iemand heeft spijt van zijn geintje...

Gestart door Dennis850, 10-10-2007 23:25:46

Vorige topic - Volgende topic

Dennis850

Op mijn werk dacht iemand een geintje met mij uit te halen...

Een collega kwam mij vertellen dat iemand (een andere collega) een geintje met mijn auto geflikt had :eusa_eh:. Geintjes hou ik van maar niet als het om mijn auto gaat!!!
Ik heb op mijn buro een klein kloofbijltje staan. Ik neem dat bijltje mee naar buiten en zie mijn auto staan zonder wieldoppen. In mijn ooghoek zie ik de dader langsrijden in zijn Volvo V40. Dikke grijns op zijn hoofd.

Hij dacht mijn geintje is geslaagd. Ik dacht daar anders over en heb mijn bijltje een slinger zijn richting op gegeven. Het bijltje trof de V40 op de dorpel waardoor de vorm van de dorpel enigzins aangepast werd.

Op het moment dat betrokkene een duidelijke vervorming van zijn plaatwerk hoorde ontstaan was het hem toch wel duidelijk dat het niet handig is om onderdelen van mijn auto te trekken...

Hij besloot om er vandoor te gaan. Ik heb hem gelijk een sms gestuurd met de mededeling dat hij 45 minuten de tijd had om ze terug te plaatsen.
Hier gaf hij geen gehoor aan dus heb ik hem een ander smsje gestuurd met de tekst.

Verkoop de wieldoppen maar, misschien ga je de opbrengst nog nodig hebben.

Andere ochtend kom ik mijn kantoor binnen lopen zit betrokkene met zweet op zijn hoofd op me te wachten. Hij dacht dat ik er wel om zou kunnen lachen. Dat kon ik op dat moment ook wel weer maar dat ga ik hem niet vertellen. Zweten zal die!!!
Ik heb hem vertelt dat ik niet gedient was van zijn geintje en dat ik bij mijn standpunt blijf. Verkoop de doppen maar want je gaat het geld nodig hebben.
Betrokkene is absoluut niet blij en vraagt aan iedereen wat hij kan gaan verwachten.

ergens in de komende weken kom ik hierop terug... :evil:  Met wat foto

elianmars

:-X :-X :-X

Beetje rustiger reageren mag ook wel, hoor.......

Enne........ wieldoppen?  :eusa_think:

whachamacollit

Citaat van: elianmars op 10-10-2007 23:31:20

mee eens

"Is het sap het knijpen waard"

V70R-obert

Om eerlijk te zijn is dit gewoon een geintje die kan gebeuren. Je hebt het over wieldoppen Dennis, niet over het overspuiten van je auto in roze met bloemetjes of je ramen dichsmeren met appelstroop.

Een bijl naar een auto gooien en daardoor schade maken is wel belachelijk daarentegen, die collega was dapper om weg te rijden, menig ander was op je ingereden.

Dennis850

Citaat van: whachamacollit op 10-10-2007 23:33:09
Citaat van: elianmars op 10-10-2007 23:31:20

mee eens

hahaha ik begrijp de reactie. Het is echter niet het eerste voorvalletje met betrokkene en daarnaast hoe zou je zelf reageren als ze de onderdelen van jou auto af trekken?

Uhm wieldoppen ja :eusa_shifty: Maar daar komt snel verandering in. Ik heb 16 inch gekocht van Joost.

-D©©©L-

Mwha, ik snap de reactie wel. Neem aan dat het bijltje van het formaat "speelgoed" is geweest ???

leuke avatar ! Ik heb de andere kant ....

Freakybaby

Ik neem aan dat je de schade minus de kosten voor nieuwe wieldoppen aan hem vergoed?

Had het een leuker plan gevonden om zijn auto netjes op 4 as steuntjes te zetten als ie al langer zo irritant bezig is..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

razorx

Citaat van: Dennis850 op 10-10-2007 23:25:46Samengevat:
Ik heb op mijn buro een klein kloofbijltje staan. en heb mijn bijltje een slinger zijn richting op gegeven.

