actieradius van jouw V70 ??

Gestart door cas, 21-10-2007 21:17:25

Vorige topic - Volgende topic

cas

Lpg  350 km met 20 euro.   25000 delen door de 350. dat is afgerond 72.  72 keer tanken voor 20 euro. maakt, 1440 euro. 920 bij lpg wegenbelasting ongeveer meen ik. en 700 verzekering...

komen we op lpg met een totaalplaatje van 3060 per jaar.   

(MAARRR.... met lpg heb je volgens mij MEER onderhoud en slijtage dan bij een diesel. zeker een hogere aanschafprijs om mee te beginnen).

meerprijs is ongeveer 2000 tot 2500 meer denk ik? maar aan de andere kant. dat bespaar ik natuurlijk wel weer binnen 4 tot 5. en daarna verdien ik er aan.....

heb echter ook het idee dat wanneer we gaan kmrijden, de wegenbelasting vervalt. en het dan weer interesanter wordt diesel te rijden.... maar dat moet ik nog even laten bezinken....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

ovlov 058

ergens gelezen op het forum, 3 dieselmotors voor 600d km :eusa_think:

lpg meer slijtage ???

cas

Citaat van: ovlov 058 op 22-10-2007 00:22:54
ergens gelezen op het forum, 3 dieselmotors voor 600d km :eusa_think:

lpg meer slijtage ???

hogere verbrandingstemperatuur, en meer toertjus toch?

De LPG inbouwen, nieuw op kenteken. kwantaa kosta eigenlijk? dan kan ik misschien zoeken naar een "goedkopere" benzine en dan lpg inbouwen... inbouwen in een v70. kan ik vast niet zelf... in mn pickup uit 76 wel...die is met carb. iemand een picca of schema?

-D©©©L-

Citaat van: cas op 22-10-2007 00:16:17
(MAARRR.... met lpg heb je volgens mij MEER onderhoud en slijtage dan bij een diesel. zeker een hogere aanschafprijs om mee te beginnen).

meerprijs is ongeveer 2000 tot 2500 meer denk ik? maar aan de andere kant. dat bespaar ik natuurlijk wel weer binnen 4 tot 5. en daarna verdien ik er aan.....

heb echter ook het idee dat wanneer we gaan kmrijden, de wegenbelasting vervalt. en het dan weer interesanter wordt diesel te rijden.... maar dat moet ik nog even laten bezinken....
Reken er maar niet op dat het rijden met een relatief oude diesel goedkoper gaat worden, daar steekt de mileu maffia wel een stokje voor. Waarom hogere slijtage op LPG ? Waar is je onderhoud van de diesel in dit verhaal (inspuitpomp enzo) ....... teveel vage aannames qua aanschaf kosten en onderhoud, eerst huiswerk doen.  ;)

omslagpunt  :eusa_whistle:

jberg

2.5 10v, altijd 1 op 11

heb zelfs is een keer een tank 1 op 13,3 gereden, maar dat was doodvermoeiend

daytonawim

Mm, met de S70 T5 kom ik toch ook makkelijk aan de 1100 km  :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

ovlov 058

Citaat van: daytonawim op 22-10-2007 07:07:21
Mm, met de S70 T5 kom ik toch ook makkelijk aan de 1100 km  :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

met de twee samen dan toch

ik kom zeker aan 600 km met volle lpg en benzine tank samen(wel 850 '93)maar moet het wel eerst nog rijden. heb er nu al zeker 70-80 km mee gereden

JorritV70

Volgens mij doe ik iets fout met mijn V70 2.5tdi automaat rijdt ik ongeveer 800 km op een volle tank 65 euro. Rijdt wel op 225/45/17 op 2,4 bar.

