Volledig nieuw audio systeem

Gestart door Pink Panther, 19-08-2007 13:57:42

Vorige topic - Volgende topic

Pink Panther

Hey,

Mijn volvo 850 die ik binnen 3 dagen krijg heeft nog steeds het oude audio systeem omdat de vorige eigenaar dat niet echt erg vond. Het gaat hier om een originele CR-905.

Nu zou ik graag weten wat de diameter van de boksen vooraan is en of daar plek is voor aparte tweeter.

Op dit moment zit ik met dit systeem in gedachten (75% kans op uitvoeren, dus das bijna zo goed als zeker bij mij):

HU:
ALPINE CDE-9881R/RB
of
ALPINE CDE-9850Ri

Boksen vooraan bij aparte tweeter:

Alpine SPS-171A
Vooran Coaxal:
Alpine SPS-130C2 of -170C2

Hoedeplank:
Alpine SPS-69C3

Zoals je ziet alles van alpine, ik vind het gewoon prijs/kwaliteit een zeer goed merk. Verbeteringen of do's en dont's zijn altijd welkom. Ik ben wel student dus een serieus budget heb ik niet.
What?! are there other cars than a volvo?? Which idiot buys such a car? There are more than one? Haha, it's probably april the first!!

elianmars

Ik zou eerst kijken of de 850 helemaal in orde is en eventueel probleempjes verhelpen. Dan pas aan de audio gaan sleutelen  ;)

Pink Panther

Citaat van: elianmars op 19-08-2007 13:59:55
Ik zou eerst kijken of de 850 helemaal in orde is en eventueel probleempjes verhelpen. Dan pas aan de audio gaan sleutelen  ;)

Auto word voor dat ik hem afhaal volledig nagekeken door de verkoper (is een erkend volvo garage) die dan ook nog eens een goede vriend van ons is. Problemen zullen er zeker niet zijn  :eusa_dance:
What?! are there other cars than a volvo?? Which idiot buys such a car? There are more than one? Haha, it's probably april the first!!

elianmars

Citaat van: Pink Panther op 19-08-2007 14:48:07
Citaat van: elianmars op 19-08-2007 13:59:55

Auto word voor dat ik hem afhaal volledig nagekeken door de verkoper (is een erkend volvo garage) die dan ook nog eens een goede vriend van ons is. Problemen zullen er zeker niet zijn  :eusa_dance:

Ah, ok. Dan mag 't  ;D ;D

daytonawim

Persoonlijk is er niks mis met de Volvo speakers hoor, alleen moet je er effe een
(paar) knappe versterker(s ) voorhangen.

Dat geld voor de S70 en de 850

Pink Panther

Citaat van: daytonawim op 19-08-2007 15:23:48
Persoonlijk is er niks mis met de Volvo speakers hoor, alleen moet je er effe een
(paar) knappe versterker(s ) voorhangen.

Dat geld voor de S70 en de 850

Tuurlijk is daar niets mis mee, maar ik ben een echte muziek liefhebber. Ik wil gewoon goede kwaliteit en dat heeft het huidige systeem niet voldoende voor mij. Boksen zijn ook al niet meer nieuw en daar komt sleet aan.
Ik heb ze namelijk getest en vond het niet goed genoeg. Ben toen wel vergeten de diameter enzo te vragen/meten dus daarmee die vraag hierboven.

elianmars

Diameter in de voordeuren is 130 mm, als ik het goed heb. De ruimte is wel behoorlijk ondiep, trouwens.

De tweeters kun je kwijt in het dashboard.

Ludo

Citaat van: Pink Panther op 19-08-2007 13:57:42
Nu zou ik graag weten wat de diameter van de boksen vooraan is en of daar plek is voor aparte tweeter.

je kan eens goed zoeken op het forum, of je klikt even op de link die Ivo in dit topic vermeld, in die pdf staan ook alle gegevens.
:D

Pink Panther

Merci Ludo, Kan ik al beginnen kiezen se

Weet iemand een goede car-audio store in de omgeving aarschot westerlo die alpine verkopen
???

