R-koppeling monteren??

Gestart door Ties, 04-10-2007 08:57:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ties

HEHE!!!!
De 850 is vandaag pas klaar... (klopt af)
Sjonge....
Ook gelijk een draadbreuk in de voeding van de verwarming van de lambdasonde laten repareren, dus dat moet als het goed is geen storingen meer opleveren..
Vanavond lekker testen!!  ;D ;D (klopt nog een keer af)

Eugene

Citaat van: Ties op 02-11-2007 11:17:51
Vanavond lekker testen!!  ;D ;D (klopt nog een keer af)

Ik zou de eerste tijd even rustigaan doen met een nieuwe koppeling ;)

If it's not blown, it sucks...

Volvo Felipe

Hey,

Inderdaad doe het maar eerst even rustig aan, alvorens vanavond te gaan knallen.

En veel succes verder



Ties

GRRRRRRRR.....
Ties is echt zo fucking pissig.. dus zal even m'n stoom hier afblazen  >:( >:(

Gisteren was dan eindelijk m'n auto klaar. Na 4!!! dagen! Deze reparatie (waarvoor volvo volgens mij 6uur rekent) was al twee weken vantevoren ingepland. Nou goed, het feit dat ze er 4 dagen over gedaan hebben is dan nog niet de grootste ramp.. Problemen met de planning heeft iedereen wel eens, zeker als het heel druk is. Hij zou de auto ook nog bij mij thuis op de oprit zetten omdat ik vrijdag geen tijd meer had om  de auto op te halen. Dus dat is netjes.
De monteur die eraan begonnen was dinsdag, was woensdag vrij en zou er donderdag mee verder gaan. Dat leek die vriend van mij (manager van dat universeel bedrijfje) het makkelijkst, want dan zou degene die hem uit mekaar haalt ook weer in elkaar zetten. Vond ik ook nog best logisch. Ik had hem ook gevraagd of ie even naar 't probleempje met de lambdasonde kon kijken en dat was ook goed. Uiteindelijk bleek dat er in de voedingsdraad van de verwarming van de lambdasonde een breuk zat. Deze heeft ie vervangen door een directe voedingsdraad op de plus van de accu, omdat de originele draad in een goot onder het inlaatspruitstuk loopt en 't heel veel werk zou zijn om die te vervangen..  Ik weet niet zeker of dat goed is zo maar de storing is weg dus 't zal wel..  ::)
Dus kwam ik gister helemaal verheugd thuis en starte m'n auto.........
rammelderammeldeknarsenschuurrammelschuurknars...
Fijn dat ie mijn auto zo heeft terug gebracht!! Het is onmogelijk dat hij dat niet heeft gehoord toen de auto bij mij op de oprit heeft gezet!
Vanmorgen er maar meteen onder gekropen en toen was te zien dat het hitteschild achter tegen de uitlaat aan het rammelen was.. De ramp viel dus gelukkig nog wel mee dacht ik. Na het opnieuw monteren van dat schild was de uitlaat weer vrij en rammel was weg..
Mooi! Lekker testritje maken!!
De koppeling grijpt goed aan en koppelt verbazend soepel dus ties tevreden.. Toen de olie mooi 90graden was, 't gas er langzaam op.. En er gebeurde helemaal niks!!!
De turbodruk kwam niet boven de 0.5bar, terwijl deze normaal (zeker met deze buitentemp) rond de 1.1bar ligt. Net even gekeken naar de vacuumslangen maar kan niks zien.. Weet echt niet waar 't aan zou kunnen liggen maar ik weet wel dat deze monteur niet meer aan mijn auto komt.
Stom lomp kalf.. En het mooie is dat die kerel bij m'n 205GTI ook al een keer een uitlaatspruitstukbout op de kop heeft afgedraaid zonder daarna iets te zeggen hierover. Dus kreeg ik dat ding ook terug met een lekkende uitlaat.
Ook toen ik de vorige keer m'n APK heb laten doen heeft hij met z'n linkse handen aan m'n auto gezeten. Hij is toen 3 uur bezig geweest met het monteren van de originele kat en toen ik de auto terug kreeg rammelde het hitteschild van de uitlaat ook tegen de DP. Fucker!
Dus pffff... Sjonge,
Breng m'n auto voortaan liever naar een beun de haas met staar dan naar dat lompe kalf dat daar werkt.
Maar dus.. Als iemand enig idee/suggesties heeft waarom de turbodruk weggevallen zou kunnen zijn... Brandt los  :eusa_shifty:

pwassink

Heb je foutcodes ?

stekker van de TCV er wel aan (ding met 3 slangen en een kabeltje wat aan je luchtfilter zit) ?

Slangen goed stevig en correct aangesloter daarop ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

Citaat van: pwassink op 03-11-2007 14:07:08
stekker van de TCV er wel aan (ding met 3 slangen en een kabeltje wat aan je luchtfilter zit) ?

Dat zou zomaar kunnen, stekker vergeten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Vaccuum slangen ook goed aangesloten?

Ties

Citaat van: pwassink op 03-11-2007 14:07:08
Heb je foutcodes ?

stekker van de TCV er wel aan (ding met 3 slangen en een kabeltje wat aan je luchtfilter zit) ?

Slangen goed stevig en correct aangesloter daarop ?


