turbodruk omhoog door 850 glt inlaatmond?

Gestart door mitchelli, 02-10-2007 22:35:21

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: Joachim1 op 03-10-2007 22:28:43
Ik snap echt niet dat ze bij rica iemand weg laten gaan met een druk van 1,6 bar in de 5 met orginele injectoren  :eusa_doh:

Waar staat dat dan?  ???

Laserblue

Citaat van: Joachim1 op 03-10-2007 22:28:43
Ik snap echt niet dat ze bij rica iemand weg laten gaan met een druk van 1,6 bar in de 5 met orginele injectoren  :eusa_doh:

hebben ze toch ook niet?
hij heeft dit toch erna gewijzigt ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mitchelli

ja,maar het ligt toch niet aan de zuigmond denk ik.Misschien iets? reed gister in zn 4e en 5e versnelling een piek van net 1.6bar maar zakte toch iets terug naar 1.5bar.Dus het verschil is nihil.Maar ik doe het even rustig aan tot ik de 395cc injectoren heb,en naar rica ben geweest voor de fine tuning....Of kan ik wel met 1.5bar blazen??

Rica heeft me trouwens weg laten gaan met 1.3 bar.Rica`s advies was idd wel om geen grotere injectoren te nemen,omdat dat niet nodig zou zijn volgens hun....
Maar volgens Mark liep hij wel degelijk "arm" (te zien bij uitdraai rollenbank goes)

Dus iemand een idee waarom de druk is toegenomen? Het koudere weer?Kapotte turbodruksensor?

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

M a r c

heb je de slangetje aan de tcv al eens vernieuwd? wellicht zijn die oud en poreus... misschien probeert de ecu namelijk wel om de druk op 1.3 bar te regelen maar lukt het niet omdat de slangetje lekken. Ook de tcv zelf kan stuk zijn, maar meestal gaat ie dan minder druk draaien. Het kan ook zijn dat je wastegate zelf klemt, maar aangezien de turbo nieuw is kan het dat ook niet zijn. Hoe staat de actuator afgesteld?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: mitchelli op 04-10-2007 12:53:29
Of kan ik wel met 1.5bar blazen??

Citaat van: Eugene op 02-10-2007 23:10:41
Hou de druk maar mooi op 1.3 bar, tenzij je nog een reserve blok en een berg tijd hebt liggen ;)

Draai het actuator stangetje iets langer.

If it's not blown, it sucks...

mitchelli

tcv?? afkorting waarvan?  ;D Heb alle vacuumslangen vervangen naar mijn weten...

Hoe kan de actuator stang dan ineens korter zijn geworden.Heb hem pas al 2 slagen langer gezet...

Eugene

Is niet korter geworden, maar door langer te zetten wordt de turbodruk lager (normaalgesproken)

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Het kan ook een storing vanuit je LMS zijn, als die bij 1.6 bar een verkeerde waarde meet waardoor de ecu denkt dat we nog niet aan de airflow zitten die bij 1.3 bar hoort... zo maar een paar voorbeelden van wát er mis kan zijn. Aangezien ie eerst netjes 1.3 bar deed moet je het in dit soort externe oorzaken zoeken, software wijzigt namelijk niet uit zichzelf  ;)

info@europeantuning.nl

mitchelli

eugene,ik kan hem wel langer zetten,zodat de druk zal verlagen.maar daarmee is het probleem niet echt gevonden.Wil graag weten waardoor het komt.Maar bedankt voor het meedenken  :)

marc,nu weet ik nog steeds niet wat tcv betekent,haha. lms zou misschien wel kunnen,maar zou hij dan geen foutcode geven?

JCviggen

Citaat van: mitchelli op 04-10-2007 18:57:45
marc,nu weet ik nog steeds niet wat tcv betekent,haha.

turbo control valve = driewegklep
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Joachim1

In welke versneling is er naar je turbodruk gekeken bij rica?
Toen stond je wastegate wat aan de strakke kant,stel dat ze je druk
in de 3e en 4e versneling bekeken hebben en deze was toen rond de 1,3 1,4bar?
In de 5 is de druk vaak nog meer en die word hoog in de toeren vaak nog hoger met een
te strake wastegate.......1,6bar?
Mischien moet je schaal van je turbodruk toch omlaag?

Driewegklep stuk?geen code voor?en gaat de turbodruk dan niet op een noodloop(basisdruk)?

mitchelli

Heb geen foutcodes....Als mn injectoren er zijn ga ik wel langs rica....
en 3e,4e versnelling iets over de 1.4bar...5e dus 1.5bar

mitchelli

CiteerJe wilt gewoon aanzuiging van koude lucht, een ram-effect is bij een turbomotor onwenselijk.
(van marc)

Ik las het verhaal op je site even van het cda filter.Hier vermelde je dat het ram effect juist een positief effect heeft op de turbo,en dat het cda filter dat ram-effect maakt.Ik zat het te overwegen om dit filter aan te schaffen,maar nu weet ik niet of ik daar dan wel goed aan doe.

De verschillen tussen een glt en normaal inlaatmond in druk,zijn bijna nihil.

M a r c

tekst op de website bij enkele producten is gekopieerd van de website van de fabrikant  ;) Zolang je dat CDA filter gewoon niet aansluit op een buis waar lucht ingeperst wordt is het ene prima upgrade, gewoon de aanzuigslang in een ruimte achter de bumper plaatsten waar koud lucht aanwezig is zonder dat deze de buis ingeforceerd wordt. Lekker de turbo de lucht aan laten zuigen  8)

info@europeantuning.nl

mitchelli

oke,duidelijk.haha.Klopt het dat het cda filter wat reduceerd bij een bepaald vermogen?Zit te twijfelen tussen hpi kit of cda (koop ik uiteraard bij jouw  ;D )