Chippen 2.5T verstandig?

Gestart door Sem, 01-10-2007 00:21:35

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: mitchelli op 19-10-2007 18:02:04De compressie van een 2.5T tov een 2.3T is volgens mij zelfs lager...dus minder interne belasting dan bij een 2.3T.

Nee, mechanische compressie is hoger maar de turbodruk lager.

mitchelli

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

TTT242

Heb m'n V70 2.5T indertijd ook bij Rica laten chippen. De standaard 2.5T is fabriek af ook wel best snel hoor. Bij ongeveer 170D km laten chippen(Rica). Op de rollenbank in Goes deed ie 225pk. Heeft het uitgehouden tot 350D km. Toen was er een uitlaatklep defect. Of dat een gevolg was van het chippen denk ik niet. Maar wel altijd goed warm gereden. Wel wat koelvloeistof probleempjes gehad, wat nooit opgelost is geraakt, maar het probleem was niet "levensbedreigend" voor de motor. De turbo was nog de originele en die wilde nog heel goed mee...zal wel aan het goed warmrijden hebben gelegen. De motor tja...of ie minder sterk is dan een T5, wie zal het zeggen. Ik zeg, chippen ja, maar rij er verstandig mee. Die 2.5T blokjes kunnen heel wat aan, maar altijd goed warm rijden, olie en koelvloeistof goed in het oog houden en regelmatig onderhoud.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

BenC70ES

Citaat van: v70 AWD 2.5T op 19-10-2007 16:08:55
Ik zou voorzichtig zijn...

:eusa_naughty:

Citaat van: Milan261.000 miles (C70, 2,4T with 19T, app. 300 hp) :)

417.600km!   ->   8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ief

Erg divers deze reacties....wil wel graag, maar dit houdt me dus tegen. :-\
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

BenC70ES

Citaat van: ief op 25-10-2007 20:57:49
Erg divers deze reacties....wil wel graag, maar dit houdt me dus tegen. :-\

???

Welke reacties? Ik lees hier één reactie van iemand waar je niets van weet met 3 posts met een in twee gescheurd blok  ::)  (Auto zo gekocht? KM-teller teruggedraaid?  Schakelen bij toerenbegrenzer met koude motor?...)

Als een tot 300pk getunede 2.4T 417.000km haalt en nog steeds doorgaat is het echt geen zwak blok hoor!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

hom

Vorige week vanaf Groningen naar Zwitserland geweest en erg veel lol gehad met het chipje  ;D
Je neemt een extra risico maar krijgt er ook wat voor terug.
Ik persoonlijk reken er op dat mijn turbo (287000km) er wat sneller mee zal ophouden ivm chippen.
Hobby kost geld denk ik dan maar.
Wil je goedkoop rijden, koop een kleine Toyota diesel oid