UPDATE: 850 T-5 straks terug met donorblok!!

Gestart door Jonneman, 06-10-2007 10:43:27

Vorige topic - Volgende topic

Jonneman

Beste roffelaars,

Krijg hopelijk komende week mijn 2.0 T-5 terug met een 'nieuw' donorblok maar nu met een 2.3 liter met maar 118.000 gelopen!
Dat is dan ook het enige pluspunt...

Want met alle gemaakte kosten heb ik geen budget meer voor een Lpi-installatie, wat in eerste instantie de bedoeling was.

Ik twijfel dan ook of ik er mee wil blijven rijden, want op benzine is hij me gewoon te duur.
Alleen haal ik de investering die ik nu heb gedaan (+/- 3500 €) er nooit meer uit als ik hem te koop aanbied.
Ik heb er een half jaar geleden 6750 € voor betaald.

De vraag is dus wat ik redelijkerwijs nog kan vragen voor deze T-5, die verder optisch in zeer nette staat verkeerd en motorisch straks dus ook weer helemaal in orde is.

Ik zit zelf te denken aan een bedrag tussen de 8000/8500 €
Wat denken jullie hiervan? Reële prijsstelling?

Hoor graag jullie reactie's!

Hij is dark-olive green, half lederen bekleding.
Hier een paar foto's:

nb. op de tweede foto lijkt het alsof er krassen op het achterscherm/bumper zichtbaar zijn, maar dit zijn reflecties van wegdek-strepen!
Foto's zijn niet bewerkt maar met lage middagzon genomen na een hele dag poetsen!

why-not

mooie wagen, maar de prijs vind ik aan de hoge kant :-\

KMvrtr

Klinkt misschien wat flauw, maar had je je dit niet af moeten vragen voordat je de auto liet repareren?

Nu heb je feitelijk maar één keus als je jezelf niet in schulden wil steken voor een LPi installatie: verkopen.
En dan maar hopen dat je er zoveel mogelijk voor krijgt, om je verlies te beperken.

Hoe dan ook, sterkte. Lijkt me een zéér zure situatie. :-\ :-[ :-\ :-[

Stel jezelf nu wel de vraag wat voor auto + brandstof je hierna wilt gaan rijden.
Wellicht is dan je conclusie dat je nu toch beter LPi kunt laten installeren.
Is niet goedkoop, maar dan weet je nu wel wat je hebt. Bij je volgende aankoop loop je weer precies hetzelfde risico lijkt me. Toch?

Jur

Citaat van: KMvrtr op 06-10-2007 11:06:10
Klinkt misschien wat flauw, maar had je je dit niet af moeten vragen voordat je de auto liet repareren?

Nu heb je feitelijk maar één keus als je jezelf niet in schulden wil steken voor een LPi installatie: verkopen.
En dan maar hopen dat je er zoveel mogelijk voor krijgt, om je verlies te beperken.

Stel jezelf nu wel de vraag wat voor auto + brandstof je hierna wilt gaan rijden.
Is niet goedkoop, maar dan weet je nu wel wat je hebt. Bij je volgende aankoop loop je weer precies hetzelfde risico lijkt me. Toch?

Gewoon blijven rijden!
Kijk maar wat je er bij inschiet als je hem nu verkoopt. Kun je ook wel even een poos van op benzine rijden. Net wat KMvrtr zegt: Bij een andere auto weet je ook niet waar je aan toe bent. De reden dat je nu nog even geen LPI installatie kunt betalen moet niet de reden zijn dat je hem weg doet. Tis toch niet zo dat je die in drie maanden weer terug verdient? Hoeveel kilometers rijd je dan per jaar? Gewoon een beetje rustig doen met je rechtervoet.
€8000 lijkt mij al aan de hoge kant voor een 2.0 t-5.

Jurjen

Jonneman

Citaat van: KMvrtr op 06-10-2007 11:06:10

Dank voor je reactie.

Ik heb weldegelijk overwogen wat te doen, zowel in financiële zin als wat de vervolg-kosten aangaat alvorens ik heb besloten de motor te vervangen.
Hem echter met defecte motor verkopen was financieël nog dramatischer geweest!
In feite is het dan een sloop auto want die verkoop je aan niemand in die staat.

En ja, ik heb inmiddels ook wel mijn ideeën over wat mijn toekomstige auto moet gaan worden, maar dat zal helaas geen Volvo meer worden...
Ik heb mijn portie tegenslag voor de komende jaren wel gehad en hoezeer ik mijn hart ook aan Volvo heb verpand (rij ook nog een Amazon-combi uit '68, maar daar reed ik sinds ik de 850 had weinig meer mee...), ik ben bang dat er geen 'nieuwe' 850/ V70 meer gaat komen.

Ik denk dat ik toch op een turbo-diesel overstap, waarbij mijn eis is dat de auto een vergelijkbare laadruimte heeft.
De keuze's zijn dan beperkt, maar dat is weer een ander verhaal....

Vind het echt heel erg jammer, want ik was echt van plan na inbouw van de Lpi, deze auto op te rijden. Maar om er nu alsnog een gasinstallatie in te laten bouwen....
Dat wordt me echt te gortig.

Met vertwijfelende groeten,

Jon

Jonneman

Citeer
Gewoon blijven rijden!
Kijk maar wat je er bij inschiet als je hem nu verkoopt. Kun je ook wel even een poos van op benzine rijden. Net wat KMvrtr zegt: Bij een andere auto weet je ook niet waar je aan toe bent. De reden dat je nu nog even geen LPI installatie kunt betalen moet niet de reden zijn dat je hem weg doet. Tis toch niet zo dat je die in drie maanden weer terug verdient? Hoeveel kilometers rijd je dan per jaar? Gewoon een beetje rustig doen met je rechtervoet.
€8000 lijkt mij al aan de hoge kant voor een 2.0 t-5.

Jurjen

Rij nu zo'n +/- 25.000 per jaar, en het is inmiddels straks wel een 2.3 liter hé!
Daarom zit ik ook aan een jongere auto te denken (2002/2003, noem hier geen merken....)
Maar als ik er ook nog eens een Lpi in laat leggen wordt het een 850 met een gouden randje.

elianmars

Voor dat bedrag zul je 'm nooit kunnen verkopen, ook al ligt er een "nieuwe" motor in.

Aangezien het om een 2.0 T-5 gaat/ging, neem ik aan dat het een ex-Italiaan is? Dat drukt de prijs sowieso al....  :-\

Ik denk dat er toch niks anders op zit dan er mee blijven rijden, met of zonder gasinstallatie. Zeker nu de wagen, als het goed is, helemaal in orde is.

llinssen

Toch maar LPi erin, en rijden maar. Verkopen is volgens mij zelden goedkoper doordat je bij verkoop verlies moet nemen. Na 3 jaar rijden neem je relatief minder verlies. Die extra LPi investering zorgt er vel voor dat je hem dan ook lang moet/kunt rijden.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

why-not

En die LPi installatie-investering krijg je bij verkoop ook weer gedeeltelijk terug, omdat gasauto's toch redelijk populair zijn bij huidige (stijgende) benzineprijzen.

kyro

lijkt me ook het verstandigst, om ermee door te rijden,
en er straks een LPI installatie in te leggen !!

't is natuurlijk erg zuur voor je dat het nu al zo heeft
moeten lopen :-\

alles wat je er na aankoop al aan gedaan/vervangen heb
incl "nieuwe"motor krijg je nooit meer terug

en verkopen/inruilen op 'n 2003 met vegelijkbare binnen ruimte
(evt mondeo?) kost je minimaal ook de kosten van 'n LPI instalatie
denk ik :eusa_think:
en dan moet je ook nog maar afwachten
terwijl je 850 dan helemaal oke zou zijn (en veel meer rij-plezier)
voor jaren ! ;) 

wat ik me wel afvraag (en natuurlijk kan alles kapot)
toen je hem kocht, had tie 133000 gelopen (gecheckt)
maar hoe krijg je zo'n motor met relatief weinig kmtrs
dan zo aan gort gereden  ??? ???
(niet persoonlijk bedoeld, maar gewoon algemeen)

thuur

De enige correcte manier om een auto 'af te rekenen' is de prijs per kilometer in mijn ogen. Gewoon karren, de prijs die je in je hoofd hebt is te hoog vrees ik.

Hoeveel je rijdt weet ik niet, maar je kunt toch zeker wel een tijdje op benzine blijven rijden ??? Je hoeft niet bij elk stoplicht volgas weg en een LPI installatie heb je na een jaar ook niet eruit.

Waarom je er direct vanaf wilt is mij niet duidelijk, het klinkt een beetje alsof je het zat bent? No offense hoor ;)

Gr 8)

Jonneman

Citaat van: kyro op 06-10-2007 12:36:52

voor jaren ! ;) 

Ja, die vraag stel ik me ook nog geregeld, temeer omdat ik een maandje voor de boel aan gort ging nog olie heb bijgevuld.
Oliepeil was echter (te..) laag na de laatste controle.
Maar het gaat er bij mij niet in dat hij ineens én veel olie gaat verbruiken en er ook meteen de brui aan geeft.
Heb na de laatste bijvulling nog geen 1000 km gereden.
Hoedanook, de krukas lagers waren versleten dus dan ben je snel uit gelult.

Keuzes, keuzes..

Jonneman

Citaat van: thuur op 06-10-2007 13:01:18
De enige correcte manier om een auto 'af te rekenen' is de prijs per kilometer in mijn ogen. Gewoon karren, de prijs die je in je hoofd hebt is te hoog vrees ik.

Hoeveel je rijdt weet ik niet, maar je kunt toch zeker wel een tijdje op benzine blijven rijden ??? Je hoeft niet bij elk stoplicht volgas weg en een LPI installatie heb je na een jaar ook niet eruit.

Waarom je er direct vanaf wilt is mij niet duidelijk, het klinkt een beetje alsof je het zat bent? No offense hoor ;)

Gr 8)

Daar heb je helemaal gelijk in (die afrekening) Ik rij zo'n 25.000 per jaar, dus een LPi installatie heb ik er ruwweg na 2 jaar wel uit.
Maar ik heb gewoon niet zo veel plezier meer in dit hele verhaal.
Klinkt misschien gek maar ik heb gewoon geen zin om hier nog meer geld in te steken, terwijl als ik alles onder elkaar zet en mijn negatieve gevoel even op zij zet, ik er rationeel bekeken uiteindelijk het minste bij inschiet als ik hem gewoon op ga rijden.

Al dan niet mét LPi..

reneetje

Citaat van: Jonneman op 06-10-2007 13:12:27
Citaat van: kyro op 06-10-2007 12:36:52

voor jaren ! ;) 

Ja, die vraag stel ik me ook nog geregeld, temeer omdat ik een maandje voor de boel aan gort ging nog olie heb bijgevuld.
Oliepeil was echter (te..) laag na de laatste controle.
Maar het gaat er bij mij niet in dat hij ineens én veel olie gaat verbruiken en er ook meteen de brui aan geeft.
Heb na de laatste bijvulling nog geen 1000 km gereden.
Hoedanook, de krukas lagers waren versleten dus dan ben je snel uit gelult.

Keuzes, keuzes..

Vergis je niet in de giga olie verbruik "ineens"  van een 850.
Vorige week een 850 die in een ritje naar zeeland er bijna 4 ltr olie doorheen/eruit had gejast, terwijl ie voorheen altijd  met kleine stukjes geen olie verbruik had.

Carter ventilatie los gehad met de bijbehorende slangen schoongemaakt/vervangen en het probleem is nagenoeg opgelost zelfs de krukaskeering had het overleefd.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Enno

Citaat van: thuur op 06-10-2007 13:01:18

er is een punt van no return. Als je nu die auto verkoopt....heb je mega afschrijving...mega onderhoudskosten....

en dus euro prijzen per KM....

En denk nu niet dat een nieuwere auto jonger dan 4 jaar veel goedkoper is......bij welke garage je ook komt..of het nu gaat om volvo of het nu gaat om BMW...of wat voor merk dan ook...in principe zijn de modellen van voor 2003 in het geval van BMW...de modellen van voor 2000 bij volvo sterker dan wat daarna op de markt is gekomen.

ik rijd ietsje meer dan de gemiddelde nederlander.....maar kom daarmee wel uit op 20 cent per km all in. Als ik geen LPi installatie had mag je daar 7 -8 cent bij optellen...dan rijdt je voor dik een kwartje per km in de rondte.

als je 50000 per jaar rijdt....dan is de "besparing" op LPi je niet naar de afschrijving kijkt...3500 EUR per jaar.

Als de 850 verder goed aanvoelt....dan zou ik de auto nooit en nooit weg doen...en proberen zo'n gas installatie er in te zetten. Dat kan een LPi of een Prins VSI als ik me niet vergis.