BANAAN UIT ITALIE?? Speciale papieren nodig?

Gestart door enthousiast, 14-10-2007 14:33:47

Vorige topic - Volgende topic

Scooby Doo

Citaat van: enthousiast op 16-10-2007 22:32:13
beste

Dan hoop ik toch niet dat ze mijn vermogen toch hoger inschatten dan 155kw, wat precies de grens is, anders kan ik beter een 2.3 kopen dat kost dan hetzelfde qua biv.
Wa gaat da extra kosten 'tuning' op de groene kaart? Niks hoop ik.

6 Euro. je krijgt dan een 2e groene keuringskaart. deze 2 moeten altijd samen blijven. Die krijg je alle2 nieuw elk jaar. Kost dus ook elk jaar 6 Euro extra op de keuring. :eusa_boohoo:

Volgens het PVG van Volvo heeft deze 155 KW, wat de keurmeester denkt doet niet ter zake.

Citaat van: gjg op 15-10-2007 16:15:23
@ Ludo, ik dacht dat ik eerst moest verzekeren voordat ik op keuring kon, maar misschien was `t zo omdat ik alles zelf deed. ( de hele papier kraam)

GJ

Heb ik ook gedaan. Ik ben zelf naar de keuring gereden, waar de garagist op me wachtte. Ik heb geen verzekeringsbewijs getoond op de keuring (hebben ze dacht ik ook geen zaken mee). Ik heb hem zelf uit Duitsland gehaald, ingevoerd, .... Daar de vorige eigenaar niet wist hoe hij aan exportplaten moest geraken, heb ik gewoon aan de verzekering een voorlopige dekking gevraagd op chassisnummer, en heb hem met mijn platen gehaald. Heb ook aan de verzekering een voorklopige dekking gevraagd o mnaar de keuring te rijden, weerom op chassisnummer.
Puppy Power!!!

Ludo

Citaat van: Scooby Doo op 16-10-2007 22:41:24
gewoon aan de verzekering een voorlopige dekking gevraagd op chassisnummer, Heb ook aan de verzekering een voorlopige dekking gevraagd om naar de keuring te rijden, weerom op chassisnummer.

ze zien wel wat door de vingers, maar als je zo'n nurk tegenkomt op de keuring die de puntjes op de i wil, mag je omkeren.
wettelijk mag het niet.

Gunnar

Ik dacht dat je tegenwoordig enkel met tijdelijke platen (transitplaten) of met Z-platen naar de keuring mocht. Met je eigen normale autoplaten (van je vast ingeschreven wagen) mag niet meer, tenzij het voor een oldtimer is.

Ik ben ondertussen zelf ook al wat verder met mijn duitse wagen.
Blijkbaar is het bij elk merk anders hoe je aan een gelijkvormigheidsattest moet geraken.
Bij fiat bvb geeft de garage zelf die gratis uit, bij mercedes is het enorm duur.
Bij Toyota moet je zelf met de wagen naar toyota in brussel, na een afspraak gemaakt te hebben (wachttijd 3 weken momenteel).

Morgen gaat mijn vrouw met de papieren van de auto naar het lokale douanekantoor om hem in te voeren en vignet 705 te halen.
Donderdag weet ik meer of ik nu in Geel kan gaan of naar Alken moet voor een gelijkvormigheidskeuring. Daarna een afspraak maken en een bevriende autohandelaar gaat dan met de wagen en zijn Z-platen naar het keuringsstation.

Hopelijk geraakt hij er van de eerste keer door.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Scooby Doo

Citaat van: Ludo op 16-10-2007 23:12:02
Citaat van: Scooby Doo op 16-10-2007 22:41:24
gewoon aan de verzekering een voorlopige dekking gevraagd op chassisnummer, Heb ook aan de verzekering een voorlopige dekking gevraagd om naar de keuring te rijden, weerom op chassisnummer.

ze zien wel wat door de vingers, maar als je zo'n nurk tegenkomt op de keuring die de puntjes op de i wil, mag je omkeren.
wettelijk mag het niet.

Er zijn op de keuring gewoon Z-platen opgehangen, hij is niet onder mijn platen geschouwd. de garagist van de Z-platen was daar aanwezig met nog een ander te keuren voertuig.
Puppy Power!!!

enthousiast

Beste

Na een telefoontje met de douane ben ik weer wat wijzer geworden!
Twee dingen hebben zij nodig, overeenkomst(alle gegevens) en het originele inschrijvingsbewijs van Italie.  Das alles!
Daar krijg ik inderdaad een vignetje, das alles blijkbaar!
Moet ik hem VOOR de keuring nog laten homologeren bij de volvo?
Het is een europese auto, dus italiaans gelijkvormigheidsattest is dan toch al voldoende?
ik zal het wel ondervinden.....
kijk er al naar uit om te poetsen !!
ik voel me net een klein kind, die binnenkort cadeautjes krijgt van Sinterklaas!!  ;D

mvg Bram

Scooby Doo

Als er geen Europees gelijkvormigheidsattest bijzit, moet je eerst langs Volvo.
Puppy Power!!!

Ludo

moeten is veel gezegd.
als je geen gelijkvormigheidsattest hebt, vragen zij het voor je aan.
het is wel handiger om het op voorhand aan te vragen, geen gezeur dan op de keuring over wat wel of niet mag of standaard is.

BenC70ES

Citaat van: Gunnar op 16-10-2007 23:54:00
Bij Toyota moet je zelf met de wagen naar toyota in brussel, na een afspraak gemaakt te hebben (wachttijd 3 weken momenteel).

Bedoel je Toyota Belgium dan?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Gunnar

Yep, toyota belgium.

De mijne is ondertussen ingevoerd, de vrouw is even met het de duitse fahrzeugbrief en de verkoopsovereenkomst naar het douanekantoor in turnhout gegaan. 75 eurocent later was hij ingevoerd.

Heb een afspraak gemaakt met de bevriende autohandelaar. Hij heeft me aangeraden gemakkelijkheidshalve gewoon naar Alken te gaan voor een gelijkvormigheidskeuring.
In het keuringsstation in Geel kan het ook voor wagens die niet ouder zijn dan Januari 1990, maar daar zijn ze naar het schijnt ongelooflijk streng.

Dus morgen maak ik een afspraak om naar de keuring te gaan. Dit weekend hang ik er even platen  aan van een ander auto en rijd ik hem tot achter de hoek (500m verder is hier een garage) , om co-meting, schokdempers, remtest en lichtafstelling te laten doen. Ik wil namelijk niet 2 keer naar Alken rijden.

Mijn schatting is dat ik binnen 2-3 weken kan rijden met de auto.
Volgende keer ga ik toch weer tijdelijke platen aanvragen, dat maakt alles veel gemakkelijker.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381