte stoel. Eenmalig investeren en jaren genieten. Ik spreek uit ervaring en heb inmiddels al een 350000 km met een aangepaste stoel gereden.
Al zijn de Volvo stoelen erg goed toch zijn er betere.

steek eens je licht op bij ASS autostoelen in Houten of bij Scheel in Naarden.

Succes

-D©©©L-

Citaat van: COENV70TDI op 23-09-2007 09:59:13
Goedemorgen,

Ben net het nieuwe baasje van een V70TDI uit 98... - 8< knip 8< -
...Heb afgelopen week een nieuwe headunit van JVC gehaald... - 8< knip 8<-

Tot slot van dit slaapverwekkende verhaal mijn vraag: ondanks dat mijn V70 al aardig voorzien is van 8 speakers en dat al best strak klinkt, mis ik no wat KICK en SUB. Het is een praktische auto, en dat moet vooral zo blijven, of handig te regelen middels connectors.
Wat is jouw advies? ...
MVG

CVG

Als je niet teveel wilt verbouwen en de wens alleen betrekking heeft op wat meer kick/sub-laag; Een eenvoudige actieve Subwoofer van JBL, infinity, Blaupunkt etc. onder de stoel. De volvo-dynaudio set is echt heel mooi, als je dat wil evenaren met andere aftermarket chassis, dan betaal je ongewijfeld meer.

OMD

Als je het alleen gebruikt om je rug te masseren moet je zo een chair-boomer kopen. Kosten iets van 50 euro.

Is een 8" speakertje die je met de conus aan de onderkant van je stoel bevestigd. Dit geeft behoorlijke vibraties en geeft het gevoel dat er een 600" sub achterin ligt. Ideaal voor rugmassage :)