Ongeval zonder letsel, met blikschade

Gestart door denkweb, 04-10-2007 19:41:04

Vorige topic - Volgende topic

Lindert Bogers

Dat je daarna kunt rijden met je auto en opnieuw brokken kunt maken  :eusa_doh:

¤Gea¤

Ik mis nog een optie: Gegevens noteren van eventuele getuigen.
Altijd handig als mensen er later een draai aan proberen te geven. En vul TE ALLEN TIJDE je schade formulier in ( ervaringsdeskundige helaas).
De rest vecht de verzekering wel uit.

Gea

RonnieDuck

Tja dit is een onderwerp waar je heel veel over kan schrijven. Elke situatie is toch verschillend. Ik denk dat het toch voornamelijk afhangt hoe je zelf reageert. Word je kwaad of boos dan zal de tegen partij hier ook weer op reageren. Lichte schade hebben we het hier over.  Ik zeg gegevens uitwisselen en vooral in dit dichtslibbende landje weer snel verder rijden.
Probleem is vaak dat men denkt dat het geld gaat kosten,...raar want daar zijn we toch voor verzekerd, Jaren betalen we premie,..dat maakt niet uit,..maar als je de betaalde premie eindelijk eens kan benutten vinden we het weer erg. Daarbij gelijk de gedachte dat de tegenpartij het expres doet. Dit is echter zelden het geval. Gewoon kenteken noteren persoonlijke gegevens, de verzekering mag het uitvechten. Persoonlijk raad ik wel een rechtsbijstand verzekering aan! Foto met je mobiel,..best handig tegenwoordig.

Een aanrijding zonder letsel is voor politie geen prio 1 melding, als ze het druk hebben,..sta je nog wel even te wachten!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

denkweb

Citaat van: Turbobiker op 05-10-2007 21:53:51
Citaat van: denkweb op 05-10-2007 21:46:43
6. meer informatie over airbags (deze gaan namelijk na een ongeval niet opnieuw af als een accu

Wat bedoel je hier mee?

Er moet staan meer duidelijkheid over airbags...

Vertigo

Mijn optie staat er niet bij:

-Direct foto's maken van de stand van de wagens/situatie en dan verder op een veilige plaats (hoeft niet de vluchtstrook te zijn) de papieren invullen.

-Indien schade met glas/olie op het wegdek wel de politie erbij laten komen.

Edit: ik zie dat Reitse hetzelfde al had geantwoord...

Foto's zijn erg belangrijk indien er geen politie ter plaatse was weet ik uit ervaring

RRRRR_Ramon

Citaat van: RonnieDuck op 06-10-2007 11:43:00
Probleem is vaak dat men denkt dat het geld gaat kosten,...raar want daar zijn we toch voor verzekerd, Jaren betalen we premie,..dat maakt niet uit,..maar als je de betaalde premie eindelijk eens kan benutten vinden we het weer erg.

Het kost je hoe dan ook geld. Even een middagje vrij nemen om naar het schadebedrijf te gaan, misschien daarna nog als de expert moet komen. Extra tijd, bellen etc.

Bij inruil/verkoop loopt de koper om je auto heen. "Hij is hier overgespoten !!" of "Links zit een nieuwer achterlicht dan rechts, schade gehad?"

Daarbij kreeg ik bij een schadegeval aftrek omdat door het plaatsen van een nieuwe voorbumper de auto een hogere waarde zou krijgen ???

Het kost je geld, hoe dan ook.  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