veiligheidsriem blokkeert

Gestart door elti, 26-04-2005 20:14:46

Vorige topic - Volgende topic

elti

Ik krijg de leuning LA niet meer terug in positie omdat de veiligheidsriem blokkeert. Mocht iemand dit probleem herkennen, dan ben ik erg benieuwd hoe dat te verhelpen is. Je zal maar vrijdag op vakantie moeten en alle zitplaatsen nodig hebben!
8)

Is inmiddels verholpen.

Emiel

Het makkelijkste wat je even kan doen is de gordel losmaken waar ie aan de carroserie vastzit, onder een deel bekleding met dopje 14 als ik het goed heb. Als je hem daar loshebt rolt je gordel weer in als het goed is. Controleer goed of kleine knopjes nog in de gordel zitten, vaak gaan de gordels vastzitten als 1 van die knopjes weg zijn...succes

Emiel....

elti

Bedankt voor de reactie. Het losmaken van de riem aan de onderzijde is inderdaad de enige manier om de stoelleuning terug in positie te krijgen. Dit kan nu niet omdat de riem te ver naar binnen is gerold en daardoor de leuning tegenhoudt. Het probleem is dat de riem te ver naar binnen is gerold in neergeklapte toestand en nu niet meer uitrolt. Ik zie nog wel een dopje in de band. Ik vrees dat e.e.a. vrijgemaakt moet worden, maar hoe?

groet

Leen

Christiaan

Leen,

No worries!!
Ik heb dit probleem afgelopen weekend ook gehad.
Zodra de rugleuning voorover gekanteld is blokkeert de gordel!Test maar eens uit met de andere leuning.
Oplossen door eerst onder de bevestigingsbout van de gordel los te draaien (gaat het makkelijkst als je de zitting voorover klapt) daarna de rugleuning terugklappen en je zult zien dat daarna de gordel weer normaal functioneert.

Laat even weten of het gelukt is.
Christiaan

elti

hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik ga het straks direct even uitproberen. Nog even een vraag: zit er een moer achter die bout? Ik neem aan van niet!

Emiel

Nee, geen moer, zit gewoon in de carroserie vast....succes ermee ;)

Emiel

elti

elti

Heb zojuist je raad opgevolgd en met succes. Eén van de dopjes was inderdaad naar binnen geschoten. Was in 2 minuten klaar. Nogmaals bedankt!
8)
Citaat van: Christiaan op 27-04-2005 09:03:49
Leen,

No worries!!
Ik heb dit probleem afgelopen weekend ook gehad.
Zodra de rugleuning voorover gekanteld is blokkeert de gordel!Test maar eens uit met de andere leuning.
Oplossen door eerst onder de bevestigingsbout van de gordel los te draaien (gaat het makkelijkst als je de zitting voorover klapt) daarna de rugleuning terugklappen en je zult zien dat daarna de gordel weer normaal functioneert.

Laat even weten of het gelukt is.
Christiaan

Christiaan

Mooi man! ;D
Kunnen ze achterin ook weer een beetje normaal zitten....
Christiaan

bruijnmeister

Om dit topic toch weer even te openen wat te doen als eerder genoemde niet werkt en de gordel geblokkeerd blijft heeft er iemand suggesties??

Hartelijk bedankt alvast voor de oplossing!!

Eric

A3aan

Hallo,
Ik heb ditzelfde euvel. De gordel blijft blokkeren, ook nadat ik het één en ander heb losgehaald. Ik heb de onderste bout losgehaald zodat hij weer ruimte heeft, maar zonder resultaat.
Heeft iemand suggesties?
Groet Adriaan