Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Turbo-Geek

#2340
Citaat van: elianmars op 30-12-2009 10:27:22
Toch Hooftman te pakken gekregen.

Het is nu druk bij ze en de dieselspecialisten zijn vrij..........

Vanmiddag ga ik toch even bij ze langs om er naar te laten kijken  :eusa_pray:

Hoop voor je dat je niet zo'n morderne Bosch hogedrukpomp hebt want dan kan het weleens een hele dure grap worden ....
Opels en andere Duitse wagens kampen weleens met dat probleem en zo'n pomp kost gewoon 1500 euro nieuw en dan moet hij er nog in ook.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

)()()sT

Die befaamde dieselspecialist zit toch in Dordrecht?
Succes Mars.....  :eusa_pray:

animalT5R

Ben bang dat als er een andere pomp in moet,het einde in zicht komt van Roetmobiel... :-\
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

V70 classic

Die roffel had bij mij allang in de shredder gezeten.
Wat heeft die jongen pech.
Ik benijd zijn geduld.
En ja er zit zo een axiale spuitert van bosch op.
Wat was dat ook al weer DPA  :eusa_think: ik ben er weer een tijdje uit.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

hathü


elianmars

Nou, Hooftman heeft me niet kunnen helpen, helaas. Ze hebben nog geprobeerd een afspraak te maken bij een Bosch Dieselservice punt, maar die ging net sluiten, of is helemaal niet open nu. Dat was me niet helemaal duidelijk.

Terug op de zaak de motorkap nog eens open gedaan. Het viel me op dat er nu geen diesel lekte. Ik heb de boel nog even goed schoon gemaakt, maar het bleef droog.
Ik heb het idee dat als de pomp wat warmer is, hij niet lekt.
De boutjes bovenop (3x torx en 1x een vreemde bout) heb ik nog iets kunnen aandraaien. Geen idee of dat kwaad kan, maar het interesseert me niet meer.

Ik ga morgen naar de Ardennen, of-ie nou lekt of niet. Sleepkabel ligt achterin, dus ik kan altijd Freek ff bellen  ;D

Na m'n vakantie maak ik een afspraak bij de Bosch Dieselservice en wil een diagnose laten stellen. Als de kosten me te hoog gaan worden om de boel in orde te krijgen, is het einde verhaal voor Roetmobiel. Dit is voor mij nu echt de druppel........

Jeff

Oke, hopen dat het maar een klein ding is, hopelijk helemaal niks maar goed je weet het nooit! :(

Doe rustig aan verder en geniet lekker man! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Turbo-Geek

Denk dat het idd mee valt, de verhalen die ik ken omtrent die pompen is dat het einde pomp is en de auto dus geen meter rijd.
Pomp dus dood = $$$$$$$$
In jouw geval lijkt de diagnose zo op afstand dus iets anders en dat bied perspectieven.  :angel:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Bouke

Tjonge jonge jij kan beter niet meer naar de Ardennen gaan met de Pechmobiel :'( Ik hoop dat je er met de boutjes aandraaien vanaf komt zeg :eusa_pray:

Sbv

Marcel,

Je hebt op Rotterdam zuid nog Jacobs en Gouw zitten. Ze schijnen diesel specialist te zijn. Ik durf niet te zeggen of ze open zijn overigens.

Het zou kunnen dat het enkel lekt bij een koud blok, maar raar is het wel opeens weer en dat terwijl je onlangs nog een beurt hebt laten uitvoeren

Bouke

Citaat van: Sbv op 30-12-2009 15:08:50
Marcel,

Je hebt op Rotterdam zuid nog Jacobs en Gouw zitten. Ze schijnen diesel specialist te zijn. Ik durf niet te zeggen of ze open zijn overigens.