GRoet Jorrit

pimsam

Ik heb wel gemerkt dat er bij het tanken nog een liter of 6-7 bij kan nadat het tankpistool voor de eerste keer afslaat. Dus tot aan het randje vullen. Met gemiddeld 1:13 is dat toch ca 80 km extra en dan kom ik nu op zo'n 900 km (was ruim 800 km). Ik rijd weinig autobaan maar veel 70 - 90 km wegen met stoplichten en rotondes.
Als je veel autobaan rijd, niet harder dan 120 en niet te veel snelle tussensprints doet moet je toch wel de 1000 km kunnen halen. Maar ja, dat rustige rijden is mij nog nooit gelukt over een afstand van 1000 km.

Joris_Scholte

855R 2.0, tank altijd V-power (Euro 97) of Super 98, boordcomputer denkt altijd dat het reservetankje wordt aangesproken rond de 520 kilometer. Actueel bereik is meestal 600-650 kilometer.

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 22-10-2007 01:25:23
Reken er maar niet op dat het rijden met een relatief oude diesel goedkoper gaat worden, daar steekt de mileu maffia wel een stokje voor.

Dat lijkt me koffiedik kijken. Een 850 heeft geen A-label (uitstoot) dus dezelfde theorie gaat makkelijk op. Overigens is gas op het moment wel heel erg duur.

En het diesel board bevat nog altijd minder storingen dan het LPG board, al is een inspuitpomp nathuurlijk veel duurder dan een complete ontsteking.

Op het eind zal het altijd een persoonlijke voorkeur zijn. Laten we de topicstarter maar eens rekenen, kijken waar hij mee komt ;)

Gr 8)

elmarconi

Zoals ik al eerder heb gezegd, meer dan een jaar van tevoren voorspellen wat de brandstofprijzen gaan doen is kristallen bol wetenschap.

--
Autogas Inside . . .

cas

Benzine sommetje aangezien ik  een mooi aanbod kreeg van iemand met een benzine motor.
25000 /  550 (rij veel stad dus dat zal mijn verbruik zijn) . is 46 keer tanken. volle tank is 80 eurie. dus 3680 voor de benzine.
600 wegenbelasting en 700 verzekering. ---->  4980 euro...

Benz.   4980,-
Lpg      3060,-
diesel   3525,-

Keus lijkt me niet zo moeilijk meer..... LPG zou het moeten worden. diesel heb ik altijd leuk gevonden, en is ook leuk als je grijs kenteken rijdt. maar met geel, doet het toch wel pijn. benzine, oef.... achteraf lpg inbouwen kan evt wel. want dan heb ik wel een splinternieuwe installatie met garantie. maar hoe lang blijft die gasprijs stijgen.

ik ga kijken naar een v70 benzine 2.5.  SX-LZ-20  eind 98er. en hij wil er 6500 voor. ik wil hem meegaan nemen voor 5500. maar wil eerst weten wat mij een lpg inbouw kost.
wie wil dat kwijt? ;-)

why-not

Bij mij koste de LPi installatie 2300 pleuri incl. 2 jaar garantie.

cas

auw! ja dat dacht ik al..... mn dots kost nieuw 900. zelf ingebouwd voor 250. maar deze prijs is natuurlijk omdat er geen carburateur aan te pas komt.... hoop electronica gedoe...

maarja, dat geld heb je er na 4 jaar weer uit. en daarna is het verdienen.

EDIT: mn meisje zegt net, haar jeep, heeft ze in polen laten doen. ( ze is pools) dat was 700 ipv 2000.  maar haar auto stond toen op pools kenteken, dus geen rdw papier winkel nodig. en neee.....de volvo kan niet op pools kenteken. dan houdt de duane me elke keer aan.....

dus dat ga ik nu even uitzoeken of het voor de volvo ook die prijs is.

Wie weet of ik daarmee met de poolse inbouw ook naar het RDW kan gaan?

offf..... zodanig wegbouwen dat niemand weet/ziet dat ik op lpg rij..... dat kan ook nog.... een lpg tank in een subwoofer inbouwen  :eusa_dance:  vulmond achter, achter,achter.... weet ik nog niet....

ik ga het rdw wel even bellen. wellicht is het voor anderen in de toekomst dan ook een idee om het zo te doen. Polen is een mooi land, dus je kan meteen een vakantie ervan maken!

i'll kiep jaa alll in tatch!   :)