Dave

Je kunt misschien eens ARC in Herentals proberen. In diezelfde keten (maar dan in Deurne) heb ik al goede ervaringen.

Ik zou toch eerst een paar speakers beluisteren vooralleer je een keuze maakt. Als je voor geluidskwaliteit wilt gaan moet je niet persé alles van één merk kopen. Naar mijn mening heeft Alpine wel heel goede head units maar voor de speakers zijn er wel betere.

Black Magic

Ik ben zeer te spreken over de audio die ik heb gemonteerd deze is op de radio na van JBL.

de radio is een dubbeldins kenwood daar aan gekoppeld zijn 2 jbl versterkers die in totaal 10 speakers en een subwoofer aan sturen allen van ditzelfde merk.

Voor de dasboard/voorportieren en hoedenplank heb ik voor een composet gekozen dwz. de tweeters in het dasboard en 13cm speakers in de deuren alleen word die gescheiden door een wisselfilter die de tweeters niet zo zwaar belast.
In de achterdeuren zitten ook 13cm speakers (2weg)

Ik heb geprobeerd om de subwoofer alleen de bas te laten geven en de overige speakers de midden en hoge tonen zodat deze niet worden overbelast, zegmaar net als in een home theatre system (satalieten rondom en 1 subwoofer).

Ik ben zeer te spreken over deze combinatie en ook over het merk die kwalitatief zeer goed speakers levert tegen een niet al te hoge prijs.

Groeten,

Maarten.

BenC70ES

Citaat van: Pink Panther op 19-08-2007 20:05:11
Merci Ludo, Kan ik al beginnen kiezen se

Weet iemand een goede car-audio store in de omgeving aarschot westerlo die alpine verkopen
???

Ik ben ooit eens met een vriend bij een audio zaak geweest op de baan van Aarschot naar Heist o/d Berg... in die richting op je rechter kant...  Daar hadden ze wel veel keuze/kennis.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Emhavee

Citaat van: Black Magic op 19-08-2007 21:27:14
Ik ben zeer te spreken over de audio die ik heb gemonteerd deze is op de radio na van JBL.

de radio is een dubbeldins kenwood daar aan gekoppeld zijn 2 jbl versterkers die in totaal 10 speakers en een subwoofer aan sturen allen van ditzelfde merk.

Voor de dasboard/voorportieren en hoedenplank heb ik voor een composet gekozen dwz. de tweeters in het dasboard en 13cm speakers in de deuren alleen word die gescheiden door een wisselfilter die de tweeters niet zo zwaar belast.
In de achterdeuren zitten ook 13cm speakers (2weg)

Ik heb geprobeerd om de subwoofer alleen de bas te laten geven en de overige speakers de midden en hoge tonen zodat deze niet worden overbelast, zegmaar net als in een home theatre system (satalieten rondom en 1 subwoofer).

Ik ben zeer te spreken over deze combinatie en ook over het merk die kwalitatief zeer goed speakers levert tegen een niet al te hoge prijs.

Groeten,

Maarten.

hoeveel was je hier ± voor kwijt als ik zo vrij mag zijn? ik ben zelf ook op zoek naar een upgrade voor het huidige systeem en ben benieuwd naar de kosten, vooramelijk van de inbouw zelf waarsch.!

Laserblue

Ga eens luisteren ;)

Alpine maakt goede hu's maar voor speakers en versterkers zijn er véél meer aanbieders.
Laat je niet in een richting praten maar ga op je gehoor af.

en ga voor een goede compo ipv 25 componenten door je auto verspreid, je kunt hier ook beter je geld besteden aan kwalitatief goede componenten dan aan dingen die alleen maar hard gaan.

succes,

Hubert.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

innocenti

http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?cPath=25_170&products_id=1254

Deze had ik in mn 850 in de deur. En de tweeter op het roostertje gemonteerd op het kleine omgebogen stuk. Was er erg blij mee en betaalbaar.