Ohlins kit voor V70R AWD??

Gestart door Entuscan, 22-06-2003 18:25:13

Vorige topic - Volgende topic

Entuscan

Wel de techische kant van de zaak ken ik ook niet maar zal het proberen uit te leggen

Normaal rust de wagen op schokdempers en veren. je kan dus perfect ander veren steken om je wagen te verlagen (zonder schokdemper aan te passen)

Nivomat is een systeem wat de achterkant vd wagen ALTIJD op dezelfde hoogt houd. bv bij zware lading of camper der achter zakken gewone V70's een beetje door. De nivomat werkt op gas of oliedruk (weet ik niet) en pompen dus de achterkant van de wagen omhoog.
Ik dacht niet dat daar veren opzitten allesinds geen die straf genoeg zijn om ism met die vast ohlins te gaan gebruiken.

Dus gewoon ohlins ipv nivomat en ander schokdemper ... resulteert in een serieus verlaging (zoniet op de grond) vanachter :)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Marc 0101.001

Bij nivomats zitten ook spiraalveren, maar die zijn heel dun en erg slap, dienen meer als ondersteuning. Wanneer je de nivomats weghaalt zakt de auto meteen helemaal door zijn hoefjes.... dat is bij normale veren niet.

micdee

OK, maar het is toch zo dat het de schokbrekers/dempers zijn die het "nivomat" effect veroorzaken...

Hoe kan je dan nivomats bij ohlins stoppen (zoals entuscan zei) je kan toch geen twee dempers onder de volvo plaatsen??????
(Ohlins zijn toch dempers en niet veren??)

Is toch OF nivomats OF ohlins en geen nivomat effect meer??????

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik het verhaal van entuscan niet kan volgen.. ;D

BenC70ES

De Formule 1 wagens worden bij een regensetup ook een stuk zachter afgesteld dan bij droog weer... ook al omdat snelheid stuk  lager ligt...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Entuscan

Citaat van: micdee op 24-06-2003 20:15:00
Is toch OF nivomats OF ohlins en geen nivomat effect meer??????

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik het verhaal van entuscan niet kan volgen.. ;D

denk dat je niet kon volgen, maar ik heb het waarschijnlijk slecht uitgelegd (eerst waarom veren, dan nivomat, dan combo ;) )

Neen je hebt het juist. OF nivomats of Ohlins en geen nivomat effect meer. MAAR om op je oorspronkelijke vraag terug te komen.
Daarom moet ik dus ook ander veren hebben aangezien de veren die bij het nivomat systeem zitten, totaal niet geschikt zijn om met de ohlins te gebruiken.

vandaar dat ik achter de volvopartnr zoek van de achterveren van een V70 zonder nivomat.

Dit zal wel duidelijker zijn, hoop ik :)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

micdee

Citaat van: Entuscan op 24-06-2003 21:22:14
denk dat je niet kon volgen, maar ik heb het waarschijnlijk slecht uitgelegd (eerst waarom veren, dan nivomat, dan combo ;) )

Neen je hebt het juist. OF nivomats of Ohlins en geen nivomat effect meer. MAAR om op je oorspronkelijke vraag terug te komen.
Daarom moet ik dus ook ander veren hebben aangezien de veren die bij het nivomat systeem zitten, totaal niet geschikt zijn om met de ohlins te gebruiken.

vandaar dat ik achter de volvopartnr zoek van de achterveren van een V70 zonder nivomat.

Dit zal wel duidelijker zijn, hoop ik :)

geheel duidelijk  ;D en ben blij dat ik dat principe (nivomat) toch goed heb begrepen  ;)