HR-ketel opvoeren?

Gestart door de geneRaal, 22-09-2007 22:10:41

Vorige topic - Volgende topic

855-Champagne

Dan zou ik gaan voor een ketel met een losse boiler er naast van 50 of 80 liter
heb je genoeg druk, en een vat van 50 of 80 liter warm water van min 65 graden.

-D©©©L-

IK heb al jaren een Daalderop Combifort 32/80+ CW klasse 6 op zolder hangen, goed voor 22 liter warm water per minuut en 80 liter voorraad boiler. Met als extratje een tweede cv circuit. Heerlijk voor de verwarming in de badkamer en een radiatortje in mijn werk kamer (hoef ik niet de hele dag het hele huis te stoken). Hij bestaat ook nog een maatje groter.

Info: http://www.daalderop.nl/downloads/CombiFort.pdf

Absolute aanrader voor wie van flexibel comfort houd.  :eusa_dance:

BBS

Koop een ATAG QCC, het warm water kanon. goed voor zeer veel warm water  ***spreekt uit ervaring***

Q30CC
Belasting op bovenwaarde   kW   30
Modulatiebereik op vermogen   kW   6,0 - 26,3
Rendement onderwaarde volgens EN 677   %   109
Afmetingen CV-toestel (h x b x d)   cm   155x60x64
Gewicht toestel   kg   110
Inhoud boiler   liter   100
Toepassingsklasse GASKEUR CW       CW6
Aantal liters warmwater per minuut 
(ca. bij 60°C)   ltr/min   16,0
Aantal liters warmwater per minuut
(ca. bij 40°C)   ltr/min   26,0
Keurmerk GASKEUR HR       HR 107
Keurmerk GASKEUR SV       SV
Volvoloos....

robbie409

Citaat van: de geneRaal op 22-09-2007 22:48:10
Citaat van: robbie409 op 22-09-2007 22:41:20
www.warmteservice.nl

Remeha met CW5 voor 1200 euri.

Ik heb hem net hangen, heeeerlijk.

met alle toebehoren?

Nee, die kun je op de site nog aanklikken. Maar als je op Remeha CW5 google't kom je een hoop totaalpakketten tegen. Ik heb zelf een installateur de spullen laten uitzoeken om ze vervolgens zelf te betalen. Scheelt de marge.

ddh

wat voor merk ketel heb je er nu hangen mischien kan ik je er wel wat tips over geven om een grotere volume stroom ww te krijgen

de geneRaal

Citaat van: ddh op 24-09-2007 16:52:54
wat voor merk ketel heb je er nu hangen mischien kan ik je er wel wat tips over geven om een grotere volume stroom ww te krijgen

Nefit HR 22/C 1995 -deels al nieuwe delen opgezet door een "onderhoudsbedrijf" met foute diagnose,  toen de ketel kuren had en de boiler stuk bleek. ::)

dus hij is ongeveer van 2002 nu.
Blackstone under construction

viking_in_shorts

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is het symptoom "pisstraaltje" te wijden aan de aanvoer / druk van het water, niet de beschikbare hoeveelheid warm water.

Ik weet dat wij mazzel hebben met 6 bar druk erop (=kunnen we zelf bepalen aangezien we onze eigen watervoorziening hebben) maar wel hebben we af en toe pech met de hoeveelheid warm water (=4 volwassenen douchen, 1 kind in bad en dan nog de afwasmachine op warm water) In zo'n geval is de druk nog steeds hetzelfde (=meer dan voldoende voor de Hans Grohe "Rain Dance" van 24 cm) maar het water wat eruit komt is gewoon niet warm meer.

ddh

er zit onder de boiler in koud waterkant een stelschroef deze kun je verdraaien door een gr inbus sleutel draai deze uit krijg je meer volume stroom trek hethet sensor die op aanvoer leiding van af wisselaar komt en onder de boiler zit ff los dan zal de ketel tijdens ww bedrijf constant blijven branden als je dan naar veloop van tijd kouder water kijkt moet je de boiler termostaat iet omhoog schroeven deze zit achterin onder boiler als het goed is