Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Bouke

Zo gisteren aardige tijd bezig geweest aan de t-5 tot in de late uurtjes waarvoor dank aan jullie (Marcel en Sander)  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: het was weer gezellig en van alles geleerd over mijn eigen bakkie ;D . Als je weer een keer tijd hebt gaan we wel weer verder :eusa_shifty: .
Ik was wel lekker snel thuis  :police: in 18 min ;D

Sbv

Citaat van: Bouke op 29-01-2010 20:45:10
Zo gisteren aardige tijd bezig geweest aan de t-5 tot in de late uurtjes waarvoor dank aan jullie (Marcel en Sander)  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: het was weer gezellig en van alles geleerd over mijn eigen bakkie ;D . Als je weer een keer tijd hebt gaan we wel weer verder :eusa_shifty: .
Ik was wel lekker snel thuis  :police: in 18 min ;D
Werkt het open dak nu weer of heb je niet meer getest ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 29-01-2010 21:05:01
Citaat van: Bouke op 29-01-2010 20:45:10
Zo gisteren aardige tijd bezig geweest aan de t-5 tot in de late uurtjes waarvoor dank aan jullie (Marcel en Sander)  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: het was weer gezellig en van alles geleerd over mijn eigen bakkie ;D . Als je weer een keer tijd hebt gaan we wel weer verder :eusa_shifty: .
Ik was wel lekker snel thuis  :police: in 18 min ;D
Werkt het open dak nu weer of heb je niet meer getest ?

Toen we de wagen gestart hadden (met hulp van de oude Roetmobiel accu ;D), heb ik het nog even geprobeerd. Deed weer niks.....

Ik hoop dat een andere aansluiting aan de accu dan tóch helpt :eusa_pray:

Bouke

De remmenrammel is over :eusa_dance: dakkie doet nog niks en de lambda brand nog maar die ga ff laten resetten en de ecc weet ik nog niet ,in iedergeval knipperen de oranje lampjes niet meer dacht ik (het waseen beetje laat ;D )

elianmars

Wat betreft de Duitse R, ik heb de verkoper gisterenavond om 19.30 uur een berichtje gestuurd met de vraag of er eventueel morgen bij hem in de buurt een tijdelijk kenteken te regelen is.

(Nog) geen antwoord op gekregen.......  :eusa_wall:

Sbv

Citaat van: Bouke op 29-01-2010 21:18:00
De remmenrammel is over :eusa_dance: dakkie doet nog niks en de lambda brand nog maar die ga ff laten resetten en de ecc weet ik nog niet ,in iedergeval knipperen de oranje lampjes niet meer dacht ik (het waseen beetje laat ;D )
Die waren niet meer aan het knipperen. Resetten kan je zelf toch met ODB-1 ?
Als het niet de losse slang was, dan is het weer verder zoeken

antraciet

tijdelijk kenteken moet je (iig moest ik) in Duitsland op het gemeentehuis halen en zoals de 3 daagse kentekens

gr Arjen

elianmars

Citaat van: Bouke op 29-01-2010 21:18:00
(het was een beetje laat ;D )

Viel toch wel mee? 't Was eerder vroeg.....












In de morgen  :eusa_shifty: ;D

Kon je je bed nog uitkomen vanmorgen?

Turbo-Geek

#2648
Als ik dit allemaal lees ben je hardstikke GEK als je hiermee verder gaat.  :eusa_wall:
Ten eerste de 3 dagen die je moet wachten en niks hoort, dan het dreigen met een advocaat van iemand die 72 wacht voordat hij contact opneemt en dan nu weer geen reaktie.
Sure, je kan niet verwachten dat iemand 24/7 achter de PC zit maar als je een auto verkoopt moet je mijn inziens (tijdelijk) goed bereikbaar zijn immers hij wilt zijn auto kwijt.

Laat hem het maar lekker uitzoeken ... Het moet wel van 2 kanten komen  :eusa_whistle:
Zou me niet druk maken mbt een advocaat want je hebt voldoende argumenten die NIET stroken met een smooth transaction en betaling vooraf is krankzinnig voor een auto wat 'iets' makkelijker zal afwijken van het verwachte dan een Playstation controller.
Een negative feedback moet je je niet druk om maken, dat kan gebeuren.

Ben wel eens met Emiel dat je moet nadenken voor dat je gaat bieden  :angel:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 29-01-2010 22:23:30

Ben wel eens met Emiel dat je moet nadenken voor dat je gaat bieden  :angel:


Daar ben ik het ook mee eens, hoor  :eusa_shhh: ;)

Jans Duiven

#2650
Citaat van: elianmars op 28-01-2010 19:13:36
Zojuist weer een berichtje van de verkoper gekregen.

Hij wil dat ik de auto van hem koop. Hij eist dat ik binnen een paar dagen betaal.

Als hij nou eerder had gereageerd, had ik alles kunnen regelen en had ik a.s. zaterdag de wagen kunnen halen. Nu red ik het niet om voor zaterdag alles te regelen (geld van spaarrekening halen, tijdelijk kenteken regelen).

In de beschrijving van de veiling staat binnen 7 dagen ophalen. Maar hoe zit 't dan als de verkoper pas na drie dagen wat van zich laat horen?

Het woord "advocaat" is al gevallen, moet ik me daar druk om maken?  :eusa_shifty:
Ik ga geen geld overmaken. Ik wil de auto sowieso eerst zien.

Sorry Marcel, maar dat vind ik geen sterk punt.  Niet iedereen zit 24/7 achter de PC.
Hoe had je het gevonden als jij de verkoper zou zijn geweest?

M.i. ben je koper, of je het leuk vind of niet. Jij hebt de veiling gewonnen. Punt.

Kopen, opalen en je verlies nemen. That's it.


@ TG:

Citaat van: Turbo-Geek op 29-01-2010 22:23:30
Als ik dit allemaal lees ben je hardstikke GEK als je hiermee verder gaat.  :eusa_wall:
Ten eerste de 3 dagen die je moet wachten en niks hoort, dan het dreigen met een advocaat van iemand die 72 wacht voordat hij contact opneemt en dan nu weer geen reaktie.
Sure, je kan niet verwachten dat iemand 24/7 achter de PC zit maar als je een auto verkoopt moet je mijn inziens (tijdelijk) goed bereikbaar zijn immers hij wilt zijn auto kwijt.

Laat hem het maar lekker uitzoeken ... Het moet wel van 2 kanten komen  :eusa_whistle:
Zou me niet druk maken mbt een advocaat want je hebt voldoende argumenten die NIET stroken met een smooth transaction en betaling vooraf is krankzinnig voor een auto wat 'iets' makkelijker zal afwijken van het verwachte dan een Playstation controller.
Een negative feedback moet je je niet druk om maken, dat kan gebeuren.

Ben wel eens met Emiel dat je moet nadenken voor dat je gaat bieden  :angel:


Eerst de voorwaarden eens doorlezen?
't is geen Marktplaats dot toch maar niet doen dot nl

Hans

Turbo-Geek

Lul verhaal Hans ... Ebay is leuk maar niet heilig.
Ik zit al sinds 1998 (!!) op Ebay en ik heb toch al wat ervaringen waarbij verkopers hun afspraken NIET nakomen en opeens niet meer willen verkopen.
Kan je vertellen dat Ebay dan niet thuis is en als je beklag doet je je eerst door 10.000 pagina's moet worstelen en allemaal digitale formulieren met vragen/voorbeelden die geen van allen precies betrekking hebben op je probleem. Het is een beetje het Helpdesk telefoon gevoel (druk op '1' voor .... druk op '2' voor ....).
Je merk aan alle kanten dat Ebay niet echt zin heeft in problemen oplossen en wil alleen provisie beuren op verkochte artikelen (logisch).

Weleens geld proberen terug te halen ?  Dat kan maar je moet eerst een X bedrag betalen voor onderzoekskosten !!!  Geen gein.
Ebay is leuk zolang het goed gaat en het geen grote bedragen zijn, zodra het serieuze bedragen zijn en het gaat fout dan leer je de bureaucratie kennen die onze overheid doet verbleken.
Na bijna 12 jaar Ebay denk ik wel dat ik weet waarover ik praat.

Daarom zeg ik, de neuk voor ze ...
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 29-01-2010 22:39:21


Sorry Marcel, maar dat vind ik geen sterk punt.  Niet iedereen zit 24/7 achter de PC.
Hoe had je het gevonden als jij de verkoper zou zijn geweest?

M.i. ben je koper, of je het leuk vind of niet. Jij hebt de veiling gewonnen. Punt.

Kopen, opalen en je verlies nemen. That's it.



Hans

Dan moet hij z'n wagen ook niet via het internet gaan verkopen, lijkt me.

Bovendien, als hij wil dat de wagen binnen 7 dagen wordt opgehaald, vind ik wel dat hij iets sneller mag reageren.


Ik heb nu volgens mij intussen toch wel genoeg gezegd dat ik die wagen wel wil ophalen, maar als ik geen gegevens krijg, kan ik er niet mee aan de slag.


En hoezo, verlies nemen?  :eusa_think:

Jans Duiven

Citaat van: Turbo-Geek op 29-01-2010 22:50:16
Lul verhaal Hans ... Ebay is leuk maar niet heilig.
Ik zit al sinds 1998 (!!) op Ebay en ik heb toch al wat ervaringen waarbij verkopers hun afspraken NIET nakomen en opeens niet meer willen verkopen.
Kan je vertellen dat Ebay dan niet thuis is en als je beklag doet je je eerst door 10.000 pagina's moet worstelen en allemaal digitale formulieren met vragen/voorbeelden die geen van allen precies betrekking hebben op je probleem. Het is een beetje het Helpdesk telefoon gevoel (druk op '1' voor .... druk op '2' voor ....).
Je merk aan alle kanten dat Ebay niet echt zin heeft in problemen oplossen en wil alleen provisie beuren op verkochte artikelen (logisch).

Weleens geld proberen terug te halen ?  Dat kan maar je moet eerst een X bedrag betalen voor onderzoekskosten !!!  Geen gein.
Ebay is leuk zolang het goed gaat en het geen grote bedragen zijn, zodra het serieuze bedragen zijn en het gaat fout dan leer je de bureaucratie kennen die onze overheid doet verbleken.
Na bijna 12 jaar Ebay denk ik wel dat ik weet waarover ik praat.

Daarom zeg ik, de neuk voor ze ...

Lekker makkelijk.

Lezen

elianmars

CiteereBay is slechts een platform

3.1 De rol van eBay. Ofschoon men gewoonlijk naar ons verwijst als een online veilingsite is het belangrijk je te realiseren dat wij niet een traditioneel veilinghuis zijn. Integendeel, de Site functioneert slechts als een online platform dat enkel geregistreerde gebruikers in staat stelt vrijwel ieder object dat legaal is, overal, op ieder moment en op verschillende wijzen aan te bieden, te kopen of te verkopen in verschillende prijsvormen. Wij controleren aanbiedingen geplaatst door gebruikers niet, nemen nooit bezit van objecten aangeboden op de Site en zijn niet betrokken bij de transacties tussen kopers en verkopers. Wij wijzen de aangeboden objecten niet toe. Wij hosten enkel de inhoud van de door verkopers online geplaatste aanbiedingen (teksten, afbeeldingen, enzovoort). Om die reden hebben wij geen controle over de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van aangeboden objecten, de waarheidsgetrouwheid of juistheid van aanbiedingen, de bevoegdheid van verkopers objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen. Neem niet aan dat een aanbod, aankoop, export of import van een object meteen geldig en legaal is gewoon omdat het wordt aangeboden op de Site. Wij garanderen niet dat kopers en verkopers hun transactie daadwerkelijk uitvoeren. Je aanvaardt eigen en enige verantwoordelijkheid voor de legaliteit van je handelingen onder de wetten die van toepassing zijn op jou.


:eusa_think: