Nog steeds een door de garage goe gekeurde klonk

Gestart door razorx, 04-10-2007 23:20:10

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Een wiel met 5cm speling?  :o

Laten staan dat ding...

razorx

Vanavond heb ik de rechterkant weer op de krik gezet, steun onder de wagen, draaien aan het wiel en luisteren maar.

Ik overderdreef wat met mijn 5 cm, maar 3cm zijn het toch echt.

Als ik het wiel naar voren of achteren draai, valt het geluid te traceren tot ergens richting versnellingsbak/differentiel. Ook als ik een beetje aan het wiel draai (het is zeer stil bij mij in de buurt) hoor ik de boel grofweg bewegen tot aan mijn bak.

Verder kon ik niet spelen, want mijn vrouw is ziek en er moet toch gekookt worden voor de kids en mijzelve.

Ik zal nu ook wat gaan spitten in de rubriek koppel./versnellingsbak, maar suggesties of testmethoden zijn altijd welkom.

Yits

thuur

Draaien ??? Da's geen beweging van voor naar achter.. ;)

Inderdaad zit er altijd wel ruimte tussen de voor- en achterwaartse beweging. Hoeveel acceptabel is weet ik eigenlijk niet :eusa_think:

Gr 8)

razorx

Ik drukte me wat onduidelijk uit, ik bedoelde inderdaad draaien.

Inmiddels het halve ontkoppeling versnellingsgedeelte gelezen en doorzocht.

Het lijkt er op dat deze speling inderdaad normaal is, zie wat posts van taxi-driver en anderen die dit bevestigen.

Klonk resten zouden uit het differentieel kunnnen komen. Blijf het een rot geluid vinden (alleen te horen met ramen open overigens).

By the way Thuur als ik het forum zo door spit lijkt het er op dat je niet alleen vrijwel alles leest maar ook een antwoord heb op vele roffelvragen.

Keep up the good work. Hoop morgen genoeg materiaal binnen te hebben voor het obd verhaal.

Ludo

Citaat van: razorx op 15-10-2007 20:57:54
Klonk resten zouden uit het differentieel kunnnen komen. Blijf het een rot geluid vinden (alleen te horen met ramen open overigens).

dat geluid lijkt me eerder van de draagarmen en/of reactiestangetjes te komen.

razorx

Had ik ook als optie,

maar luisterend en zachtkens draaiend aan het wiel, was de klonk goed reproduceerbaar en kwam ergens richting versnellingsbak vandaan.