knallen/kraken rechtsvoor

Gestart door hom, 30-08-2007 21:15:46

Vorige topic - Volgende topic

hom

Hallo,

Sinds een maand heb ik rechtsvoor een knallend metaalachtig geluid bij het wegrijden.
Een bocht naar rechts maakt ook dit geluid zo nu en dan.
Het betreft een S70 uit 97
Er zitten APPEX veren op.

Heeft iemand een idee?

hom

Heb nog even zitten denken, het zou een hangende rem kunnen zijn of misschien een aandrijfas.
Niemand iets soortgelijks gehad?
Ik zou het graag binnenkort oplossen want 14 september gaat het wagentje naar Rica   :P

thuur

Is het altijd, of alleen bij hobbels/kuilen en net wegrijden?

Gr ???

hom

Citaat van: thuur op 31-08-2007 22:49:12

Gr ???

Thuur,

Wel of geen hobbel maakt niets uit.
Heb net nog even weer goed zitten lusteren, bij hevig slingeren van links naar rechts hoor ik ook een metaalachtig geluid.
Heb het gevoel dat dit hetzelfde euvel is.
Hmm stabilsatorstang/aandrijfas/stuurkogel ... lastig

Iemand een idee of ooit hetzelfde gehad?

Jeroen

V70geRwin

Gr ???

Stel dat ik dit wel dit herken bij hobbels/kuilen en wegrijden....

-D©©©L-

Citaat van: spekkie99 op 02-09-2007 17:39:52

Gr ???

Dan zou het ook heel goed een stuurlager kunnen zijn.

thuur

Citaat van: spekkie99 op 02-09-2007 17:39:52

Dan denk ik een veerschotelrubber. Het is dan wel echt kraken en niet zo zeer knallen.

Gr ;)

t5karel

Homokneet of schotelrubber 1 van de 2 :eusa_think:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

V70geRwin

Jullie zijn snel  ;D

Veerschotel rubber pas nog nagezien en zag er goed uit. Wordt desondanks binnenkort vervangen bij nieuwe veren en dempers.

Zelf vermoed ik homokineet. Bij halve stuuruitslag en bij weg rijden kraken. Na een hobbel kan het soms sterker worden zodat het wiel aardig vibreert/stuiterd. Gas erop en weer los en het wordt weer minder maar gaat nooit helemaal weg.

Kunnen jullie daar nog iets mee?

thuur

Homokineet kun je testen door met de ramen open op een parkeerplaats rondjes te rijden. Let wel: stuur ongeveer voor de helft van de stuuruitslag, niet helemaal! Hoor je tikken en zijn deze direct weg na het intrappen van de koppeling is een homokineet stuk. Bij rondjes naar links, de rechter homokineet en vice versa.

Gr ;)

hom

Citaat van: thuur op 02-09-2007 17:58:18
Homokineet kun je testen door met de ramen open op een parkeerplaats rondjes te rijden. Let wel: stuur ongeveer voor de helft van de stuuruitslag, niet helemaal! Hoor je tikken en zijn deze direct weg na het intrappen van de koppeling is een homokineet stuk. Bij rondjes naar links, de rechter homokineet en vice versa.

Gr ;)

Wat ik nog niet heb verteld is dat aan de rechterzijde mijn Apex veer 2000 kilometer verkeert om heeft gezeten.
Dit vanwege een minder briljante geest bij Euromaster.
De voor iedereen bekende Dennis heeft dit gecontateerd en gefixt, het zou natuurlijk kunnen de verkeerde montage iets heeft gesloopt?

hom

Mensen ik ben er uit:
Twee week geleden even bij Dennis langsgeweest, hij constateerde dat de veerpoot niet goed vast zat.
Deze even laten aandraaien bij de garage en klaar.
Bedankt voor het meedenken en doe jullie voordeel met deze oplossing  :eusa_dance: