850 of V70classic??

Gestart door summit, 24-10-2007 09:54:01

Vorige topic - Volgende topic

Gmid

Citaat van: The Saint op 24-10-2007 13:40:46
Citaat van: cas op 24-10-2007 13:13:23
ik vind de 850 ook ergens mooier van buiten, alleen hecht ik ook veel waarde aan het interieur

Over het interieur zijn we het allemaal wel eens denk ik... oeps...

:eusa_snooty:

Dat strakke statige en hoekige  interieur past juist zo goed bij de karakteristieke uitstraling van de 850. Een 850 buitenkant met een x70 binnenkant is dan ook absoluut not done.  :eusa_naughty:
Volvo C30 '12

Eric

Absouut de V70... dashboard zit veel beter in elkaar.... Die kraakjes bij de 850 was ik wel zat...
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Enno

Citaat van: elianmars op 24-10-2007 10:27:17
Er zijn niet veel wagens die zoveel kilometers mee gaan.

Uiteraard hangt alles af van het onderhoud van een wagen. De x70 classic is niks anders dan een iets verbeterde 850, maar ik moet toegeven dat de 850 (veel) meer uitstraling heeft dan een x70.

Ik wissel het rijden in beide auto's af. De 850 heeft wel wat. De v70 is gewoon luxer. De 850 geeft meer oer-volvo gevoelens. Toch was het gevoel toen ik voor het eerst plaats nam in mijn 850 nagenoeg hetzelfde als bij de V70. De V70 is misschien wat stiller....en oogt wat luxer....de 850 heeft ook zo zijn charmes..

rifwachter

beide auto's zijn goed, je smaak zal de doorslag geven.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

campy

Volgens mij zijn de 850's en V70's even betrouwbaar. Het overzicht op de website die je noemde daar valt nogal wat op af te dingen. (bijvoorbeeld het grootste verschil zit in de motoren, maar het zijn dezelfde motoren!, verder is de variantie binnen de groepen waarschijnlijk groter dan tussen de 850's en de S/V70's). Over het algemeen is het natuurlijk wel zo dat sommige mankementen met ouderdom te maken hebben. Omdat een V70 jonger is dan de 850's, zul je waarschijnlijk puur om die reden minder ouderdomskwaaltjes hebben.

Velen vinden het 850 uiterlijk karakteristieker dan het uiterlijk van de V70 en daar ben ik het mee eens. Ik vind wel dat de S/V70 toch wat moderner oogt. Het interieur is zeker niet fancy of modieus maar toch wel meer bij de tijd. Dat oogt ook nu nog niet ouderwets.
S70 2.5 10V

Enno

Citaat van: campy op 24-10-2007 19:42:33
Volgens mij zijn de 850's en V70's even betrouwbaar. Het overzicht op de website die je noemde daar valt nogal wat op af te dingen. (bijvoorbeeld het grootste verschil zit in de motoren, maar het zijn dezelfde motoren!, verder is de variantie binnen de groepen waarschijnlijk groter dan tussen de 850's en de S/V70's). Over het algemeen is het natuurlijk wel zo dat sommige mankementen met ouderdom te maken hebben. Omdat een V70 jonger is dan de 850's, zul je waarschijnlijk puur om die reden minder ouderdomskwaaltjes hebben.

Velen vinden het 850 uiterlijk karakteristieker dan het uiterlijk van de V70 en daar ben ik het mee eens. Ik vind wel dat de S/V70 toch wat moderner oogt. Het interieur is zeker niet fancy of modieus maar toch wel meer bij de tijd. Dat oogt ook nu nog niet ouderwets.

V70 (RF...) Motronic 4.3 or 4 (??)
850 (JN ) LH Jetronic 3.2

Beide B5254FS motor

summit

Pfff.. goed forum dit. Binnen 24 uur een stapel reacties.
Het is dus een smaak- en rammelkwestie.

Ik zal ook eens een 2.5 10v rijden, dan merk ik zelf het verschil.
Dan nog iets.. handbak of automaat??

Wat zijn eerlijke prijzen voor een jonge 850 of een oude v70classic??
er is meer dan n volvo; www.versesneeuw.nl www.summitfreeride.nl

cas

Citaat van: summit op 25-10-2007 07:25:41
Pfff.. goed forum dit. Binnen 24 uur een stapel reacties.
Het is dus een smaak- en rammelkwestie.

Ik zal ook eens een 2.5 10v rijden, dan merk ik zelf het verschil.
Dan nog iets.. handbak of automaat??

Wat zijn eerlijke prijzen voor een jonge 850 of een oude v70classic??

ik kom zelf ook pas kijken, maar ik ben op zoek naar een automaat ivm wat mindere knie, maar makkelijk is dat niet. die zijn er naar verhouding vrij weinig, en als je er 1 hebt zijn ze gewoon duurder dan een handbak.

echter, denk ik ( voor mij) dat een huidige auto niet zo zwaar koppeld, dus ik ga volgende week ook een proefrit maken in een handbakkie..

betreft prijzen,  tdi tjes zijn wel leuk geprijst, die zie je voor 5500 (v70) uit 97 met tussen de 275 tot 350dkm   ook in automaat. maarja... wegenbelasting is 300 in het kwartaal.

benzine vind je nog goedkoper, maarja... met 1.40 de liter....  lpg is meestal 1,5 tot 2 ruggetjes bovenop de prijs van de benzine versie....
dan hebben we het overigens niet over een turbo versie, en de zoektoch heb ik alleen gedaan op MP.
samen een setje v70 importeren ?? hihi... kunnen we misschien een goeie deal maken....
ik vond wel een zeer mooie op mobile.de , een  v70T voor 4500.
kon de lpg uit Duitsland nou worden overgenomen op kenteken? of moet hij de code 67-01 hebben?

annieweeij... suc6 met je zoektocht!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Amazon

De 850 is zoals hij bedoeld is, maar ik vind de optische veranderingen naar de V70 niet verkeerd

Ik heb beide gehad en de V70 vond ik van binnen prettiger, fijner dashboard en minder rammels.

Verder maakt het niet zoveel uit. Als je een LPG auto zoekt moet je de laatste V70 classics met de 2.4 motor laten staan of zeker weten dat de kop geschikt gemaakt is voor LPG. Deze heeft trouwens ook veel minder "Roffel".
Bigger and better!

Ludo

Citaat van: Amazon op 25-10-2007 21:55:22
Als je een LPG auto zoekt moet je de laatste V70 classics met de 2.4 motor laten staan of zeker weten dat de kop geschikt gemaakt is voor LPG.

wat een onzin word er toch altijd verzonnen.  Roll Eyes
een 2.4 of nieuwere Volvo motor kan net zo goed op lpg.
deze hebben meer onderhoud nodig wat het financieel wellicht onaantrekkelijker maakt, maar technisch zijn ze niks minder.

edit, klein typefoutje.  ;D

Scooby Doo

Hetgene ik wel en merkbaar verschil vond (OK, appels met  peren), was het sturen en het schakelen.
850 Estate T-5 (180000 KM)en V70 tdi (245000 KM).
De V70 schakelde veel soepeler en vlotter dan de 850, en stond veel mnder nerveus op de voorpoten. Ook stuurde die correcter en directer dan m'n 850.

De 850 heb ik nog, de V70 is ondertussen vervangen door een V70 R AWD.

Puppy Power!!!

Marc O.

Citaat van: Ludo op 25-10-2007 22:15:31
Als je een LPG auto zoekt moet je de laatste V70 classics met de 2.4 motor laten staan of zeker weten dat de kop geschikt gemaakt is voor LPG.

wat een onzin word er toch altijd verzonnen.  ::)
deze hebben meer onderhoud nodig wat het financieel wellicht aantrekkelijker maakt, maar technisch zijn ze niks minder.

Als je in die 2.4 LPG gaat zetten dan moet je meteen Flashlube laten inbouwen. Kost volgens mij een kleine 200 euro extra, en om de 1000 liter LPG 1 liter van dat spul (à ongeveer 18 euro). De kans is dan erg klein dat je problemen met de kop/kleppen krijgt.

Dat die motor minder roffelt is (helaas!!) wel waar.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Amazon

Citaat van: Ludo op 25-10-2007 22:15:31

wat een onzin word er toch altijd verzonnen.  Roll Eyes
deze hebben meer onderhoud nodig wat het financieel wellicht onaantrekkelijker maakt, maar technisch zijn ze niks minder.

edit, klein typefoutje.  ;D

Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar het lijkt mij dat de modellen met hydraulische klepstoters meer kilometers zonder problemen op LPG kunnen rijden. Bij de 2.4 ben je dan ook weer afhankelijk van het feit of vorige eigenaren tijdig kleppen hebben laten stellen.
Bigger and better!

de boekhouder

Die hydr. klepstoters maken het verschil een beetje voor wat betreft rijden op lpg.
Ik heb overigens laatst bij mijn lokale Volvo garage eens geïnformeerd en die had verder nog geen problemen met een V70 op lpg gehad, zelfs geen kleppen stellen, dus...........

deze kwam ik gisteren trouwens tegen...

http://auto.marktplaats.nl/volvo/124306482-volvo-850-t5-2-3-226-pk-stationwagon.html

is dat wat ?

edit: aangepast....
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: