LPG = duurdere verzekering?

Gestart door KMvrtr, 02-11-2007 12:53:49

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Ik loop tegen wat vreemds aan.
Gisteren gebeld met Diks, ik had nog geen groene kaart van de autoverzekering ontvangen.

Blijkt dat ze mijn mailtje niet ontvangen hadden?!  ???
Ergo, ik rij tot op  heden onverzekerd rond. :eusa_wall:

Dus ik geef aan dat ik graag alsnog zsm die verzekering wil.
Valt ie opeens ongeveer € 200,00 duurder uit!!  >:(

Dat gingen ze voor me uitzoeken. Nu krijg ik zojuist telefoon.
Ja, dat komt omdat u inmiddels gas in heeft laten bouwen. Dan is de premie duurder.

Om de zaak nog verwarrender te maken: als ik een inbouwnavi in mijn auto heb is de polis ruim € 100,00 goedkoper.

De bedragen op een rijtje, alles incl assurantiebelasting, prolongatiekosten en poliskosten):
Oude offerte                  € 562,17
Nieuwe zonder navi       € 761,00
Nieuwe met navi            € 648,00

Klopt het dat LPG inbouw je verzekering zoveel duurder maakt?

En verder heb ik natuurlijk de balen van de hele gang van zaken. Heel slordig en behoorlijk verwarrend vwb de informatie. Dus als iemand een goed + goedkoop adres c.q. verzekering weet hoor ik het graag.

lipton

dus als ik je begrijp moet je omdat je een lpg instalatie hebt meer verzekering betalen ?

klopt niet

je betaalt wel ongeveer 150 euro meer tax maar als ik jou was zou ik zeggen dat je niet meer wil betalen en als ze niet willen dan dreig je met naar een andere verzekeraar te stappen.

er zijn er genoeg die verzekeren

KMvrtr

Citaat van: lipton op 02-11-2007 12:56:53
dus als ik je begrijp moet je omdat je een lpg instalatie hebt meer verzekering betalen ?

klopt niet

Dat is wel waarmee ze de prijsverhoging ten opzichte van de oorspronkelijke offerte verklaren.
Volgens hun had ik sowieso eenzelfde premieverhoging gekregen zodra ik had gemeld dat LPG was ingebouwd.

thuur

Zoals ook in andere topics te lezen:

Bij LPG gaat de verzekeraar uit van meer km's = dus meer risico.

Hoeveel hoger weet ik niet, dat kunnen de leden beter zelf posten.

Gr ;)

lipton

1 woord

BULL sjips

dreig even met dat je zal opstappen en willen ze niet dan stap je gewoon op met alles wat je daar verzekerd bent !

ik betaalde in der tijd voor mijn 850 gle met lpg (2000cc)
iets meer dan 500 euro en taks was ook zo iets.
dus opstappen zou ik zeggen !!!

Ludo

Lipton, in Nederland gelden hiervoor andere wetten dan in Belgie.

::)

lipton

ludo jij mag me Gio noemen hoor.

dan trek ik mijn 'zever' terug.

maar kan toch miss er wel mee dreigen neen? het lijkt me absurd dat ze daar voor 200 euro duurder gaan vragen.

KMvrtr

Ik zit al even te zoeken op het forum, maar ik kan zo snel niet vinden wat ik zoek.

Iemand tips waar ik mijn auto voor de verzekering betaalbaar onder kan brengen?

cas

in nederland is het indd bullpoep, meer km? je geeft bij ons zelf aan hoeveel je max rijdt in een jaar.

lekker overstappen.. ermee dreigen boeit ze niet, autoverzekeringen worden ze niet wijzer van. mocht je er ook je andere verzekeringen hebben lopen, dan kan je wat proberen te regelen.....

vraag zn meerdere om een reactie?

nederland... zit je met Orion heeeeel laag.. ik heb die van mij net verzekerd. en dat scheelt honderden euros.

www.oriondirect.nl
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mehn

Bij Centraal Beheer gaat de premie iig 15% omhoog als je op LPG gaat rijden. Reden: LPG en Diesel? -> meer km's -> meer risico.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

KMvrtr

Citaat van: mehn op 02-11-2007 14:03:21
Bij Centraal Beheer gaat de premie iig 15% omhoog als je op LPG gaat rijden. Reden: LPG en Diesel? -> meer km's -> meer risico.

Bij Delta Lloyd dus blijkbaar ook...
Ben nu driftig rond aan het bellen, ik wil toch wel asap verzekerd rondrijden uiteraard!

Edit:
Bij Orion verzekeren ze geen WA+ als de auto ouder is dan 9 jaar...
Ik zoek verder

thuur

Citaat van: cas op 02-11-2007 13:39:09

nederland... zit je met Orion heeeeel laag.. ik heb die van mij net verzekerd. en dat scheelt honderden euros.

www.oriondirect.nl

Blijf weg daar! Je krijgt geen mens met verstand van zaken aan de lijn.... Dat geeft een hoop ergernis als je iets eenvoudigs als een bankrekeningnummer wilt wijzigen gaan daar al maanden overheen. Laat staan als je echt wat hebt :-X

Ja ze zijn goedkoop.

Gr :eusa_shifty:

Misha

Ohra geeft de volgende verklaring:

- Het gewicht van de auto neemt iets toe.
- Bij een aanrijding moet ook de LPG-tank worden hersteld.
- KM staan hier los van: die geef je namelijk los op.

Scheelde mij net geen 5 euro per maand, dus valt erg mee.
Moet ook wel zeggen dat ik nog steeds All-Risks verzekerd ben.

Geen onredelijke redenering van Ohra
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

S. Brouwer

bij mij ging de premie ook iets omhoog na het inbouwen van lpg. Reden was bij mij het verhoogde gewicht??

betaal nu €126,63 per 3 maanden (wa met bm50%, 21jr)

llinssen

kijk ook maar eens bij independer. Zelfde verklaring als Ohra.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.