Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

innocenti

Citaat van: elianmars op 25-01-2009 00:42:14
Binnenkort maar wat onderdeeltjes bestellen voor Roetmobiel.

- dempers voor de achterklep
- stuurkogels
- draagarmen
- reaktiestangetjes

Misschien ook nog nieuwe remklauwen voor de voorkant. De wagen trekt naar rechts tijdens remmen. Ik weet niet of dat aan de huidige draagarmen of stuurkogels ligt.
Kan ook aan de uitlijning liggen. Dat merk ik wel als de wagen wordt uitgelijnd na montage van de draagarmen en stuurkogels.

Als ik nieuwe remklauwen ga monteren, dan wil ik ook gelijk de 302 schijven monteren. Brackets heb ik van de R. De schijven gebruik ik liever niet. Dan ga ik voor nieuwe.
Als je klauw nog gangbaar is kan je ook een revisiesetje bestellen. Monteren is goed te doen en scheelt enorm (iets van 20% van een nieuwe klauw)

elianmars

Citaat van: innocenti op 25-01-2009 11:24:17
Citaat van: elianmars op 25-01-2009 00:42:14
Binnenkort maar wat onderdeeltjes bestellen voor Roetmobiel.

- dempers voor de achterklep
- stuurkogels
- draagarmen
- reaktiestangetjes

Misschien ook nog nieuwe remklauwen voor de voorkant. De wagen trekt naar rechts tijdens remmen. Ik weet niet of dat aan de huidige draagarmen of stuurkogels ligt.
Kan ook aan de uitlijning liggen. Dat merk ik wel als de wagen wordt uitgelijnd na montage van de draagarmen en stuurkogels.

Als ik nieuwe remklauwen ga monteren, dan wil ik ook gelijk de 302 schijven monteren. Brackets heb ik van de R. De schijven gebruik ik liever niet. Dan ga ik voor nieuwe.
Als je klauw nog gangbaar is kan je ook een revisiesetje bestellen. Monteren is goed te doen en scheelt enorm (iets van 20% van een nieuwe klauw)

Ik heb de achterklauwen bij www.volvo-parts.nl vandaan. Dat zijn gereviseerde klauwen. Die liggen er nu een jaar onder en zien er nog steeds als nieuw uit. Geen spatje roest.
Als ik daar klauwen voor de voorkant bestel, ben ik 110 euro per stuk kwijt (ex 25 euro borg, maar ik heb klauwen zat liggen om te ruilen).
Als die ook zo lang mooi blijven, wil ik die 110 euro er graag voor betalen. Bovendien hoef ik dan niet de klauwen zelf te reviseren.

elianmars

Citaat van: Sbv op 25-01-2009 10:47:19
Citaat van: elianmars op 25-01-2009 10:34:26
Citaat van: fearless op 25-01-2009 02:51:21
Citaat van: Taranis op 25-01-2009 02:47:06
Waarom 302 schijven monteren? Waarom niet gewoon 280 mm Brembo's monteren?

Omdat de 302's gewoon net iets beter staan in 17" wielen.  :eusa_shifty:

Jep! :)

Al wat verder met denken over de stoelen mbv Vadis ?

Gaat denk ik wel goed komen. Ik baal er alleen van, dat ik een week of 4 geleden het interieur wat origineel in mijn wagen zat, heb weggegooid.
Ik had daar de airbags uit kunnen halen  :eusa_doh:

Zal je altijd zien. Die zooi ligt een jaar in de weg. Gooi ik het weg, had ik het toch kunnen gebruiken  :eusa_wall: :eusa_wall:

Sbv

Nemen gewoon die er nu in zitten en dan wordt het wel weer wat. Het is alleen wat meer werk. Paar uur freubelen en het is klaar.
Lukt het wel met aansluiten van de electrische bediening ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 25-01-2009 11:59:29
Nemen gewoon die er nu in zitten en dan wordt het wel weer wat. Het is alleen wat meer werk. Paar uur freubelen en het is klaar.
Lukt het wel met aansluiten van de electrische bediening ?

Heb ik nog niet verder naar gekeken, maar met de stekkers uit de R moet dat ongetwijfeld wel gaan lukken.

elianmars

Citaat van: elianmars op 25-01-2009 00:42:14
Binnenkort maar wat onderdeeltjes bestellen voor Roetmobiel.

