ecc (obd 2 ) s70 bj 1997 kan niet uitgelezen worden volgens de dealer ??

Gestart door vinii, 29-10-2007 16:10:18

Vorige topic - Volgende topic

vinii

2 dealers gebeld in utrecht volgens hun ken het niet uitgelezen worden ??
het is een bekend probleem knipperend lampjes ecc  soms doet het goed en soms helemaal niet (kniperende lampjes)  ?? ga zo een andere dealer bellen..

-D©©©L-

reneetje

Hoeft niet waarschijnlijk, boven de handgrepen zitten kleine ventilatoren, je ziet ze haast niet zitten het is een roostertje van ongeveer 2 bij 2 cm.
Deze wurm je eraf en daar achter zie je een klein fannetje zitten, deze zal smerig zijn.
Gewoon met perslucht er doorheen blazen , maar niet in wroeten met het een of ander.... :-[

Wat ook nogal veel voorkomt is je aanjager motor die stroef loopt.
Onder het dasboard kastje zit deze, kap losschroefen en rechts in de hoek zie je een grote zwarte trommel zitten.
Deze losschroeven en al draaiend voorzien van een snufje WD40.

Knipperende ecc lampjes hebben vaak deze oorzaken.

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

mehn

Citaat van: reneetje op 29-10-2007 16:21:39
Hoeft niet waarschijnlijk, boven de handgrepen zitten kleine ventilatoren, je ziet ze haast niet zitten het is een roostertje van ongeveer 2 bij 2 cm.

:eusa_naughty:

Dat is bij een 850. x70 heeft 1 ventilator(tje) in het dashboard naast de info knop.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

vinii

jah nu doet de ecc/ airco het helemaal niet meer ...
en ik wil dat ie uitgelezen word...
om er achter te komen wat er mis is ..   dat sensor een tijdje geleden schoon gemaakt en al die tijd deed airco  wel goed nu doet het waneer die zin heeft..

reneetje

Citaat van: mehn op 29-10-2007 16:23:01
Citaat van: reneetje op 29-10-2007 16:21:39

:eusa_naughty:

Dat is bij een 850. x70 heeft 1 ventilator(tje) in het dashboard naast de info knop.

Oke sorry , niet goed gelezen :'(, dan deze schoonmaken ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Vertigo

ECC lampjes gaan ook knipperen als de druk in het aircosysteem laag wordt.

Storingscodes zijn uit te lezen, zeker bij een dealer.

reneetje

Citaat van: Vertigo op 29-10-2007 16:26:36
ECC lampjes gaan ook knipperen als de druk in het aircosysteem laag wordt

Is dat zo ???

Nog nooit gemerkt, terwijl het systeem zo lek als een mandje was.........
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

vinii

ik sond dus echt verbaast toen die zij van "je auto is een oude model bij die ken ecc/ airco niet uitgelezen worden "??    ik ga ff aan de gang met wd 40  maar ben bang dat het niet helpt...

Vertigo

Citaat van: reneetje op 29-10-2007 16:29:05
Citaat van: Vertigo op 29-10-2007 16:26:36
ECC lampjes gaan ook knipperen als de druk in het aircosysteem laag wordt

Is dat zo ???

Nog nooit gemerkt, terwijl het systeem zo lek als een mandje was.........
Zal ff zoeken, gingen alleen even aan (vlak na het starten) op het moment dat de druk laag was, maar het systeem nog wel draaide. Als de druk te laag is en het systeem uitgeschakeld wordt door de lagedruksensor knipperen die lampjes niet meer.

ben daar (meen ik) een keer achter gekomen toen ik knipperende lampjes had, de codes uitlas, opzocht.
Vervolgens systeem toen bijgevuld (met die US-busjes) en geen knipperende lampjes meer.

Edit: kan de foutcode niet meer vinden :eusa_think: Ga nu toch aan mezelf twijfelen.

vinii

jah denk ook druk te laag.. want heb het nooit laten bijvullen ..van draait ff 3 seconden en daarna word de systeem uitgezet.. motor inmiddels hier liggen  door dat er een zwarte rad op aan de voorkant zit kom ik niet bij met wd 40 .. toch ff flink spuiten..  wat ik me af vraag   er zit toch lagervet in de motor ?  wd 40 er bij  gaat dat wel goed samen ?   2 andere dealers gebeld en zij vertelden mij dat uitlezen wel mogelijk was met een   'oude sleutel'...  was leuke klus maar wd40 heeft niet geholpen.. word bellen dealer voor uitlezen..

vinii

uitgelezen...... de motor is de kwel geest...   :(   net  1.5 jaar onder   had het gehaald bij autorima..

thuur

elmarconi

Citaat van: vinii op 29-10-2007 18:53:26
1: van draait ff 3 seconden en daarna word de systeem uitgezet..
2: motor inmiddels hier liggen  door dat er een zwarte rad op aan de voorkant zit kom ik niet bij met wd 40 ..
3: toch ff flink spuiten.. 
4: wat ik me af vraag   er zit toch lagervet in de motor ? 
5: wd 40 er bij  gaat dat wel goed samen ?   
6: 2 andere dealers gebeld en zij vertelden mij dat uitlezen wel mogelijk was met een   'oude sleutel'... 
7:was leuke klus maar wd40 heeft niet geholpen..
8:word bellen dealer voor uitlezen..

1: Welke ventilator? De kachelventilator in de auto?
2: met motor bedoel je aircopomp, zwarte rad bedoel je de magneetkoppeling?
3 en 5: Nee, niet goed. daarom op 7: uiteraard niet.
4: lagervet in een aircopomp? Nee.
6 en 8: Wat waren de code's?

Tip: lees eens wat onderwerpen in dit subforum door.
Goed benoemen van onderdelen helpt echt enorm bij het op afstand diagnose stellen.
--
Autogas Inside . . .

vinii

sorry heren voor de onduidelijk text.... het is de elect. motor van de kachelventilator.. hij had het over 6 codes... zijn vermoeden  elect .motor ..klopt ook denk ik.. het draait niet evenredig  soms hard soms minder  en soms helemaal niet..morgen nieuwe halen bij nordic   kosten 81 euries  word weer klussen..

net nieuwe erin en blaast goed...