knipperlichtproblemen

Gestart door RJvT1961, 05-02-2008 16:33:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RJvT1961

Van mijn 850 T5 brandt constant het linker knipperlicht (voor-achterzijde) en branden de achteruitrijlampen ook constant. Als ik de knipperlichtschakelaar naar beneden duw voor linksaf, gebeurt er niets en hoor ik het relais niet. Rechtsaf doet het wel, de lampjes knipperen en ik hoor het relais.
De alarmlichten doen het ook niet.

Ik heb het relais verwisseld voor een ander (relais zit in de alarmlichtschakelaar) en het probleem was over voor een korte periode. Daarna weer het zelfde probleem.

Waar zou ik nog meer naar kunnen zoeken om het probleem op te lossen. Ik heb het vermoeden dat het een flinke zoektocht wordt.

Groet,
Ron


thuur

Ik denk dat je een massaprobleem hebt. De stroom zoekt zich altijd een andere weg, heel typisch is dat andere lampen (zwak) gaan branden. Controleer de massaaansluitingen heel goed in de panelen waar de lampen in zitten. Ook de stekkers hiervan.

Andere mogelijkheid is beschadigde bekabeling. Dan zou ik beginnen met zoeken bij de schakelaar omdat je zegt dat het (tijdelijk) verholpen was na het plaatsen van een nieuwe schakelaar.


Welkom op het forum! Stel jezelf en de auto even voor in het Wie ben ik board ;)


Gr 8)

RJvT1961

Ik zal de contacten checken.
Omdat de achteruitrijlampen constant blijven branden, vroeg ik me af of de contacten bij stekker voor de achteruitrijlampen wel in orde zijn. Met andere woorden, zal ik die stekker van de achteruitrijlampen losmaken en kijken wat er dan gebeurd.
Ik neem aan dat de stekker bij de versnellingsbak zit. Kom ik daar inwendig bij, dus in de auto vlakbij de versnpook? Of zit de stekker uitwendig en moet ik onder de auto gaan liggen?

Ron

thuur

Citaat van: RJvT1961 op 05-02-2008 19:01:07
Ik zal de contacten checken.
Omdat de achteruitrijlampen constant blijven branden, vroeg ik me af of de contacten bij stekker voor de achteruitrijlampen wel in orde zijn. Met andere woorden, zal ik die stekker van de achteruitrijlampen losmaken en kijken wat er dan gebeurd.
Ik neem aan dat de stekker bij de versnellingsbak zit. Kom ik daar inwendig bij, dus in de auto vlakbij de versnpook? Of zit de stekker uitwendig en moet ik onder de auto gaan liggen?

Inderdaad, dat kun je ook maar beter even controleren. Ik dacht dat je recht op de schakelaar kijkt als je het luchtfilterhuis weghaalt.


Gr ;)

ThomasGLT

Ik heb ditzelfde gehad, was bij mij sluiting in de aansluitdoos van de aanhangwagen. Stekkers (rechts onder plaat kofferruimte) uit elkaar trekken, probleem over.

RJvT1961

Met de stekker van de achteruitrijdlampen is niets mis heb ik gechecked.

Thomas, ik ben benieuwd. Ik heb nl 1 van de 2 stekkers rechts onder plaat kofferruimte losgetrokken en inderdaad, de achteruitrijdlichten branden nu niet meer de hele tijd (alleen in Reverse natuurlijk wel) en de knipperlichten doen het weer (hoewel die soms wel en soms niet werkten). Ik ga het ven uitproberen en kijken hoe verder.

Omdat het donker is en regende heb ik alleen domweg de bewuste stekker losgetrokken en verder niet gekeken waar al die draden naar toelopen, maar betekent dit nu dat ik problemen heb met de verlichting als ik een aanhanger vastkoppel?
Niet dat ik dagelijks met een aanhanger rondrijd...!!!


thuur

Citaat van: RJvT1961 op 05-02-2008 21:10:22
Omdat het donker is en regende heb ik alleen domweg de bewuste stekker losgetrokken en verder niet gekeken waar al die draden naar toelopen, maar betekent dit nu dat ik problemen heb met de verlichting als ik een aanhanger vastkoppel?
Niet dat ik dagelijks met een aanhanger rondrijd...!!!


Corrosie in de trekhaakdoos kan idd voor de meest vreemde storingen zorgen. Ik denk dat je deze moet vernieuwen, dan wel schoonmaken en opnieuw aansluiten voordat je weer een betrouwbare aansluiting hebt voor je aanhanger (en achterlichten for that matter ;D).


Gr ;)

ThomasGLT

Er zitten twee stekkers, trek die andere ook even los, dan is waarschijnlijk je knipperlicht ook goed. Je hebt nu inderdaad geen spanning meer op je trekhaakcontactdoos, maar als je met aan aanhanger rijd, gewoon weer even inkoppelen.

Trouwens grote kans dat het, als het weer droog is geworden, niet meer sluiting maakt en je aanhanger dus ook gewoon goed werkt dan. Maar het probleem kan zo weer terugkomen met nat weer. Ik trok de stekkers er dus altijd maar uit, ter bescherming van de accu.