Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Zoals ondertussen iedereen ondertussen weet, heb ik mijn 850 T-5 aan Eugène verkocht en een V70 2.5D aangeschaft.

De aanschaf is niet zonder slag of stoot gegaan......

Na een paar wagens bekeken te hebben, kwam ik er achter dat het niet zo simpel zou worden om een geschikte wagen te vinden.

De wagen die nu inmiddels voor de deur staat had ik al eerder gezien op Marktplaats, maar ik had het idee dat dat toch niet echt was wat ik zocht.

Na het bezichtigen van een zilveren V70, die ook al weer tegen viel, toch de eigenaar van de Marktplaats-wagen maar eens gebeld.
Ik mocht gelijk langs komen.
Daar aangekomen was ik nog niet echt enthousiast. De wagen was flink vies, bekleding van stof, beide koplampen zat een gaatje in, vacuumpomp maakte herrie en er lagen 15 inch stalen velgen met vreselijke wieldoppen onder.
Toch maar een stukje gaan rijden. Dat viel helemaal niet tegen!

Na geprobeerd de prijs nog iets te drukken (wat lukte), gezegd dat ik eerst mijn andere wagen moest verkopen om geld te hebben voor de aanschaf.

Anderhalve week later was het zover. De Zafira verkocht en kontakt opgenomen met de verkoper.

Ik vroeg of de vacuumpomp al was gefixt. In de advertentie op Marktplaats stond dat die begin augustus al vernieuwd zou worden.
Die was dus nog steeds niet in orde, maar dat zou nog geregeld worden voordat ik de wagen op zou komen halen.
Daarna kreeg ik te horen dat de autopapieren zoek waren......... :eusa_wall:

Daar baalde ik wel een beetje van, want zo'n 1-tje op de kentekenplaat vind ik eigenlijk niet zo fraai.......
Maar goed, het was niet anders.
Nieuwe papieren zijn aangevraagd bij de RDW en zouden vandaag binnen zijn (nog niks gehoord, trouwens  ::))

Dinsdagavond heb ik de wagen opgehaald. Toen ik aan tafel zat met een stapeltje bankbiljetten, kreeg ik te horen dat de vacuumpomp nog niet was vervangen. De verkoper had het geprobeerd, maar het lukte 'm niet.
Maar ik zou de vervangende pomp wel mee krijgen (als dat nog niet zo zijn zijn, had het helemaal vreemd geweest... :eusa_think:)

Ik kreeg de sleutels mee en kon vertrekken met de V70  :)

Gelijk doorgereden naar een autowasbox, want de wagen zag er echt niet uit.
Daarna doorgereden naar mijn werk, waar vier mooie Perfo's lagen te wachten.
Die had ik het weekend daarvoor al gekocht  :P

Gisterenmorgen heb ik nieuwe koplampen en knippers gemonteerd, die ik ook al eerder besteld had.
's Avonds ben ik naar Arnhem gereden om een half lederen interieur op te halen.
Het viel mij op dat de vacuumpomp behoorlijk herrie maakte. Dat zinde me niks.

Vanavond na mijn werk heb ik de wagen de werkplaats ingereden en heb eens bekeken hoe en waar die pomp gemonteerd zat.
Dat hoefde volgens mij niet zo moeilijk te zijn, dus gereedschap gepakt en aan de klus begonnen.

De onderste moer was niet zo eenvoudig om los te krijgen, maar het lukte allemaal wel.
Drie kwartier later kon ik de motor starten en genieten van een tikvrije vacuumpomp  :eusa_dance:

Ik snap dus niet dat de verkoper er na twee maanden nog steeds niks aan gedaan had....

Maar goed, ik heb de eerste sleutelklus aan de diesel dus achter de rug.

Binnenkort is het interieur aan de beurt en ik wil de wagen eens goed poetsen. Dat is echt nodig. Er zitten behoorlijke wasstraat-krassen in de lak.

Een achterspoiler heb ik via de email besteld, maar helaas nog geen antwoord op gekregen.
Hopelijk heb ik die ook snel in huis, want ik vind de kont maar kaal nu  :eusa_shifty:

Vandaag heb ik een mooie V70 folder binnen gekregen, die ik op eBay gekocht heb.
Leuk om te lezen!

Wordt vervolgd........

razorx

Gefeliciteerd met je nieuwe wagen!

Inderdaad een krampachtige start.

Ik zou bij iemand die zo laks/slordig is maar even goed checken.

Maar wie weet heb je mazzel.

Heb je foto's?
Wat heb je betaald?

In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanschaf!

Gnot zij met U ;D

elianmars

Citaat van: razorx op 04-10-2007 22:55:39
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen!

Inderdaad een krampachtige start.

Ik zou bij iemand die zo laks/slordig is maar even goed checken.

Maar wie weet heb je mazzel.

Heb je foto's?
Wat heb je betaald?

In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanschaf!

Gnot zij met U ;D

Foto's vind je in het voorstel topic  ;)

Wat ik betaald heb voor de wagen hou ik lekker voor mezelf  :P

elianmars

Gisterenmorgen heb ik het stoffen interieur verrruild voor een halflederen. Da's al weer een heel ander gezicht!  :)

Toen ik net thuis was van mijn werk kreeg ik een mailtje dat de papieren binnen zijn. Omdat ik geen zin had om weer terug te rijden (ik rijd er langs bij m'n werk vandaan), had ik afgesproken om vandaag de papieren op te halen.

Daar sta je dan met het hele gezin in de auto. Niemand die de deur open doet.......  :eusa_wall:
Telefoonnummer wat ik had werkte niet, dus ik heb de papieren nog steeds niet.
Morgen maar weer een poging wagen.......  ::)

Vanmiddag ben ik ook bezig geweest met de wagen poetsen. Het is nog niet helemaal naar mijn zin, maar hij ziet er in ieder geval weer toonbaar uit.
Helaas kwam er wel aardig wat steenslag onder het vuil vandaan. Ik dacht dat het wel meeviel toen ik de wagen de eerste keer zag, maar het vuil had 't aardig verborgen.
Achteraf had ik 't wel kunnen verwachten. In beide koplampen zat ook een pit. Dan zal er op de motorkap ongetwijfeld ook wat terecht zijn gekomen......  :eusa_shifty:

Ik heb ook de merk- en typeaanduiding van de klep verwijderd. Vind ik mooier  :P
Foto's zal ik morgen proberen te maken.

Enno

Citaat van: elianmars op 06-10-2007 17:59:37
Ik heb ook de merk- en typeaanduiding van de klep verwijderd. Vind ik mooier  :P

die heb ik ook niet meer ;) en nooit gehad.....krijg altijd de vraag is dit een T5-R ;)....veel mensen weten ook niet het verschil tussen een 850 en een V70.

kyro

Citaat van: elianmars op 06-10-2007 17:59:37
Gisterenmorgen heb ik het stoffen interieur verrruild voor een halflederen. Da's al weer een heel ander gezicht!  :)

Toen ik net thuis was van mijn werk kreeg ik een mailtje dat de papieren binnen zijn. Omdat ik geen zin had om weer terug te rijden (ik rijd er langs bij m'n werk vandaan), had ik afgesproken om vandaag de papieren op te halen.

Daar sta je dan met het hele gezin in de auto. Niemand die de deur open doet.......  :eusa_wall:
Telefoonnummer wat ik had werkte niet, dus ik heb de papieren nog steeds niet.
Morgen maar weer een poging wagen.......  ::)



laks typje zeg  !!!

Turbo-Geek

Maar eh, als jij de autopapieren nog niet hebt dan ben je toch ook niet de officiele eigenaar op dit moment ???
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

daytonawim

Je hebt toch wel alle sleutels bij de auto gekregen ?

Turbo-Geek

Dat weet je nooit zeker Wim ..... Iedereen kan met de sleutelcode extra sleutels bestellen, dus dat je de originele sleutels krijgt zegt helemaal niks.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

daytonawim

Das idd waar ja :-(

Dus als ie morgen wakker wordt moet ie niet schrikken begrijp ik :-)


elianmars

Ik ben inderdaad nog steeds niet de eigenaar van de auto. Ik heb wel diverse kopies en originele papieren, zoals aankoopbon van de wagen, aanvraag bij de RDW van de nieuwe papieren, enz.

Ik heb twee sleutels en twee afstandsbedieningen van het alarm.

Bovendien ga ik morgen langs om de papieren op te halen. Dan hoop ik dat de wagen maandag dan toch eindelijk op mijn naam staat...............

mehn

Citaat van: Enno op 06-10-2007 18:02:49
Citaat van: elianmars op 06-10-2007 17:59:37
Ik heb ook de merk- en typeaanduiding van de klep verwijderd. Vind ik mooier  :P

die heb ik ook niet meer ;) en nooit gehad.....krijg altijd de vraag is dit een T5-R ;)....veel mensen weten ook niet het verschil tussen een 850 en een V70.

Waarschijnlijk dezelfde mensen die nog steeds niet doorhebben dat het T-5R is :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Vanmiddag opnieuw voor Jan met de korte achternaam voor de deur van de verkoper gestaan....... Toen heb ik 'm maar weer gebeld. Hij komt vanavond de papieren langs brengen (zegt-ie......).

Vanmiddag ook een heerlijk ritje gemaakt richting de bossen. Er staat inmiddels 530 km op de dagteller en de tank is nog voor meer dan de helft vol. Da's wel even wat anders dan de 850 of Zafira. Met beide wagens kon ik na 450 kilometer weer gaan tanken.......

Ik was m'n camera natuurlijk weer vergeten, maar heb een paar foto's gemaakt met de telefoon.

Zo is-ie na een poetsbeurtje:






kyro

ben jij maar net zo laks met z,n vrijwaring  8)

elianmars