type inspuiting

Gestart door flippie12, 17-10-2007 10:13:45

Vorige topic - Volgende topic

flippie12

Kan iemand me vertellen wat voor een soort inspuiting een 850 2.5 20 v heeft uit sept 1994.

Is half sequentiele of volledig sequentieel?
of
Is het simultaan?

thuur

Volledig sequentieel.

Gr ;)

flippie12

Hoe zeker ben je daarvan?

Ben nl net bij Allround LPG geweest, die heeft er goed naar gekeken en gemeten en volgens hem is het simultaan, zeg het maar  :eusa_shifty:

thuur

Sorry, ik was in de war met Motronic. Jij hebt LH-Jetronic (van oorsprong Luft Heis als manier van luchtmeting). De LH3.2 opent de injectors eens per krukasomwenteling. Een complete motor werkcyclus krijgt dus tweemaal een 'beetje' benzine voor alle inlaatkleppen (of dat simultaan of half-sequentieel is is een kwestie van definitie). Dit geeft de computer de kans om het mengsel nog aan te passen (actief meten en regelen). De eerst toegepaste LH was trouwens een B23 uit '82 (LH1). Vanaf '84 LH2 en sinds 88 was LH-Motronic (of kort Motronic) beschikbaar. Wat Motronic eigenlijk is is de samenvoeging van de inspuitcomputer met de ontstekingscomputer, het eerste volwaardige motormangementsysteem. Echter, Motronic is wel degelijk als volledig sequentieel systeem ontworpen.

Overigens spreekt met liever over CIS (Continous Injection System) als zijnde bekend als o.a. mechanische inspuiting en de EFI als de elektronische variant. Dit is beter omdat de mechanische systemen tegenwoordig ook van de nodige elektronica zijn voorzien. De EFI's zijn allemaal o.b.v. inspuitpulsen.

Gr ;)

flippie12

he Thuur,
Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Als ik het goed begrijp heb ik dus een LH-Jetronic die simultaan injecteerd.
Klopt dat?

Motronic is blijkbaar wel volledig sequentieel, maar dit werd pas later toegepast?

thuur

Yep, jij hebt de LH-Jetronic 3.2. In feite wordt er 2x ingespoten door alle 5 injectors tegelijk per werkslag van de motor (=2 krukasomwentelingen). Half-sequentieel is weer een groep van injectors die tegelijk aangestuurd worden. Simultaan is voor jouw type de beste benaming m.i.

De turbo's hebben Motronic.

Gr ;)

Enno

Citaat van: thuur op 02-11-2007 17:22:56
Yep, jij hebt de LH-Jetronic 3.2. In feite wordt er 2x ingespoten door alle 5 injectors tegelijk per werkslag van de motor (=2 krukasomwentelingen). Half-sequentieel is weer een groep van injectors die tegelijk aangestuurd worden. Simultaan is voor jouw type de beste benaming m.i.

De turbo's hebben Motronic.

Gr ;)

mijn V70 heeft ook motronic....vandaar dus dat hij andere injectors heeft dan de 850....