Helderziend of ervaringsdeskundige?
Het was inderdaad 't stekkertje op de TCV. (heb geen idee waar die afkorting voor staat) Maar hij kwam net weer netjes aan de 1.2 bar. Gelukkig!  :eusa_clap:
Ik had al pissig naar die maat van mij gebeld en gezegd dat ie 't maandag maar meteen moest oplossen. Mijn reactie was nogal fel maar goed.. Ben nogal zuinig op m'n auto en wil gewoon dat 't goed gemaakt is. Daarom breng ik m'n auto met goed vertrouwen naar hem toe..  :eusa_shifty:
Ben blij dat ie weer goed is, bedankt jongens!
Pffff dat die auto zo'n stress kan veroorzaken, sjonge..  :eusa_wall:

Misha

Citaat van: Ties op 03-11-2007 16:20:43
Citaat van: pwassink op 03-11-2007 14:07:08
Heb je foutcodes ?

stekker van de TCV er wel aan (ding met 3 slangen en een kabeltje wat aan je luchtfilter zit) ?

Slangen goed stevig en correct aangesloter daarop ?


Helderziend of ervaringsdeskundige?
Het was inderdaad 't stekkertje op de TCV. (heb geen idee waar die afkorting voor staat) Maar hij kwam net weer netjes aan de 1.2 bar. Gelukkig!  :eusa_clap:
Ik had al pissig naar die maat van mij gebeld en gezegd dat ie 't maandag maar meteen moest oplossen. Mijn reactie was nogal fel maar goed.. Ben nogal zuinig op m'n auto en wil gewoon dat 't goed gemaakt is. Daarom breng ik m'n auto met goed vertrouwen naar hem toe..  :eusa_shifty:
Ben blij dat ie weer goed is, bedankt jongens!
Pffff dat die auto zo'n stress kan veroorzaken, sjonge..  :eusa_wall:

Ik ga gokken (heb ook geen idee, maar...)

Turbo Control Valve ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

#39
Citaat van: Ties op 03-11-2007 16:20:43
Citaat van: pwassink op 03-11-2007 14:07:08
Heb je foutcodes ?

stekker van de TCV er wel aan (ding met 3 slangen en een kabeltje wat aan je luchtfilter zit) ?

Slangen goed stevig en correct aangesloter daarop ?


Helderziend of ervaringsdeskundige?
Het was inderdaad 't stekkertje op de TCV. (heb geen idee waar die afkorting voor staat) Maar hij kwam net weer netjes aan de 1.2 bar. Gelukkig!  :eusa_clap:
Ik had al pissig naar die maat van mij gebeld en gezegd dat ie 't maandag maar meteen moest oplossen. Mijn reactie was nogal fel maar goed.. Ben nogal zuinig op m'n auto en wil gewoon dat 't goed gemaakt is. Daarom breng ik m'n auto met goed vertrouwen naar hem toe..  :eusa_shifty:
Ben blij dat ie weer goed is, bedankt jongens!
Pffff dat die auto zo'n stress kan veroorzaken, sjonge..  :eusa_wall:

Hehe.. Turbo Control Valve is de afkorting.. die regelt de vuldruk etc..

Waar moet de rekening heen ?   ;D




En Idd ervaringsdeskundige ook ..  :eusa_wall:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ties

Citaat van: pwassink op 03-11-2007 16:23:27
Citaat van: Ties op 03-11-2007 16:20:43
Citaat van: pwassink op 03-11-2007 14:07:08
Heb je foutcodes ?

stekker van de TCV er wel aan (ding met 3 slangen en een kabeltje wat aan je luchtfilter zit) ?

Slangen goed stevig en correct aangesloter daarop ?


Helderziend of ervaringsdeskundige?
Het was inderdaad 't stekkertje op de TCV. (heb geen idee waar die afkorting voor staat) Maar hij kwam net weer netjes aan de 1.2 bar. Gelukkig!  :eusa_clap:
Ik had al pissig naar die maat van mij gebeld en gezegd dat ie 't maandag maar meteen moest oplossen. Mijn reactie was nogal fel maar goed.. Ben nogal zuinig op m'n auto en wil gewoon dat 't goed gemaakt is. Daarom breng ik m'n auto met goed vertrouwen naar hem toe..  :eusa_shifty:
Ben blij dat ie weer goed is, bedankt jongens!
Pffff dat die auto zo'n stress kan veroorzaken, sjonge..  :eusa_wall:

Hehe.. Turbo Control Valve is de afkorting.. die regelt de vuldruk etc..

Waar moet de rekening heen ?   ;D




En Idd ervaringsdeskundige ook ..  :eusa_wall:

Rekening mag naar de monteur die die stekker vergeten was.  ;D
Nogmaals bedankt!

Volvo Felipe

Hey Ties,

En hoe rijd hij met de nieuwe koppeling erin?

Groetjes

Ties

Heb nog niet veel kilometers kunnen maken met de nieuwe koppeling erin. Maar ondanks bovenstaande tegenvallers (achteraf allemaal geen rampen) ben ik zeer tevreden.
Hij koppelt en ontkoppelt verbazend soepel, iets wat ik niet gewend ben van de auto. Ook bij onderin de toeren rustig gas geven mis ik nu een beetje ratelend geluid.. Dus das ook mooi..  ;D Denk dat die oude koppeling toch z'n beste tijd gehad had.
Overigens was er aan de oude koppeling niets geks te zien en was de plaat ook niet heel erg versleten. Ik denk dat de vingers van de diafragmaveer niet veel sterkte meer hadden.
Echter bij het op laten komen van de koppeling in de versnelling zonder daarbij gas te geven voel  ik wel een lichte trilling in het pedaal. Ik weet niet wat dit precies kan zijn, het is ook maar echt heel lichtjes.
Morgen mag ie weer de snelweg op dus kan ie weer wat kilometers maken..
Thanx!

Volvo Felipe


M a r c

en de volgende keer niet meteen zó heftig reageren joh.... één stekkertje vergeten en heel de wereld vergaat, toen de simpele storing was opgelost was de garage meteen weer je vriend, dus de volgende keer even tot 10 tellen, scheelt een hoop frustratie  8)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl