Wie rijd er nu op winterwielen ?? 2007/2008

Gestart door @®-, 08-10-2007 13:42:20

Vorige topic - Volgende topic

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

amazingbabbel

Sinds een aantal dagen de de Vredestein Snowtrac-2 van 16" er weer onder en wat hadden die afgelopen wintersport ( februari 2007 Saalbach) een grip. Bergje op in zware sneeuwval naar huisje en dat zonder problemen, zonder sneeuwkettingen.  En dit was ook de eerste keer dat ik TRACS heb mogen ervaren op de R. ( En volgens mij ook de enige  :eusa_think:). Boven aangekomen nog wel 45 minuten wachten op de volgwagen een Slopel Astra station op gloednieuwe zomerbanden EN sneeuwkettingen, dus ik ben echt wel overtuigd van het nut van een winterband.
Ps de Cometjes krijgen nu een nieuw laagje blackchrome en 4 verse Michelins.

Groet'n

Dennis
Gang is alles

Amazon

Yep, afgelopen weekende de Wintracs weer onder mijn auto gezet.

Onder de Audi..............   :eusa_shhh:

De T-5R blijft lekker binnen met pekel, sneeuw, ijzel en wat al niet meer.

Sneu? Nee hoor, ik kom regelmatig even kijken, beetje poetsen, dashboardlampjes vervangen, hemeltje schuifdak strak maken, reactiestangetjes vervangen en genieten!

Bigger and better!

Taranis

Met tegenzin volgende week ook weer maar winterbanden monteren  :eusa_wall:

Rayman

Vandaag ook weer de winterbanden (op 16" staal) onder de volvo gezet. Wieldoppen erop; klaar. Binnenkort de doppen maar eens een andere tint geven :).

-D©©©L-

J. Hoeksema

Ik heb ze al zins begin oktober erop zitten en ik heb ze al nodig gehad op de afgelopen wintersport half okt in Oostenrijk (Pitztal)  ;D

(ik had ook nog sneeuwkettingen mee, maar dat was een beetje overdreven :P)

Garfield

Ik rijd met de Audi sinds 2 november ook weer op winterbanden.
Geen idee welk type, ze zijn zwart :-)

Dit jaar nog geen winterbanden voor de roffel, volgend jaar waarschijnlijk wel.
Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)

viking_in_shorts

Zojuist maar even de 855DOP op het staal gezet aangezien het vanacht al weer gesneeuwd heeft. Ik denk dat ik de cab maar met zomerbandjes naar Nederland rij - misschien even goedkoop(-er) wat nieuwe bandjes scoren...

ed

Heb de winterwielen net verkocht: Pegasus 17". Ik verwacht niet dat ik er gebruik van zal maken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Vanavond heb ik de Columba winterset onder de wagen gelegd. Kom maar op met die sneeuw!!  :eusa_pray:

BenC70ES

Citaat van: amazingbabbel op 11-11-2007 23:34:25
En dit was ook de eerste keer dat ik TRACS heb mogen ervaren op de R.

Het meest rechtse pedaal is om gas te geven...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Flipjes 850 R

Ook bij mij zijn de winterbanden weer van stal gehaald. Nu mooi even de tijd om m'n Volans weer in picobello staat te krijgen.
En opzoek naar een nieuwe set zomerbanden.
Dit jaar itt vorig jaar wel wieldoppen. Ik kon dat zwarte staal toch eigenlijk niet aanzien.
Geen Volvo doppen, maar voor € 5,- ( Voor VIER stuks ! ) ziet het er een stuk beter uit, al schrijf ik het zelf....

Laat de winter maar komen  :eusa_dance:
855 R Automaat Dark Olive Pearl

hpkevertje

Hey Flip,
Ziet er prachtig uit !! :D

Ik vind het inderdaad ook niks, die zwarte velgen.  >:(
Soms denk ik wel eens dat mensen het als een statussymbool beschouwen.
Zo van: "kijk mij eens, ik rijd op winterbanden"!!

Ik wens je een veilige winter.

rifwachter

mijn R staat schoon in de garage.

lekker warm bij een kacheltje, aan een druppelaar.

hij zal de pekel, mist, sneeuw niet zien.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo