fluitende T5

Gestart door Turboooh, 12-02-2004 13:55:01

Vorige topic - Volgende topic

Turboooh

Het valt mij op dat ik regelmatig een fluitend geluid hoor uit de motorruimte tijdens het rijden terwijl de turbo nog niet aan het werk is gezet. Ik maak dan niet meer dan 2.000 toeren (dit had ik ook al voor de nieuwe chip erin ging).

Ik heb getracht hier iets over te vinden en ik las iets over de mogelijkheid van een slecht functionerend waste-gate?  ???

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

p.

BartRas

Een turbo fluit is zeer kenmerkend. Ik denk eerder dat je lucht hoort, van het spritstuk, losse slang enz. Doet ie het ook stilstaand met gas geven? zoek nl wat makelijker
there is no substitute for PK's

Turboooh

Zoek ik morgen meteen even uit.
thx,

p

george

Citaat van: BartRas op 12-02-2004 14:33:21
Een turbo fluit is zeer kenmerkend. Ik denk eerder dat je lucht hoort, van het spritstuk, losse slang enz. Doet ie het ook stilstaand met gas geven? zoek nl wat makelijker

Niet te druk om maken doet de mijne ook als hij koud is.
Ik mijn vorige 855 T-5 een keer een turbo aan gort en de nieuwe die er daarna op gemonteerd had floot ook bij koude motor.
Luister eens naar accelerende TDI, HDI of dergelijke die hoor je van afstand fluiten ook als ze warm zijn. ;)
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Zippo

Die van mij doet 't altijd (t-5r met een 18T turbo).

Heerlijk geluid!!!! :D

Zippo

Rudi

Citaat van: Zippo op 12-02-2004 18:50:34
Die van mij doet 't altijd (t-5r met een 18T turbo).

Heerlijk geluid!!!! :D

Zippo

Me too...idd lekker geluid 8)
Dr.Go-Fast...

Jerry

Ook de mijne fluit......maar ik hoor 'm alleen als de motor nog koud is. Volgens mij volkomen normaal hoor!

Edwin

Same here! Als ie koud is fluit ie lekker en als ie warm is hoor ik dat niet/minder, want dan is de Simons inmiddels al lekker aan het brullen geslagen... ;D ;D  
BTW, bij goed "turboweer" (10 gr + motregen) en volgas situaties fluit ie bij mij ook als een gek. De turbometer slaat dan tot bijna eind door en blijft daar dan ook staan.  ;D (niet gechipt). ;)

gr. Edwin.  8)

Turboooh

Ik ben weer gerust gesteld, bedankt voor alle reacties.  :D

p.

Erics

Blij te zien dat jullie dit geluid ook hebben. Ik heb er vorig jaar veel aandacht aan besteedt, aan het snerpende geluid bij ongeveer 80 km/hr en 2500 toeren. Vooral als je het gas niet echt indrukt maar accelereert naar 80 km/uur en dan het gas op deze stand houdt, of bijvoorbeeld een hellinkje oprijden met ~80 km/uur.
Ik heb diverse mensen/bedrijven geraadpleegd en wat denk je :
Ik moet het maar gewoon accepteren want het is nu eenmaal zo. Ik heb wel een aantal slangen vervangen, de rubber koppeling tussen turbo en luchtpijp, ik heb een nieuw aanvoerluchtpijp (tussen filter en turbo) gemonteerd en de andere slangen ook maar meteen. Ik moet zeggen, het is minder, hoewel bij koudweer, doet de turbo het inderdaad nog steeds , maar een stuk minder.
Het zal  wel zo horen.

Emhavee

licht fluitende R automaat,
lekker geluid of juist zorgelijk?
als het het zo lees, in dit overigens stokoude topic, komt het 'gelukkig' vaker voor,
het gebeurt bij het voluit intrappen van de, gechipte R, en bij ±160 verdwijnt het weer

???

heutink

:eusa_boohoo:
Gewoon meefluiten, is ook goed voor je conditie
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Turbo-Geek

Overigens denk niet dat de turbo niks doet als ie nog geen druk maakt en laag in de toeren zit, hij draait dan al dapper rond en dat kan je soms al horen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

M a r c

De eerste opgraving van 2008!  :eusa_clap:

;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl