HELP !!!!!!!!! Zelfs de dealer weet niet wat er aan de hand is !!!!

Gestart door Diederick, 31-10-2007 20:28:27

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Diederick op 20-12-2007 11:06:43
G.V.D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
in al mijn blijheid ben ik dat toch gewoon compleet vergeten
Marc Het spijt me ik ga het meteen regelen

oh wat schaam ik me zeg nog maals excuus

Citaat van: M a r c op 08-12-2007 20:29:42
en nog steeds geen taart....  :eusa_think:

Nou... nog steeds geen taart van Diederick.... maar wel onverwacht van iemand die tenminste de daad bij het woord voegt  :eusa_clap:  Hele leuke verrassing!

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo

Citaat van: M a r c op 06-05-2008 15:34:17
Nou... nog steeds geen taart van Diederick.... maar wel onverwacht van iemand die tenminste de daad bij het woord voegt  :eusa_clap:  Hele leuke verrassing!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UYVJXUXH.jpg

:eusa_clap:
het ziet er mooi uit, maar is was ze wel ook lekker?. ;D

thuur

Citaat van: thuur op 27-03-2008 23:17:36
Update:

Verbruik heb ik vastgesteld op 0,5 liter op 5.000km. Echt een giller voor een turbomotor met 358dkm ervaring :eusa_shifty:

Toch ga ik terug naar 5W40. Bij hogere toerentallen (4000+) klinkt de motor duidelijk rauwer. Slechtere oliefilm dus. De rammelende klepstoter blijft constant: net na de koude start, ca. 1 sec. De 'vriendjes' zijn stil, ook na 4 dagen buiten slapen.

Ik heb wel de indruk dat het roken na stilstand minder is geworden (de stank echter niet :-X), althans een pluimpje is er nog wel, maar niet meer het rookgordijn. Blijkbaar was er dus toch nog iets wat "los kwam" ??? Iemand een theorie hierover?

Update:

Olieverbruik 3/4 liter op de laatste 2.000km :-X Roken na 1 minuut stilstand, bij wegrijden aardige blauwe wolk...

Sinds een week woon-werk van 25km enkel. Daarvoor slechts 400km op een maand gereden, dus ik wil nog niet te veel conclusies aan het verbruik hangen.

Huidige turbo heeft zo'n 170dkm gemaakt, toch stuk of kan er nog iets zijn (klepsteelrubbers) en hoe erg is dat?

edit: Als ik de motor koud start: geen rook. Als ik de motor warm start: duidelijke oliepluim. Bij koude motor stationair draaien: geen rook, ook niet bij wegrijden. Bij warme motor stationair draaien: nauwelijks zichtbare rook, bij wegrijden een flinke pluim ook als de auto maar 10 seconden heeft stilgestaan. Op de snelweg bij gas los en hernemen: geen zichtbare rook.

Olieverbruik is erg hoog, ik denk een liter op 2.000km, hoe kan dat zo plots extreem stijgen?
Benzineverbruik is ook aan de hoge kant, normaal 1 op 8,5 tot 9,5, nu 1 op 7,8, zelfde rijstijl.

Gr :-\

Freakybaby

Ben je terug gegaan naar 5W40? Zo ja dan kan dat een duidelijke stijging verklaren.

Zelf had ik laatst een flinke blauwe pluim net na koude start. Tijd daarna eens op gaan letten hoe ik gereden had voor ik de auto parkeerde. Bleek dat als ik de glt rustig liet afkoelen <3000 rpm rijden er geen pluim kwam, terwijl ik als ik stevig door bleef rijden tot vlak bij huis er wel een blauwe pluim kwam 's morgens.

Kan je soortgelijke testjes uitvoeren? bijv door de buurt rustig terugrijden ipv over de N2, en kijken of dat verschil maakt?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

rody

tja...

hoe is t by t stoplicht..?

k vermoed toch uitgedroogde kleprubbers in beginfase..

rij anders eens achter je auto aan met de 240 of ford en kijk hoe& wat zich de damp ontwikkeld.

thuur

Citaat van: Freakybaby op 24-05-2008 23:47:30
Ben je terug gegaan naar 5W40? Zo ja dan kan dat een duidelijke stijging verklaren.

Zelf had ik laatst een flinke blauwe pluim net na koude start. Tijd daarna eens op gaan letten hoe ik gereden had voor ik de auto parkeerde. Bleek dat als ik de glt rustig liet afkoelen <3000 rpm rijden er geen pluim kwam, terwijl ik als ik stevig door bleef rijden tot vlak bij huis er wel een blauwe pluim kwam 's morgens.

Kan je soortgelijke testjes uitvoeren? bijv door de buurt rustig terugrijden ipv over de N2, en kijken of dat verschil maakt?

Dat maakt eigenlijk geen verschil. Het gedrag heb ik boven beschreven, andere omstandigheden maken niets uit.

De 10W40 zit er nog in, ben nog niet toe aan een oliewissel al zal dat niet heel lang meer duren (<3dkm).

Citaat van: rody op 24-05-2008 23:57:35
tja...

hoe is t by t stoplicht..?

k vermoed toch uitgedroogde kleprubbers in beginfase..

rij anders eens achter je auto aan met de 240 of ford en kijk hoe& wat zich de damp ontwikkeld.

Verder maakt het niet uit wat je doet, maar ik zal eens wat gaan proberen..

Waarom denk je klepsteelrubbers en kan dat zo opeens?

Gr :eusa_think: