Start niet meer na vervangen remmen !!!!

Gestart door romeo, 12-10-2007 21:02:08

Vorige topic - Volgende topic

romeo

Mijn S70 tdi aut. start niet meer !!!   HELPik heb vanmiddag de schijven en blokken aan voorzijde vervangen. Eerst de linkerzijde, toen de auto met draaiende motor verplaatst, daarna de rechterzijde.

Ook daar precies hetzelfde gedaan.

Toen dacht ik : ziezo het is mooi geweest en wilde starten om weg te rijden. 

bij contactsleutel van stand II naar III draait Startmotor wel.  ABS lampje brandt ook  (is dat normaal ook het geval??)
en de pijl aanduiding (automaat) brandt ook. (weet even niet meer door de routine of dit lampje anders ook altijd brandt).

Servicelampje brandt, hij heeft een beurtje nodig.  ABS stekkertje heb ik niet los gehad.

Wie helpt mij verder ......

Emiel

Opnieuw openen en sluiten via de afstandbediening?

romeo

heb ik zojuist geprobeerd.   Mag niet helpen.

thuur

En zonder zekering 6? Start hij dan wel?

Of was het nou nr. 8?

Gr :eusa_think:

romeo

misschien gewoon een kwestie van toeval. Het groene indicatielampje op de accu brand niet meer. Ik meet nog wel 12v maar misschien gewoonweg te weinig power om echt te starten ?? Zoals gezegd, de startmotor draait wel.

mehn

Citaat van: romeo op 12-10-2007 21:31:24
Het groene indicatielampje op de accu brand niet meer.

Dat is geen lampje hoor ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

romeo

nr. 6 is sirenevergrendleing/alarm
nr. 8 is elektr, startonderbreker

je bedoelt dus nr. 8??

reneetje

Als je nu na het gloeien (2x ) gewoon doorstart en doorstart, heb je dan ook kleine plofjes rook uit de uitlaat?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

romeo

blijkt een beginnersfout te zijn.

Naast het vervangen van de remmen ha dik ook maar wat condenswater uit het brandstoffilter afgetapt. Waarschijnlijk is hierbij toch wat lucht in het filter cq. leiding gekomen.  Dit was reden voor het niet starten *zeker bij een TDI.

een het "groene lampje" in de accu....... ik weet nu ook dat dit een balletje dat afhankelijk van de zuurgraad zakt of stijgt (en dus zichtbaar wordt).

Alles opgelost.
Bednakt voor de reacties.