Hulp bij aankoop van een 850 T-5

Gestart door jeroens, 24-09-2007 00:25:28

Vorige topic - Volgende topic

jeroens

Beste forumleden,

Graag vraag ik jullie hulp/ input bij de volgende auto die te koop staat op marktplaats.  Ik weet dat de verkoper een "volvoliefhebber " is en wel eens meer volvos te koop heeft staan. Na telefonisch contact te hebben gehad kon hij me vertellen dat het gaat om :

- Italiaanse 850 T5 - 2.0
- onderhoudshistorie bekend

Graag wil ik jullie een aantal vragen voorleggen :
Is deze auto en of verkoper bij jullie bekend ?

Nog enige Tips waarop ik moet gaan letten ....

zie link
http://auto.marktplaats.nl/volvo/106709455-volvo-850-t5-2-0-20v-turbo-226-pk-automaat.html

Thanks voor jullie support

gr jeroen

Rick.

Een 2.0 heeft standaard 211 pk ipv. 226, zoals in de advertentie. Let daar ff op.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

elianmars

Citaat van: Rick. op 24-09-2007 08:38:02
Een 2.0 heeft standaard 211 pk ipv. 226, zoals in de advertentie. Let daar ff op.

Inderdaad.

Lijkt me dat een "liefhebber" dat toch wel zou moeten weten.

Verder zou het kunnen dat de km stand op de teller lager is dan de wagen in werkelijkheid heeft gereden. Komt vaker voor, vooral bij Italiaanse import.
Als je het zeker wilt weten, zou je met de wagen langs de dealer kunnen rijden om de stand uit te laten lezen.

De wagen ziet er zo op het oog netjes uit en de vraagprijs is ook niet verkeerd.

jeroens

Bedankt voor de reacties,

Klopt inderdaadl, als liefhebber zou je moeten weten dat het om de 211 pk versie moet gaan.!

Kan de dealer  "gewoon " de juiste kmstand uitlezen?

Niemand "toevallig" bekend met deze aanbieder?

Het is trouwens zo dat 3500 euro ex invoer is !! Hoe scherp vinden jullie die prijs ?

gr jeroen

)()()sT

Dealer kan de stand idd. uitlezen, ik neem aan dat de auto OBD2 uitlees heeft.
Prijs exclusief invoer... Als ik kijk wat de 855 T-5's in de handel kosten vind ik 3500 + invoer best een mooie prijs (voor de gemiddelde 94-er vraagt men nog 6k  :eusa_wall:)

Kleur vind ik persoonlijk minder, maar da's een kwestie van smaak ;)

pwassink

Citaat van: jeroens op 24-09-2007 11:34:10
Bedankt voor de reacties,

Klopt inderdaadl, als liefhebber zou je moeten weten dat het om de 211 pk versie moet gaan.!

Kan de dealer  "gewoon " de juiste kmstand uitlezen?

Niemand "toevallig" bekend met deze aanbieder?

Het is trouwens zo dat 3500 euro ex invoer is !! Hoe scherp vinden jullie die prijs ?

gr jeroen

Ex invoer en adverteren MET verse apk ??

Dat kan toch niet zonder kenteken ???

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

The Saint

Die 3500 is niet gek. Als daar nog es max. 1000 bijkomt voor de invoer nog niet vind ik.

Die kleur is iig helemaal in orde  :)
No shirt no shoes, no pinball

jeroens

De verkoper rekent met een 800 euro invoerkosten. Hij rijdt er zelf af en toe in en heeft groene platen !!! APK moet ernog opkomen. Idd een beetje kort door de bocht advertentie :D

Ik heb gisteren nog kort met de verkoper telefonisch contact gehad:
De historie (boekjes ) zitten erbij, onderhoud uit italie tot aan 150000 km.
Verder is alles fris en prima in orde (volgens de verkoper)... Wel zijn de bumpers hier en daar wat beschadigd (ja italiaans inparkeerbeleid :(

Kleur is zeker een kwestie van smaak.  Prijs tja...volgens de verkoper is het pruimentijd...men loopt er niet meer zo hard voor ???

Een afspraak zal moeten uitwijzen hoe het staat met de  automatische bak en de airco..

gr jeroen

reneetje

Ik ben bij die auto geweest en het valt niet mee :-X

Sterker nog ,het is (in mijn ogen ) een lijk van een auto die (toen ik er was) gebruikt werd als verhuiswagen/vuilniswagen.
Ding zit onder de krassen en de onder kant is zeiknat van de olie.

Hij staat dus ook al een geruime tijd te koop want ik was er ongeveer eind juni , begin juli op te koop , daar ik op zoek was naar een estate voor de vakantie.

Die andere T-5 die hij ook nog heeft is nog erger mishandeld , de details zal ik je besparen..... :-X

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

jeroens

Kijk !! bedankt voor je reactie!! bespaart me weer een ritje en een teleurstelling.

Was het zo erg dan ? Ik weet dat fotos geduldig zijn natuurlijk...en dat het totaal niks zeg ,...zon mooi plaatje

gr jeroen

reneetje

Citaat van: jeroens op 24-09-2007 12:15:54
Kijk !! bedankt voor je reactie!! bespaart me weer een ritje en een teleurstelling.

Was het zo erg dan ? Ik weet dat fotos geduldig zijn natuurlijk...en dat het totaal niks zeg ,...zon mooi plaatje

gr jeroen

Tja, op de foto lijkt het heel wat, maar als ik me nog goed herinner is dit de betere kant, aan de andere kant is het oorlog geweest.
Torretje liep overigens wel mooi, maar heb er niet in gestuurd.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

jeroens

Ok,
Geen optie dit!
Allen bedankt voor de  jullie  bijdrage !!
Hopelijk kom ik in de toekomst een betere tegen.

gr jeroen