Lambda perikelen

Gestart door DickAa, 12-08-2007 23:23:25

Vorige topic - Volgende topic

DickAa

Ik ben nieuw hier, en hoop dat iemand mij kan helpen. De officiele Volvo Dealer weet het niet meer. Ik heb een 850 2,5 20V automaat bj 1997 in 1998 in Duitsland gekocht met 1920 km. Altijd dealer onderhouden, maar sinds 2001 gaat regelmatig (eens per 18 maanden) het Lambda lampje branden en gaat ie zuipen (15 l. per 100 km.). Inmiddels zijn de volgende onderdelen vervangen en betaald: Lambda sensoren voor en achter, stationair luchtpomp 2x (officiele naam weet ik niet meer), catalysator, luchtmassameter, motor computer, stekkers en verbindingen gecontroleerd, ca. 30 uur onderzoeken en nu is het weer zover, zeer hoge verbruik met zwarte benzine pluimen en roet-uitlaat. Voordat het Lambda lampje gaat branden breng ik hem alvast terug naar de dealer. Rijd ik weg uit stilstand.. 50 l / 100 km en " gesmoorde" motor. Volvo Zweden wijst mij naar Volvo NL die mij naar dealer verwijst die mij erop wijst dat het een Duits Volvo is en dus eigenlijk....??? Kan iemand mij helpen a.u.b.?

rody

zijn de injectoren al vervangen/getest/gereinigd ?

DickAa

Heb nog geen antwoord van dealer, maar ik vermoed van niet.

DickAa

Heb nog steeds geen antwoord, bewuste monteur schijnt er niet meer te werken, helaas. Zijn er nog andere opties??

Oele

Wat doet ie, als je de ECU reset door em er een half uurtje uit te halen?

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

DickAa

De auto staat alweer een week bij de dealer, dus kan ik er nu niet bij komen. Ik zal  maandag vragen.

pwassink

Citaat van: DickAa op 18-08-2007 21:38:35
De auto staat alweer een week bij de dealer, dus kan ik er nu niet bij komen. Ik zal  maandag vragen.

T is nu Woensdag.. al nieuws ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

DickAa

Helaas ben ik geen millimeter verder. Zal er morgen heen fietsen i.p.v. bellen, wie weet

DickAa

Heb heel wat info verzameld, en ik kan nu naar de hoofdmonteur mailen. ECU ff eruit en daarna er weer in helpt niet. Storingscode is EFI 231. Na re-setten loopt ie even mooi, daarna loopt ie uit het regelgebied. Gaat van 5v in tikken naar 0,5v. Soms na het re-setten loopt ie even mooi, stukje rijden prima, maar na enkele km's gaat het alweer fout.. verbruik loopt weer op. Luchtpomp relais is (weer) vervangen, kabels en massa hiervan zijn goed.

thuur

Het lijkt toch echt op een kapotte Lambda sonde :eusa_think:

Is de stekker van de lambda al gecontroleerd tot in de computerkast op kabelbreuk of hoge weerstand?

Is de stekker aan de computer schoon?

Gr :-\

DickAa

Ja, inclusief vervangen van kabels. Ik ben het helemaal zat, en heb gevraagd of opkopers interesse hebben. Komt een redelijk bod, dan neem ik die maar. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Schnappi

vacuumslangen gecontroleerd? gasklep gecontroleerd en schoongemaakt?

Groeten