OBD2 - geen communicatie

Gestart door )()()sT, 02-10-2007 21:20:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Roffelaars;

Laatst probeerde we (Eug. en ik) de OBD2 uit te lezen met de origele Volvo-tool.
Het enige wat ons gelukt is, is het resetten van het servicelampje. Verder kreeg de uitleescomp. geen communicatie voor elkaar met de de computer in de auto  ???

Navraag van Eugene bij Volvo was dat het misschien ermee te maken had dat ik een geïmorteerd auto heb. Dat kan toch geen oorzaak zijn? (trouwens, bij aankoop de ECU uit laten lezen).

Gevolg: Lambda lampje brandt nog steeds  :(

Kan trouwens daardoor je verbruik hoger zijn? (dat idee heb ik nl.)

;)

Misha

Citaat van: )()()sT op 02-10-2007 21:20:35
Roffelaars;

Laatst probeerde we (Eug. en ik) de OBD2 uit te lezen met de origele Volvo-tool.
Het enige wat ons gelukt is, is het resetten van het servicelampje. Verder kreeg de uitleescomp. geen communicatie voor elkaar met de de computer in de auto  ???

Navraag van Eugene bij Volvo was dat het misschien ermee te maken had dat ik een geïmorteerd auto heb. Dat kan toch geen oorzaak zijn? (trouwens, bij aankoop de ECU uit laten lezen).

Gevolg: Lambda lampje brandt nog steeds  :(

Kan trouwens daardoor je verbruik hoger zijn? (dat idee heb ik nl.)

;)
Er bestaat iig wel zoiets als een 'noodloopprogramma', wat het altijd wel doet maar niet erg inspeelt op allerlei factoren, dus dat zou idd goed kunnen ja
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

rody

startonderbreker wel uitgeschakeld.....

Ludo

Citaat van: rody op 02-10-2007 21:56:22
startonderbreker wel uitgeschakeld.....

of het alarm in servicestand zetten.

Jeroentjuh

Wel het goeie motormanagment gekozen? De 20V zal wel een Motronic zijn en geen Fenix....

Ton

Citaat van: Jeroentjuh op 02-10-2007 22:30:09
Wel het goeie motormanagment gekozen? De 20V zal wel een Motronic zijn en geen Fenix....

Motronic??? Bedoel je niet de Bosch LH3.2-Jetronic? Ik wil niet zeggen dat de Motronic helemaal niet kan, maar als ik Haynes moet geloven dan is de kans klein. Als ik me niet vergis kun je het verschil zien aan het aantal ECU dat in je auto zit, 2 ECU's is de LH3.2-Jetronic en 1 ECU is de Motronic 4.3. En de fenix is voor de non turbo 10 klepper.

Citaat uit Haynes:
"The Motronic 4.3 system is fitted to the  turbocharged 20-valve engines, and some versions of the B5254 S engine. The components and their operation are very similar to the LH3.2-Jetronic, execpt that a single ECU is used to cotrol both the luel and ignition sides of the system. Regulation of the turbocharger boost pressure by means of the turbo regulator valve is also controlled by the Motronic ECU

Jeroentjuh

#6
Citaat van: Ton op 02-10-2007 22:53:19
Citaat van: Jeroentjuh op 02-10-2007 22:30:09
Wel het goeie motormanagment gekozen? De 20V zal wel een Motronic zijn en geen Fenix....

Motronic??? Bedoel je niet de Bosch LH3.2-Jetronic? Ik wil niet zeggen dat de Motronic helemaal niet kan, maar als ik Haynes moet geloven dan is de kans klein. Als ik me niet vergis kun je het verschil zien aan het aantal ECU dat in je auto zit, 2 ECU's is de LH3.2-Jetronic en 1 ECU is de Motronic 4.3. En de fenix is voor de non turbo 10 klepper.

Citaat uit Haynes:
"The Motronic 4.3 system is fitted to the  turbocharged 20-valve engines, and some versions of the B5254 S engine. The components and their operation are very similar to the LH3.2-Jetronic, execpt that a single ECU is used to cotrol both the luel and ignition sides of the system. Regulation of the turbocharger boost pressure by means of the turbo regulator valve is also controlled by the Motronic ECU

Ja sommige S/V70's met een atmosferische 20V motor hebben Motronic 4.4 ;D

)()()sT

We hebben er verschillende gekozen, maar ik zal het nog eens overleggen met Eugene.

Maar klopt het dat er een soort "noodloop" loopt ;) als het lambda lampje brandt? Aangezien mijn verbruik toch iets hoger ligt sindsdien.

;)

Enno

Citaat van: Jeroentjuh op 02-10-2007 22:59:25
Citaat van: Ton op 02-10-2007 22:53:19
Citaat van: Jeroentjuh op 02-10-2007 22:30:09
Wel het goeie motormanagment gekozen? De 20V zal wel een Motronic zijn en geen Fenix....

Motronic??? Bedoel je niet de Bosch LH3.2-Jetronic? Ik wil niet zeggen dat de Motronic helemaal niet kan, maar als ik Haynes moet geloven dan is de kans klein. Als ik me niet vergis kun je het verschil zien aan het aantal ECU dat in je auto zit, 2 ECU's is de LH3.2-Jetronic en 1 ECU is de Motronic 4.3. En de fenix is voor de non turbo 10 klepper.

Citaat uit Haynes:
"The Motronic 4.3 system is fitted to the  turbocharged 20-valve engines, and some versions of the B5254 S engine. The components and their operation are very similar to the LH3.2-Jetronic, execpt that a single ECU is used to cotrol both the luel and ignition sides of the system. Regulation of the turbocharger boost pressure by means of the turbo regulator valve is also controlled by the Motronic ECU

Ja sommige S/V70's met een atmosferische 20V motor hebben Motronic 4.4 ;D

Als ik me niet vergis die van mij ;) 1997 V70 2.5-20V

Misha

Citaat van: )()()sT op 03-10-2007 10:54:21
We hebben er verschillende gekozen, maar ik zal het nog eens overleggen met Eugene.

Maar klopt het dat er een soort "noodloop" loopt ;) als het lambda lampje brandt? Aangezien mijn verbruik toch iets hoger ligt sindsdien.

;)
Ja, dat klopt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Updateje:

Vanmiddag een tijdje de accu losgetrokken en het lampje is nu wel uit  :eusa_dance:
Binnenkort nog eens een poging ergens wagen om de boel uit te laten lezen, maar ben blij dat ik niet naar dat irritante lampje hoef te kijken.

8)

Ludo

Citaat van: )()()sT op 06-10-2007 23:19:42
Updateje:

Vanmiddag een tijdje de accu losgetrokken en het lampje is nu wel uit  :eusa_dance:

maar is daarmee ook de oorzaak opgelost?.

)()()sT

Nope,
daarom: ik moet nog een poging wagen de boel uit te laten lezen ;)

Ludo

vacuumlekkage heb je als eerste gecontroleerd neem ik aan?.

VolvoDeMio

Citaat van: Ludo op 06-10-2007 23:25:55
Citaat van: )()()sT op 06-10-2007 23:19:42
Updateje:

Vanmiddag een tijdje de accu losgetrokken en het lampje is nu wel uit  :eusa_dance:

maar is daarmee ook de oorzaak opgelost?.

Opgelost?