Stoelverwarming

Gestart door Simplicity, 04-10-2007 18:02:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simplicity

Enorm lekker voor m'n rug maar je krijgt er zo'n zweetr**t van om maar niet te spreken over wat voor andere gevolgen het nog kan hebben...
Nu zat ik van de week te denken om een schakelaar tussen de twee delen mogelijk zodat ik het zitgedeelte kan uit zetten en alleen m'n rugverwarmd krijg. Dus....:

1.Is het überhaupt mogelijk?
2.Is het mogelijk voor een leek op modern electra gedoe om het zelf ff te fixen? (heb een beetje schrik voor die plofzakken te laten afgaan)

hathü

Er zit toch een regeling op de zetelverwarming die er voor zorgt dat je rug en billen niet te heet worden, tenminste bij de TDI van mij wel, bij een bepaalde temperatuur gaat de verwarming uit. Ik heb ook ooit eens ergens gelezen dat je via de OBD de temperatuur hoger of lager zou kunnen instellen. Bij mij wordt het wel warm maar niet zodanig dat mijn rug gaat zweten of mijn b.llen gekookt worden.

FelixB

Dit vind ik dus 1 van de minpunten van de 850, geen standen in de stoelverwarming of zelfs traploos (heeft mijn Golf Cabriolet uit 1994 zelfs al!!!), samen met het ontbreken van de interval op de ruitenwissers (het wordt saai, heeft mijn Golf Cabriolet uit 1994 dus ook al standaard)...

Had al geinformeerd of stoelverwarming op de 850 ook regelbaar te maken was, maar kreeg het antwoord (hier op het forum geloof ik), dat het onmogelijk/duur was.
Als 'leek' dacht ik toen aan een condensator of zo?!

855R & C70 T5 cabrio automaat

FelixB

Citaat van: hathu op 04-10-2007 18:31:28
Er zit toch een regeling op de zetelverwarming die er voor zorgt dat je rug en billen niet te heet worden, tenminste bij de TDI van mij wel, bij een bepaalde temperatuur gaat de verwarming uit. Ik heb ook ooit eens ergens gelezen dat je via de OBD de temperatuur hoger of lager zou kunnen instellen. Bij mij wordt het wel warm maar niet zodanig dat mijn rug gaat zweten of mijn b.llen gekookt worden.

Kan ook een andere reden hebben dat je het niet voelt, ik denk dan aan:
dikke kleren,
kapotte draadjes 'in het matje' zodat gewoonweg minder plekken warm worden,
stoelverwarming werkt helemaal niet meer, maar je DENKT dat ie werkt (placebo-effect).

Och, dadelijk zal wel een deskundige reageren...
855R & C70 T5 cabrio automaat

wepster

als je de stoel demonteerd kun je als je goed kijkt de ziting en de rug leuning separaat los koppelen een de voorkant onder de knieen gezien daar zitten die stekkers die van het zitvlak uit trekken en die van de rugleuning zitten laten en je bent klaar ;D ;D ;D



groetjes wepster

hathü

Mijn stoelverwarming werkt perfect hoor, als hij op temperatuur is schakelt ie uit om na een poosje weer aan te gaan, zal waarschijnlijk geregeld worden door zoiets als een thermostaat. Hep wel een V70 1998.

FelixB

Citaat van: hathu op 04-10-2007 18:47:44
Mijn stoelverwarming werkt perfect hoor, als hij op temperatuur is schakelt ie uit om na een poosje weer aan te gaan, zal waarschijnlijk geregeld worden door zoiets als een thermostaat. Hep wel een V70 1998.

Heeft een 850 ook hoor, alleen toen mijn matje kapot was kwam er een nieuwe in, toen kon ik er wel een ei op bakken HA HA
855R & C70 T5 cabrio automaat

hathü

Das niet zo fijn voor je zaadjes. Geboortebeperking door middel van stoelverwarming, mmmmm

FelixB

Citaat van: hathu op 04-10-2007 18:56:06
Das niet zo fijn voor je zaadjes. Geboortebeperking door middel van stoelverwarming, mmmmm

Nou je het zegt...... Heb geen kinderen gekregen sinds ik in 1996 in een Volvo rij  :eusa_think:
























Trouwens vóór die tijd ook niet  ;D
855R & C70 T5 cabrio automaat

wepster

Citaat van: hathu op 04-10-2007 18:47:44
Mijn stoelverwarming werkt perfect hoor, als hij op temperatuur is schakelt ie uit om na een poosje weer aan te gaan, zal waarschijnlijk geregeld worden door zoiets als een thermostaat. Hep wel een V70 1998.



zoals reeds geschreven dit geld ook voor de v70 ;) ;)

gewoon dat ene stekkertje uittrekken en je ballen blijven coooooooooooooooooooool

thuur

Helaas zijn de matjes in serie geschakeld. Er zit nl. maar 1 thermostaat in (temp.schakelaar) die beide aan en uit kan zetten.

Het uittrekken van 1 matje zal resulteren in geen stoelverwarming. Verwarmingsdraden doorknippen is eveneens niet mogelijk omdat er slechts 1 draad in zit.


De opties: thermostaat van een lagere temp. zoeken (even naar een automat.handel met dat dingetje), al weet ik niet of ze bestaan. Anders wordt het wellicht een elektroboer, hier een thermoschakelaar scoren en zelf in de behuizing van de bestaande maken.

Tweede is een adapter te kopen om van 12 Volt 6 Volt te maken en hierop het rugleuningmatje aansluiten. Dan ben je er echter nog niet want het matje is nu niet temp.geschakeld, m.a.w. zolang de knop aanstaat, zal het matje blijven verwarmen. Ik denk dat je rug dat niet fijn vindt en je bekleding al helemaal niet. De oplossing hiervoor zou zijn om het matje van de zitting in de rugleuning te plaatsen. Of je vervangt de schakelaar door het type van de achteruitverwarming (die gaat uit na nogmaals drukken, of X minuten). Of dat eenvoudig om te zetten is weet ik niet.

Laatste oplossing zou zijn een isolerend matje onder je kont te leggen zodat je minder warmte voelt....


Gr ;)

Viper850

#11
Mijn (mijn=bestuurderskant, zit nl. altijd zélf achter het stuur) stoelverwarming doet het ook niet. Passagierskant doet het wel.
Heb net de stoel gedemonteerd en zag dat beide kabeltjes die naar de ronde aansluiting in het schuimrubber gaan, los zaten. Heb ze dus weer aangesloten, nadat ik bij de rechter stoel gekeken heb op welke manier dat moet. Alles weer op z'n plaats, motor gestart, schakelaar om en helaas... wordt niet warm (rechts wél). Kan het zijn dat ik de twee stekkertjes (van die kabelclipjes) moet omwisselen of maakt dat niet uit? Zo niet; kan het aan de schakelaar liggen en is het een idee om deze te verwisselen met de rechterschakelaar?

Steggen

Bij mij werkt de stoelverwarming in geen enkel van de twee voorzetels. De auto heeft al 300.000 km op de teller. Het zal waarschijnlijk gewoon versleten zijn. Ik heb geen goesting om heel de zetels er voor te gaan demonteren...
Ik kan eens zien of het een zekering is die kapot is, maar dan zou de vorige eigenaar dat wel gerepareerd hebben zou ik denken :eusa_think:
De oranje lampjes aan de schakelaars gaan wel branden als ik de verwarming aanzet, maar er is geen warmte te voelen...

Turbo-Geek

2 woorden:  STAND KACHEL !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Emiel

Thermostaat kapot?