Cruise control resetten?

Gestart door WYD, 29-09-2007 23:25:08

Vorige topic - Volgende topic

WYD

Na het vervangen van de koppeling  + drukgroep en wat laswerk (eindsierstuk), deed mijn cruisecontrol het niet meer.
Volgens een vriend van mij die de reparaties uit heeft gevoerd, komt dat waarschijnlijk doordat de accu een tijd los is geweest vanwege het lassen. Hij denkt dat de cruisecontrol nu gereset moet worden.
Is dit inderdaad zo en gaat dat via de OBD en zoja hoe?
Of zit het probleem van de cruisecontrol ergens anders?
De cruisecontrol zit er fabrieksaf in en heeft het altijd prima gedaan.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

-D©©©L-

kijk even naar de schakelaars aan koppelings- en rempedaal.

Gmid

CC hoeft/kan niet gereset te worden. 95% van de gevallen is het een druk probleem en is bij de reparatie van je koppeling een vacuumslangetje bij de schakelaar boven de koppeling of rempedaal losgeschoten. Loop de slangetjes gewoon even na of alles zichtbaar nog op z'n plek zit.
Volvo C30 '12

WYD

Dank voor de reacties!
Heb vandaag het paneeltje bij de pedalen losgehad, de vacuumslangetjes zaten allemaal nog netjes aangesloten. Heb ook geen losse stekkers gezien.
Ook de vacuumslangetjes bij het gasklephuis en dergelijke zitten allemaal nog netjes op hun plek.
Waar zit de snelheidssensor van de cruisecontrol? Zit deze op de bak of zit deze bijv. op een aandrijfas? Heb namelijk ook wel eens met een andere auto gehad dat de sensor iets verschoven was, waardoor deze geen signaal meer gaf.

Gmid

CC zit gewoon op de normale puls ergens aan de kabelboom. Even de stekkers bij de pomp, de stekker bij het koppelingspedaal nalopen.

Kom anders ns langs voor n bakkie.  ;D

Volvo C30 '12

WYD

Zal binnenkort weer een keer langskomen voor een bakkie  ;D
Mocht je je vervelen, dan heb ik nog wel meer van dat soort kleine probleempjes waar ik niet uitkom, maar niet belangrijk genoeg voor de garage (stoelverwarming, ab van de cv, elektrische antenne)  :eusa_angel:

Gmid

Citaat van: WYD op 02-10-2007 19:23:03
Zal binnenkort weer een keer langskomen voor een bakkie  ;D
Mocht je je vervelen, dan heb ik nog wel meer van dat soort kleine probleempjes waar ik niet uitkom, maar niet belangrijk genoeg voor de garage (stoelverwarming, ab van de cv, elektrische antenne)  :eusa_angel:

Ben op dit moment alleen van de CC. De rest komt nog. Grondige studie (lees: demontage) is op dit moment aan de gang.  ;D
Volvo C30 '12