lampje blijft branden

Gestart door nico1, 08-10-2007 19:23:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nico1

lampje  op het dashbord blijft in eens branden van mijn kofferbak, net als of die nog open staat, wat kan het zijn
carbon blauw das mijn volvo nou

elianmars

Werkt de verlichting via een schakelaar? Misschien dat die blijft hangen, of geen goed kontakt meer maakt?

-D©©©L-

uit welk jaar is die c70 ?

nico1

carbon blauw das mijn volvo nou

MrBrico

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan in een V70 uit '97. Het is een nogal fel oranje lampje helemaal links op het dashboard, wat meeknippert met de 'vorm van de weg' ( bulten, kuilen ). Vooral 's avonds best irritant omdat het de aandacht behoorlijk afleidt.
Nu heb ik zelf even snel aan de achterkant gekeken of ik op de klep dan wel op het chassis ergens een schakelaar tegenkwam (zo eentje die ook meestal bij de portieren zit), maar tot mijn verbazing is deze nergens te ontdekken. Zou het misschien een magneetcontact kunnen zijn of een contact wat ergens weggewerkt is in de klepvergrendeling ?
Als het 'zomaar' een los contact is ergens is het wel even zoeken natuurlijk, zeker omdat dit soort schakelingen meestal naar massa zijn ( of niet bij Volvo ? ) ...
Iemand ooit hetzelfde aan de hand gehad wellicht ?
Had ook al even met monteur bij Volvo-garage gesproken maar die was (begrijpelijk) niet al te kwistig met tips ..  :eusa_think:
"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

thuur

Ik gok op de microswitch in het slot.


Gr ;)

MrBrico

Citaat van: thuur op 10-10-2007 19:09:59
Ik gok op de microswitch in het slot.


Gr ;)

Geldt dat voor de C70 of de V70 ? Of beide ?
"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

thuur

Technisch zit er niet zoveel verschil in de sloten, cv, kabels en lampjes ;)

Komt meestal voor bij de V70 (855), maar daar zijn er ook veeeel meer van verkocht dan van de C70..


Gr 8)

MrBrico

Dan ga ik die microswitch eens van dichtbij bekijken  ... dank je !
"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

nico1

carbon blauw das mijn volvo nou

elianmars


nico1

brico al wat gevonden?
carbon blauw das mijn volvo nou

MrBrico

Citaat van: nico1 op 13-10-2007 23:42:40
brico al wat gevonden?

Heb nog niet veel tijd gehad. Heb snel even gekeken, maar bekleding achterklep hangt nog vast op raamwerkje van klepopener binnenzijde. Ik had geen zin om haastig iets kapot te trekken. Eerst eens uitvogelen hoe ik dat voorzichtig los kan maken. En ik moet nog een goeie torx-set halen.
Als ik meer weet, post ik het hier.
"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

MrBrico

Oi .. kleine update:

Gisteren wilde ik zowel het achterklep-lampje-probleem aanpakken alswel het feit dat de motorkap niet helemaal mooi sluit ( ligt fractie lager dan de spatborden ), en daar ik wilde beginnen met de motorkap, viel mij op dat het KOFFERDEKSEL-lampje dus ook aangaat als je de motorkap opent. Dit wist ik niet. En jawel hoor, linksvoor ( met je neus naar t blok ) zit zo'n goede oude massaschakelaar zoals deze ook op 90% van alle auto's bij de portieren zit.

Na inspectie bleken de contactvlakken al mooi voorzien van die groen-blauwe smurrie die je ook wel eens op de minpool van de accu tegenkomt, zeer waarschijnlijk door het net-niet/net-wel contact wat deze steeds maakte ( hence het knipperen van het lampje op het dashboard).
Na het opnieuw stellen van de klepvergrendeling links en rechts was het probleem opgelost: zowel de klep die nu weer perfect sluit alsook het lampje dat niet meer irritant knippert.
Gelukkig hoefde dus niet het hele kofferdekselslot uit elkaar ... voila :)
"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

thuur

Citaat van: MrBrico op 24-10-2007 19:33:19
Oi .. kleine update:

Gisteren wilde ik zowel het achterklep-lampje-probleem aanpakken alswel het feit dat de motorkap niet helemaal mooi sluit ( ligt fractie lager dan de spatborden ), en daar ik wilde beginnen met de motorkap, viel mij op dat het KOFFERDEKSEL-lampje dus ook aangaat als je de motorkap opent. Dit wist ik niet. En jawel hoor, linksvoor ( met je neus naar t blok ) zit zo'n goede oude massaschakelaar zoals deze ook op 90% van alle auto's bij de portieren zit.

Na inspectie bleken de contactvlakken al mooi voorzien van die groen-blauwe smurrie die je ook wel eens op de minpool van de accu tegenkomt, zeer waarschijnlijk door het net-niet/net-wel contact wat deze steeds maakte ( hence het knipperen van het lampje op het dashboard).
Na het opnieuw stellen van de klepvergrendeling links en rechts was het probleem opgelost: zowel de klep die nu weer perfect sluit alsook het lampje dat niet meer irritant knippert.
Gelukkig hoefde dus niet het hele kofferdekselslot uit elkaar ... voila :)


Die schakelaar is niet standaard hoor.. Wellicht een onderdeel van je alarm.

Die smurrie is trouwens meestal wit en wordt groenig van de koperoxide. Schoonmaken en ff wat vaseline erop ;)


Gr 8)