- dempers voor de achterklep
- stuurkogels
- draagarmen
- reaktiestangetjes



Zojuist besteld. Hopen dat het snel binnen is, dan kan ik weer gaan hobby'en aan de wagen  :)

Taranis

Citaat van: elianmars op 25-01-2009 10:34:26
Citaat van: fearless op 25-01-2009 02:51:21
Citaat van: Taranis op 25-01-2009 02:47:06
Waarom 302 schijven monteren? Waarom niet gewoon 280 mm Brembo's monteren?

Omdat de 302's gewoon net iets beter staan in 17" wielen.  :eusa_shifty:

Jep! :)

Ok, duidelijk ;)

MICHEL306

Mooi zo zonder die handvaten......alleen jammer datie groen is  heheheh :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 26-01-2009 20:54:56
Mooi zo zonder die handvaten......alleen jammer datie groen is  heheheh :eusa_whistle:

De kleur van de gesloopte V70R (Nautic Blue) vind ik mooier, mijn vrouw ook. Maar om de hele wagen nou over te laten spuiten........  :eusa_think:

Sbv

Citaat van: elianmars op 26-01-2009 23:02:33
Citaat van: MICHEL306 op 26-01-2009 20:54:56
Mooi zo zonder die handvaten......alleen jammer datie groen is  heheheh :eusa_whistle:

De kleur van de gesloopte V70R (Nautic Blue) vind ik mooier, mijn vrouw ook. Maar om de hele wagen nou over te laten spuiten........  :eusa_think:

Ik heb voorgesteld om alles over te bouwen  :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: Sbv op 26-01-2009 23:03:44
Citaat van: elianmars op 26-01-2009 23:02:33
Citaat van: MICHEL306 op 26-01-2009 20:54:56
Mooi zo zonder die handvaten......alleen jammer datie groen is  heheheh :eusa_whistle:

De kleur van de gesloopte V70R (Nautic Blue) vind ik mooier, mijn vrouw ook. Maar om de hele wagen nou over te laten spuiten........  :eusa_think:

Ik heb voorgesteld om alles over te bouwen  :eusa_whistle:

Dat had uitgedraaid op een ramp. Hoe meer ik demonteer, hoe meer ik er achter kom, dat ook de koets totaal anders is.

Sbv

Rarelui die Engelsen.
Ik bedoelde dan ook alles omzetten. het enige wat dan nog lastig is is de pedalen box...Mooie klus helaas wel een langdurige

jberg

de aibags van je diesel zijn over te bouwen in de r stoelen, je moet alleen ff een stukkie schuim wegsnijden en de aibag met een  paar parkers vastzetten

de airbags die in de voor 99 x70 zitten stellen niet veel voor, ongeveer zo groot als een voetbal(ik heb ze laten exploderen, beste klap),
die jij hebt komen ook bij je hoofd, ik zou persoonlijk gaan voor overbouwen

elianmars

Citaat van: Sbv op 26-01-2009 23:09:07
Rarelui die Engelsen.
Ik bedoelde dan ook alles omzetten. het enige wat dan nog lastig is is de pedalen box...Mooie klus helaas wel een langdurige

Nog veel meer dingen zouden lastig worden. De sparing voor de rembekrachtiger zit echt rechts. Links niet aanwezig. Geldt ook voor alles van het stuur. Het hele schutbord is gewoon in spiegelbeeld.

elianmars

Citaat van: jberg op 26-01-2009 23:10:04
de aibags van je diesel zijn over te bouwen in de r stoelen, je moet alleen ff een stukkie schuim wegsnijden en de aibag met een  paar parkers vastzetten

de airbags die in de voor 99 x70 zitten stellen niet veel voor, ongeveer zo groot als een voetbal(ik heb ze laten exploderen, beste klap),
die jij hebt komen ook bij je hoofd, ik zou persoonlijk gaan voor overbouwen

Ik wil inderdaad toch "gewoon" de airbags overbouwen. Daar moet ik een keertje tijd voor maken, zodat ik het op mijn gemak kan doen.

Ik las in Vadis dat de airbags inderdaad groter zijn bij de nieuwer modellen.