In alle respect Dennis850, ik ben een newbie op dit forum, maar..

In mijn ogen is dit een geweldige forum waar mensen elkaar helpen problemen op te lossen en elkaar tussendoor leuke verhalen vertellen.

Ik bedoel het echt niet lullig maar dit vermoedelijk vrienden onder elkaar met "oude jongens krentebrood" gedrag
kan ik alleen maar primitief noemen. Je vernielt elkaars dierbare bezitingen, het kost geld of meer als er wat mis gaat, en dit is geen echt plezier. Knap je wagen op, bouw wat positiefs op.

Hiermee verspil je alleen een hoop energie.

En als iemand dat soort geintjes met je uithaalt en je vondt dat niet leuk, dan past hij niet in je omgeving.

Geageer dan niet met riscant gedrag maar pak het op een goede manier aan.

Sorry voor mijn belerende toon, ik hoop dat je hier wat mee kan.

Veel plezier met je roffel by the way, als ie het waard is is het eenmalig wat moeite en heb je er veel plezier van.

Is ie het niet waard, incasseer je verlies en wegdoen.

Dennis850

Tot op zekere hoogte snap ik de reacties wel  :) . Ik ben ook blij te lezen dat vrijwel iedereen zo correct zal blijven als het bij hun zelf gebeurt... Zeker gelet op het feit dat Nederlanders tegenwoordig alleen maar kunnen reageren zoals ik heb gedaan. Het mij goed te lezen dat die meeste Nederlanders hier niet zijn... :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:...

Moet het nog wel even zien als het daadwerkelijk zover is...

Laserblue

Naar mijn mening ben je rijp voor langdurig toezicht als je met bijlen gaat gooien naar een collega. :eusa_eh:
Voor het zelfde geld had je geen deuk in z'n dorpel gegooid maar dwars door het raam in z'n hoofd :eusa_naughty:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Walter

inderdaad, ik had ook een andere manier gezocht om m terug te pakken. Snap dat je pissed bent, maar er is een tussenweg hoor. Je brengt 'm op kosten, ik hoop dat ie die op jou gaat verhaal aan de hand van bovenstaande bekentenis

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Ben

Wat doet die bijl op jouw bureau  :eusa_naughty:
Als je die bijl naar mij had gegooid had jij nu zitten zweten in afwachting van de politie.

Fijn dat je je bekentenis vast op het forum hebt gezet :eusa_think:

JorritV70

Ik weet het niet hoor maar het gaat hier over een paar wieldoppen waar hebben we het over :eusa_think:, en idd de gemiddelde nederlander (in een golf GTi of een opel GSI (sorry voor het stereotype denken :evil:)) zal idd zo denken maar mijn ervaring is dat er op een andere manier dingen opgelost kunnen worden, dmv humor (idd bv door zijn auto op as bokjes te zetten oid) en als je bang bent dat het van kwaad tot erger gaat zijn er andere oplossingen. Een van de reden dat ik trots ben om in een volvo te rijden is dat het naar mijn mening een "gentelmanscar" is In een volvo hoef je je er niet tussen te proppen en te snijden, je zit goed en als het een minuutje langer duurt is het alleen maar genot  ;D. Laten we die mentaliteit hoog houden :angel:. en ik denk dat je collegae meer lol hebben om de reactie die je nu geeft dan  als je rustig had gereageerd met "ach het is maar een auto en hij rijdt er niet minder om" dan was voor hun de lol er af geweest, voor mij zal als toeschouwende collegae nu pas de lol beginnen. Laat je niet zo kennen.

Succes er mee!

GRoet Jorrit

hathü

Bijltje gooien??? in de kliniek waar ik werk zitten mensen die voor zoiets een justitiele maatregel hebben gekregen. Wees blij dat die collega er(nog) geen werk van heeft gemaakt, eigen rechtertje spelen wordt in dit land hard gestraft.

DD

als iemand je een melding maakt dat ze een geintje met je uithalen en jij grijpt meteen naar een bijl(tje) ben je in mijn ogen niet goed snik. misschien eens een paar sessies op de bank doen en een doos prozac aanschaffen