Verstand v.s. Emotie

Gestart door Vertigo, 22-09-2007 11:47:10

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Heb 3 mnd geleden voor hetzelfde dilemma gestaan. 850 LPG aut met 335k op de teller verkocht en een V70R terug gekocht. 850 was een fantastische auto. Altijd lopen, alles erop en eraan behalve een turbo en R embleem.

Heb ook gas in laten bouwen. Van de aanschaf nog geen seconde spijt gehad. Wel belangrijk dat je het financieel kan. Vond ik voor mezelf absoluut de belangrijkste voorwaarde.

R is duurder in verzekering, duurder in onderhoud (zeker banden) en verbruikt meer.

Succes met je beslissing. Bij mij won de emotie

Rayman

Bij mij won ook eerst de emotie; ben blij dat het verstand de overhand heeft.  ;)
Het is je eigen keuze. Denk niet dat het aan het forum is om hier een antwoord op te geven. Je maakt uiteindelijk zelf de keuze; wij kunnen alleen maar adviseren.

1 Tip: na het proefrijden, etc. altijd een paar dagen er overheen laten gaan (heb ik namelijk niet gedaan  :eusa_wall: )

The Saint

Als je denkt dat je niet lang meer te leven hebt: meteen doen.

Als je denkt dat je nog heel lang te leven hebt: OOk meteen doen.
No shirt no shoes, no pinball

michiel

Waarom wil(-de) je de 5 ton volmaken met je huidige auto? En waarom vraag je ons om advies over een ratio-emotie vraagstuk? Als de emotie sterk is vallen alle verstandige tips & overwegingen toch in het water.
Laat ik het anders stellen: als je voor jezelf alle plus- en minpunten hebt doorgenomen, de ratio overwint hierbij, maar je denkt toch 'fuck it' dan moet je gewoon de emotie laten winnen.  Anders slaap je slecht. ;D
Wat mij betreft: hup de marktplaats op met je huidige auto en de 'R' aanschaffen.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

why-not

Citaat van: michiel op 22-09-2007 14:39:58
Waarom wil(-de) je de 5 ton volmaken met je huidige auto? En waarom vraag je ons om advies over een ratio-emotie vraagstuk? Als de emotie sterk is vallen alle verstandige tips & overwegingen toch in het water.
Laat ik het anders stellen: als je voor jezelf alle plus- en minpunten hebt doorgenomen, de ratio overwint hierbij, maar je denkt toch 'fuck it' dan moet je gewoon de emotie laten winnen.  Anders slaap je slecht. ;D
Wat mij betreft: hup de marktplaats op met je huidige auto en de 'R' aanschaffen.

mee eens

(al slaap je dan ook nog wel eens slecht  :eusa_think:)

heutink

Jens, de R zit in de maand, en hoe meer in Enschede, hoe leuker het word.
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Misha

Volgens mij is het nog simpeler:

Kun je en wil je het betalen, ook op de langere termijn..

Da's alles. Ook een snellere 850/x70 is een verstandige keuze.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

FGG

Mensen krijgen vaak alleen maar spijt van dingen die ze niet gedaan hebben.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rody

Citaat van: FGG op 22-09-2007 17:28:47

mee eens

Marc O.

Benader het als volgt: je ging toch al op korte termijn afscheid nemen van je huidige auto. Als je toch al van plan was om er een R voor terug te kopen, en deze Duitse auto voldoet geheel aan al je eisen en is naar verwachting beduidend beter dan de auto's die normaliter tekoop staan, dan koop je hem. Zo niet, dan zou ik rustig verder kijken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

rody

vergeet niet dat de TUV wel wat degelijker is als APK.

bijvoorbeeld olielekkage is afkeur.

een recente TUV zou dus aanbeveling kunnen zijn.

Misha

Citaat van: FGG op 22-09-2007 17:28:47
Was het maar andersom...
scheelde weer een hoop criminaliteit..

elianmars

Volgens mij wil je al een tijdje een andere wagen (althans, dat neem ik aan, als je je wagen te koop zet  :P).

Kijken bij deze wagen kan natuurlijk altijd. Als-ie goed bevalt, zie ik geen reden om 'm niet aan te schaffen.

Succes met de beslissing  ;)

RATFINK

Misha