Het zou kunnen dat het enkel lekt bij een koud blok, maar raar is het wel opeens weer en dat terwijl je onlangs nog een beurt hebt laten uitvoeren

Misschien iets bij de beurt vergeten(pakking,vast draaien van een bout o.i.d.)

elianmars

Citaat van: Bouke op 30-12-2009 15:13:15
Citaat van: Sbv op 30-12-2009 15:08:50
Marcel,

Je hebt op Rotterdam zuid nog Jacobs en Gouw zitten. Ze schijnen diesel specialist te zijn. Ik durf niet te zeggen of ze open zijn overigens.

Het zou kunnen dat het enkel lekt bij een koud blok, maar raar is het wel opeens weer en dat terwijl je onlangs nog een beurt hebt laten uitvoeren

Misschien iets bij de beurt vergeten(pakking,vast draaien van een bout o.i.d.)


Lijkt me niet dat de brandstofpomp uit elkaar is gehaald tijdens de beurt.

Er is wel gekeken naar de afstelling en daar is wat mee gebeurd (motor loopt heerlijk op het moment), maar of dat nou met die lekkage te maken heeft?  :eusa_think:

Turbo-Geek

Citaat van: elianmars op 30-12-2009 15:15:51
Citaat van: Bouke op 30-12-2009 15:13:15
Citaat van: Sbv op 30-12-2009 15:08:50
Marcel,

Je hebt op Rotterdam zuid nog Jacobs en Gouw zitten. Ze schijnen diesel specialist te zijn. Ik durf niet te zeggen of ze open zijn overigens.

Het zou kunnen dat het enkel lekt bij een koud blok, maar raar is het wel opeens weer en dat terwijl je onlangs nog een beurt hebt laten uitvoeren

Misschien iets bij de beurt vergeten(pakking,vast draaien van een bout o.i.d.)


Lijkt me niet dat de brandstofpomp uit elkaar is gehaald tijdens de beurt.

Er is wel gekeken naar de afstelling en daar is wat mee gebeurd (motor loopt heerlijk op het moment), maar of dat nou met die lekkage te maken heeft?  :eusa_think:

Als hij heerlijk rijd, en je eigenlijk niks raar ziet op dit moment zal het wel meevallen. Een echt lekke pomp kan jij niet lekker mee rijden (enorme druk !) en een defecte pomp zorgt ook niet voor een heerlijk rijdende diesel.
Ik denk dat het een kleinigheid zal zijn.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

knoopie

dusss kom je gewoon de mijne effe halen,moeten alleen toch de wielen verwisselen hij is dik in orde incl. de vering ;)

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 30-12-2009 15:18:29
Citaat van: elianmars op 30-12-2009 15:15:51
Citaat van: Bouke op 30-12-2009 15:13:15
Citaat van: Sbv op 30-12-2009 15:08:50
Marcel,

Je hebt op Rotterdam zuid nog Jacobs en Gouw zitten. Ze schijnen diesel specialist te zijn. Ik durf niet te zeggen of ze open zijn overigens.

Het zou kunnen dat het enkel lekt bij een koud blok, maar raar is het wel opeens weer en dat terwijl je onlangs nog een beurt hebt laten uitvoeren

Misschien iets bij de beurt vergeten(pakking,vast draaien van een bout o.i.d.)


Lijkt me niet dat de brandstofpomp uit elkaar is gehaald tijdens de beurt.

Er is wel gekeken naar de afstelling en daar is wat mee gebeurd (motor loopt heerlijk op het moment), maar of dat nou met die lekkage te maken heeft?  :eusa_think:

Als hij heerlijk rijd, en je eigenlijk niks raar ziet op dit moment zal het wel meevallen. Een echt lekke pomp kan jij niet lekker mee rijden (enorme druk !) en een defecte pomp zorgt ook niet voor een heerlijk rijdende diesel.
Ik denk dat het een kleinigheid zal zijn.

Ik heb de hoop dat het een rubber of pakking zal zijn, die niet goed afsluit. De motor heeft nog niet eerder zo lekker gelopen en is nu ook nog zuiniger.

Maar goed, begin volgende week maar eens bellen voor een afspraak en dan afwachten wat er aan de hand is.